Коронавірус
Коронавірус Shutterstock

Дві дози Pfizer та Moderna значно менш ефективні проти штаму "Омікрон", ніж проти "Дельти" – дослідження

Результати цього лабораторного експерименту не означають, що вакцини неефективні проти "Омікрон"-штаму, зазначають вчені

Японські вчені у перебігу досліджень виявили, що дві дози COVID-вакцин Pfizer і Moderna значно менш ефективні проти штаму "Омікрон", аніж проти "Дельти". Таку інформацію оприлюднило агентство NHK.

"Група фахівців під керівництвом професора Катаяма Кадзухіко з Університету Кітасато виміряла рівні нейтралізуючих антитіл у культивованих клітинах, взятих зі зразків крові дванадцяти осіб, які пройшли повну вакцинацію… Шість зразків були взяті у людей, які отримали дві дози вакцини Pfizer, решта шість – у тих, хто вакцинувався препаратом Moderna", – мовиться в повідомленні.

За даними вчених, дослідження показали, що рівні антитіл у зразках, узятих у людей, вакцинованих три місяці тому препаратом Pfizer, проти варіанта "Омікрон" були в середньому на 72% нижчі, ніж рівні проти варіанта "Дельта". Рівні у зразках тих, хто три місяці тому отримав другу дозу вакцини Moderna, були в середньому нижчими на 82%.

Проте, за словами професора, який очолює групу дослідників, результати цього лабораторного експерименту не означають, що вакцини неефективні проти "Омікрон"-штаму.

При цьому, додає NHK, Катаяма закликав тих, хто повністю пройшов вакцинацію, продовжувати дотримуватися основних заходів профілактики інфекції.

Як повідомляв 5.UA, 18 грудня Ляшко повідомив, що в Україні вперше виявили штам коронавірусу "Омікрон". Інфікована цим штамом особа повернулася з Об'єднаних Арабських Еміратів, де мала контакт з хворими на COVID-19. Ляшко додав, що людина наразі перебуває на лікуванні і зараз проводиться епідеміологічне розслідування цього випадку і обстеження контактних осіб.

21 грудня стало відомо, що українець, в якого виявили штам коронавірусу "Омікрон", уже одужав

Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.

Як у столиці робили щеплення вакциною Pfizer – фотогалерея