Давньоримські стіни. Фото: Karelj
Вікіпедія

Не руйнується тисячоліттями: вчені розкрили секрет міцності давньоримського бетону

Дослідники просвітили давні прибережні мури рентгенівськими променями високої потужності

Будь-який сучасний цемент із часом тріскається і руйнується. А от давньоримський – вже тисячоліття не піддається руйнівній дії довкілля. З роками він тільки міцнішає, навіть під дією води. Науковцям нарешті вдалося визначити хімічний склад давньоримського матеріалу – результати дослідження опубліковані в журналі "American Mineralogist", передає "BBC Україна".

Дослідники просвітили стародавні прибережні мури рентгенівськими променями високої потужності і визначили, що римляни зводили їх за допомогою бетону, який складався з вапна та вулканічного попелу. Вулканічні елементи, які входили до його складу, вступали в реакцію з морською водою, і конструкція ставала міцнішою.

На думку науковців, це відкриття може стати поштовхом для розробки більш екологічних будівельних матеріалів. Проте кілька факторів ускладнюють відродження давньоримського цементу. Один із них – брак необхідної вулканічної породи.

Давнім римлянам, як стверджують науковці, просто пощастило – потрібні матеріали були в них буквально під ногами. Окрім того, точний рецепт римської суміші не зберігся, тож аби відновити формулу давніх римлян експериментальним шляхом, скоріш за все, знадобляться довгі роки.

Як повідомляв 5.UA, у Єгипті дослідники натрапили на прадавню гробницю "воістину відомого писаря".

Дивіться також фотогалерею на тему:

Операція із затримання полковника РФ Гратова готувалася понад півроку – Геращенко
Матіоса перевірили на поліграфі у справі "податківців Клименка"