eso.org

Астрономи вперше виявили "лінію снігу" біля молодої зірки

Виявлене "кільце" знаходиться від зорі на відстані, що дорівнює шляху від Сонця до Плутона

Астрофізики з Європейської південної обсерваторії вперше виконали спостереження "лінії водного снігу" всередині протопланетного диска. Виявлена лінія відзначає рівень, де температура протопланетного диска падає настільки низько, що починається формування снігу, йдеться у повідомлені на сайті Європейської південної обсерваторії.

Зростання яскравості молодої зірки V883 Orionis відсунуло "лінію снігу" на відстань 40 астрономічних одиниць. Це близько 6 млрд км, тобто як відстань від Сонця до Плутона. Як повідомляють дослідники, зростання яскравості зірки стало наслідком випадання на її поверхню великої маси речовини, що її оточує. Маса V883 Orionis всього на 30% більше, ніж у Сонця, але, завдяки спалаху, зараз ця зірка стала в 400 разів яскравішою і набагато гарячішою.

Концепція "снігової орбіти" виявилася фундаментальною для теорії формування планет. Наявність водяного льоду регулює ефективність злипання пилових частинок – а це перший етап процесу утворення планет. Всередині "лінії снігу", де вода випаровується, повинні утворюватися маленькі кам'янисті планети, такі, як Земля. Як повідомляють вчені, поза цієї лінії присутність водяної криги веде до швидкого формування космічних "сніжків", з яких, зрештою, утворюються масивні газові планети типу Юпітера.

Відомо, що молоді зірки часто оточені щільними обертовими хмарами газу і пилу, відомими як протопланетні диски, з яких згодом народжуються планети. Тепло, що виходить від зірки сонячного типу, сприяє тому, що вся вода в межах трьох астрономічних одиниць або 450 млн км знаходиться в газоподібному стані. На більшій відстані низький тиск змушує пар перетворюватися на лід. Ця область переходу називається сніговою лінією.

Як повідомляв 5.ua, NASA опублікувало звукозапис космічного апарату "Юнона" з виходу на орбіту Юпітера.

Внаслідок сутичок біля скандального кафе "Каратєль" постраждали семеро людей