medscape.com

Датські вчені виявили мутантний ген, що зумовлює потяг до солодкого

Мутації у FGF21 пов'язані із залежністю до алкоголю і тютюну.

Гормон апетиту FGF21, що виділяється клітинами печінки, виявився пов'язаний з нестримним потягом до солодкої їжі. Люди, які є носіями мутованих версій цього гормону, фактично гарантовано стають любителями солодкого. Таке відкриття зробили вчені університету Копенгагена (Данія), пише Cell Metabolism.

Відомо, що гормон FGF21 виділяється печінкою під час обіду і допомагає організмові людини змінювати рівень інсуліну, готуючи його до припливу глюкози та інших речовин.

Відключення гена, пов'язаного з виробництвом FGF21, у тварин під час експерименту призводило до того, що вони перетворювалися на справжніх ласунів та їли солодку їжу безперервно, навіть якщо були ситі. Натомість введення гормону в тіло мишей призводило до зворотних наслідків.

У своїй новій роботі данські біологи вирішили перевірити, чи відіграє FGF21 аналогічну роль в організмі людини. Для цього вчені проаналізували дані по дієті майже 6,5 тисячі добровольців, які брали участь у проекті Inter99, і зібрали проби ДНК для порівняння структури FGF21.

Постанова Кабміну: при двомісячній заборгованості з оплати ЖКП субсидія не призначається