Кальян, куріння кальяну
0564.ua

Вчені розвіяли головний міф про кальян – чи безпечний "солодкий дим"

Дослідники спробували відповісти на запитання, чи справді кальяни завдають набагато меншої шкоди, ніж сигарети

Учені провели експеримент із групою осіб, яким запропонували покурити кальян протягом 30 хвилин. У цей час у піддослідних заміряли серцевий ритм, артеріальний тиск, рівень нікотину в крові до і після куріння кальяну. Результати дослідження науковці оприлюднили в журналі American Journal of Cardiology. Про таке повідомляє УНІАН, посилаючись на "ПМ".

Взяти участь у науковому експерименті зголосилися майже півсотні добровольців. Згідно з отриманими результатами, один сеанс куріння кальяну збільшував частоту серцевих скорочень на 16 ударів в хвилину, а також підвищував артеріальний тиск.

Також куріння кальяну помітно підвищило показник артеріальної жорсткості — ключовий фактор ризику розвитку серцево-судинних захворювань. Такі дані, за словами вчених, можна порівняти з тими, що спостерігаються у курців звичайних сигарет.

Отже, поширена думка, що кальяни завдають набагато меншої шкоди, ніж сигарети, не виправдалася.

Учені наголосили: у тютюні, що його використовують в кальянах, містяться штучні хімічні речовини, які законодавчо заборонено використовувати у виробництві звичайних сигарет. Ці речовини можуть завдати ще більшої шкоди здоров'ю людини.

Науковці сподіваються, що їх дослідження приверне увагу громадськості, а куріння кальяну і виробництво тютюну регулюватиметься законом.

Як інформував 5.UA, кожен п’ятий український підліток курить електронну сигарету.

Дивіться також фотогалерею:

Мандрівники на тандемах: у Харкові стартує 1000-км велопробіг за участі незрячих
Омелян пояснив, чому понад 90% вагонів "Укрзалізниці" на ладан дихають