Новий вид жаб
naked-science.ru

В Еквадорі науковці натрапили на новий вид "скляних" жаб – фото

Крізь шкіру можна розгледіти внутрішні органи тварини

В Еквадорі дослідники виявили новий вид жаб, що належить до сімейства Centrolenidae. Їх ще називають "скляними". Опис виду опубліковано у журналі ZooKeys, а стисла інформація про вид розміщена у Naked Science.

Як зазначається, такі земноводні відрізняються прозорою шкірою на черевці. Крізь неї можна розгледіти внутрішні органи тварини, зокрема і печінку та шлунково-кишковий тракт.

Новий вид отримав назву Hyalinobatrachium yaku.

Як повідомляється, ці жаби поширені в Центральній і Південній Америці – від Мексики до Аргентини. Для розмноження цих земноводних потрібні невеликі річки з повільною течією.

Як показало дослідження ДНК жаб, новий вид генетично близький до кількох відомих видів скляних жаб. Найближчий із них – Hyalinobatrachium pellucidum. "Однак у нового виду є характерна відмінність – темні крапки в середній частині спини. Від інших скляних жаб вид відрізняють кілька рис:

• Зелені цятки на голові і спині у них темніші, ніж у інших видів
  • Прозора шкіра на грудях і черевці дозволяє розглянути не лише нирки і сечовий міхур, але і перикард – зовнішню оболонку серця
  • Область печінки і шлунково-кишкового тракту, навпаки, "закрита" світловідбиваючими клітинами, ірідофорами", – йдеться в повідомленні.

Зауважимо, що розміри жаб невеликі – тіло близько 2 см, тоді як інші скляні жаби можуть досягати 7,5 см в довжину.

Новий вид жаб

"Самці цього виду привертають увагу самок особливими тональними сигналами, сидячи на листках, що нависають над потоками води. При цьому вчені встановили, що жаби з різних популяцій вибирають рослини, що знаходяться на різній висоті. В одній з досліджених популяцій жаби не піднімалися вище півтора метра над водою, а в іншій — могли забратися на висоту шести метрів", – вказують науковці.

Вони також додають, що забруднення річок регіону вкрай небезпечне для всіх видів скляних жаб.

Дивіться також фотогалерею за темою