На підтримку тенденції в Монако фінішував марафон електромобілів. Вони побували в 23 європейських містах. Серед екологічно чистого транспорту вперше є розробка українців. Незвичний за дизайном автомобіль з'явився на дорогах Монако. Це електрокар "Синхронус", розроблений в Україні. Він схожий на сучасну карету. Електрокар розрахований на шість пасажирів і водія.
У Монако такі авто могли б стати у пригоді. Князівство не має власної служби перевезення, і таксі доводиться викликати з сусідньої Ніцци, але водії неохоче беруть замовлення. Тому можна машину чекати півтори години. Князь Альбер ІІ, який підтримує екологічні проекти, готовий до співпраці у цьому питанні, розповідає директор компанії-розробника.
"Ми пішли за принципом карети, в салоні просторо, коли люди могли поїхати на бал, не виходити з машини вим'ятим наче його у пральній машині попрали, щоб можна було комфортно сісти, тому виникла ідея створити карети, і зробити цю карету сучасною і електричною", – зазначив директор Electro Marathon International Андрій Білий.
Українські електрокари припали до вподоби й представникам інших країн. Колишній президент Польщі Олександр Квасневський пропонує використовувати їх замість коней для прогулянок у Кракові. А мер Праги - виявив бажання такими машинами возити туристів.
Вперше цей електромобіль продемонстрували у Львові. 22 травня звідти вирушив марафон електромобілів. За три тижні вони перетнули кордони десяти європейських країн.
У марафоні взяли участь електрокари з різних країн. Загалом проїхали 3000 км і фінішували в Монако. Мета цього пробігу – популяризувати екологічні види транспорту, а для розробників – знайти потенційних інвесторів.
Розробляли перший український електромобіль півтора року. Більшість деталей та електродвигун машини виготовлені в Україні. Батарея дозволяє проїхати на одному заряді наразі лише 30 км, але цей показник планують збільшити уп'ятеро.
Швидкість руху цього авто – 70 км/год. Для міського таксі, цього цілком достатньо, кажуть розробники. На даху автомобіля розташують сонячну батарею – для охолодження салону у спеку.
Поки що це лише прототип. Якщо розробники знайдуть зацікавлених покупців та пройдуть стандартизацію ЄС, за кілька років такі автомобілі можуть з'явитися в європейських містах.
Михайло Прудник, Іван Наконечний, "5 канал"