Студент виявив в ізраїльській печері Міслія ліву частину верхньої щелепи
Science / Israel Hershkovitz

Сенсаційна археологічна знахідка в Ізраїлі перевернула теорію міграції людей із Африки

Знахідка доводить, що сучасні люди мігрували з Африки мінімум на 50 тис. років раніше, ніж вважалося раніше

Ізраїльські археологи виявили найдавніші на сьогодні останки сучасної людини за межами Африканського континенту. За словами Ісраеля Гершковіца, співавтора роботи, у 2002 році студент виявив в ізраїльській печері Міслія ліву частину верхньої щелепи. Стаття про результати дослідження опублікована в журналі Science.

У публікації сказано, що було застосовано три різні техніки датування, і таким чином вчені з'ясували, що щелепа належала Homo sapiens, що жив 177-194 тис. років тому. Раніше найбільш древні останки людини за межами Африки датувалися періодом 90-120 тис. років тому.

Крім останків поблизу печери були знайдені кам'яні інструменти, виконані в так званій леваллуазькій техніці. Це означає, археологи вважають, що поява цього методу обробки каменю була пов'язана з появою сучасних людей у цьому регіоні Близького Сходу. Інші артефакти, знайдені в печері, вказують на те, що серед людей були мисливці на великих тварин – оленів, газелей і турів. Ці знахідки доводять, що сучасні люди мігрували з Африки мінімум на 50 тис. років раніше, ніж вважалося раніше. "Більш рання міграція з Африки припускає, що культурні або генетичні обміни з давніми місцевими популяціями відбувалися раніше, ніж вважалося раніше. Це збігається з недавніми генетичними доказами більш ранньої міграції людей з Африки", – пояснив палеоантрополог з Бірмінгемтонського універстету (США) Рольф Кам.

"Гармошка розігралась": У Києві тролейбус під час руху переломився навпіл