Реконструкція дерева походження казок на прикладі казки \"Коваль і Диявол\" / Royal Society Open Science

Вчені виявили найдавнішу казку у світі

Найстаріша казка у світі - "Коваль і Диявол" – виникла ще у Бронзову добу, і нині їй близько 6 тис. років.

Такого висновку дійшли науковці з університету Нуева де Лісабон (Португалія) і Даремського університету (Англія), пише N+1. За джерело вони взяли покажчик казкових сюжетів за системою Аарне, що містить близько 2 тисяч типів різних казок з понад 200 спільнот.

Дослідники розглядали казки, в основі яких лежать чари, і будували з них древо, яке дозволило б, аналогічно до філогенетичного в біології, визначити коріння казок. Учені почали з 275 казок, які згодом звели до 76 базових історій. Древа були побудовані на основі індоєвропейських мов, частина яких уже не існує.

За результатами дослідження, найдавнішою казкою стала казка "Коваль і Диявол". Основний сюжет цієї історії у всіх країнах, що належать до індоєвропейської мовної групи, від Індії до Скандинавії, приблизно однаковий. В ній йдеться про коваля, який уклав угоду зі злою надприродною істотою, завдяки чому він отримує силу для зварювання будь-яких матеріалів. За оцінками науковців ця казка налічує близько 6 тис. років, тобто бере свій початок ще у бронзовій добі.

Як повідомляв 5.ua, вчені знайшли рештки найбільшого у світі сухопутного динозавра. Тварина жила на Землі близько 100 млн років тому.

Росіяни створили модель інформаційного каналу, який відносно вписується в стандарти Заходу – експерт