yak-prosto.com

Вчені створили новий вид речовини – рідину, що рухається самостійно

Науковці розраховують на застосування "самохідних" рідин в індустрії – наприклад, можна змусити нафту переміщатися по трубопроводу без перекачування

Науковці з Брандейського університету в США заявляють, що створили новий вид речовини – рідину, яка переміщується самостійно, а не під дією сили гравітації або зовнішнього механічного впливу. Подробиці свого досягнення вчені виклали в журналі Science, передає ZN.UA.

Зазначається, що вчені "використали мікротрубочки з мозку корови і помістили їх у водний розчин, куди потім додали молекули моторного білка кинезину і нуклеозиду аденозинтрифосфату (АТФ)". Мікротрубочки розміщуються паралельно одна одній, а молекули кинезину розташовуються між ними – як шпали між рейками. За допомогою АТФ (працює як джерело харчування), молекула кинезину починає рухатись вздовж мікротрубочки, після чого структура розпадається. Трубочки, що в результаті звільнилися, знову об'єднуються з іншими молекулами кинезину і цикл повторюється.

У час, поки мікротрубочки вільні, вони утворюють в рідині "закручені структури". Вчені відзначають, що за аналогічним принципом (але набагато складніше) відбуваються процеси і в організмі людини. Науковці розраховують на можливість застосування "самохідних" рідин в індустрії – наприклад, можна змусити нафту переміщатися по трубопроводу без перекачування.

Як повідомляв 5.UA, у червні 2015 року Apple запатентувала новий композитний матеріал, що дозволяє зберігати цілісність корпусу.

Суд Москви заарештував Навального на 15 діб