Скріншот відео

"Євробляхи" під Радою: підсумки протесту власників авто на єврономерах

Комітет із питань податкової політики вже звернувся до спікера, щоби той вніс уже в четвер до порядку денного ці законопроекти

Вони приїхали – інші стали. Зранку в середу, 11 липня, урядовий квартал столиці став у заторах. На вулицю вийшли із протестом власники машин на єврономерах. Вимагають змінити законодавство та спростити розмитнення тих автівок, які зараз їздять із польскими та литовськими номерами. Як пояснювали свої вимоги і як на це реагували народні обранці – в сюжеті "5 каналу".

Авто на "євробляхах" спершу постояли під парламентом. Далі просунулися до Кабміну.

Власники вимагають спрощення і здешевлення розмитнення їхніх автівок.

"Щоб доступне розмитнення було для кожного українця. Якщо автомобіль коштує півтори-дві тисячі, то не може бути розмитнення 5 тисяч доларів", – зазначив учасник мітингу Олександр.

Але це не єдина вимога. Також просять прем'єра скасувати урядову постанову, яка відкриває поліцейським доступ до баз митників.

"Це призведе до переслідувань громадян України, які володіють авто на єврономерах", – пояснив один із учасників.

З Кабміну до мітингувальників надіслали свого представника. Утім, на засіданні жодного слова про "євробляхи". За урядовців відбував представник Кабміну у Верховній Раді.

"Коли приходять представники євробляхерів і вимагають скасувати постанову, я вважаю, що це політична вимога, яка має дуже мало спільного із розмитненням на європейських номерах. Ті, хто стоїть за контрабандою, той, можливо, має стосунок до цього мітингу", – розповів представник Кабінету Міністрів у ВР Вадим Денисенко.

А ось інша вимога "євробляхерів" щодо спрощення розмитнення – то це питання парламент провалив кілька тижнів тому. Нині у стінах Верховної Ради два варіанти розв'язання питання розмитнення.

Автори двох законопроектів готові розглядати законопроекти хоч зараз. Переконані, що зміни допоможуть зменшити вартість авто з іноземною реєстрацією, а також законно зареєструвати вже наявні авто з іноземною реєстрацією.

Один законопроект – авторства комітету з питань податкової політики. Змінює систему нарахування акцизу. Сума залежатиме від віку авто і об'єму двигуна.

"В тих законопроектах, які подані комітетом і підписані мною як головою комітету, стосуються нової системи визначення акцизної ставки. Він визначений у розмірі 50 євро за тисячу кубічних сантиметрів для автомобілів на бензині і 75 євро для авто на дизельних двигунах. До цієї ставки застосовуються два коефіцієнти – обсяги двигуна і вік", – пояснила голова комітету ВРУ з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

Інший законопроект – ліберальніший. Передбачає значне зниження акцизних ставок і скасовує при реєстрації внески до Пенсійного фонду.

"Всі платежі разом із ПДВ акцизом і мито не мають перевищувати, або мають близько бути до 50 відсотків (вартості авто – 5.UA)", – зазнач співавтор законопроекту Роман Семенуха.

Комітет із питань податкової політики вже звернувся до спікера. Щоби той вніс уже в четвер до порядку денного ці законопроекти. Листа підписали всі члени комітету. Але порядок денний спікер навряд чи змінить.

"Порядок денний, який був сформований на четвер, не буде кардинально мінятися", – каже Андрій Парубій.

Цей тиждень у депутатів останній перед довгими канікулами. Тому питання "євроблях", вочевидь, відкладуть на осінь.

Анна Мірошниченко, Юрій Усік, Олексій Тищенко, "5 канал"

Попередній матеріал
Струс мозку та перелом щелепи: на Одещині підліток потрапив у смерч – відео
Наступний матеріал
Оголені артисти в Івано-Франківську: скандал через виступ гурту "Хамерман знищує віруси" продовжується

Власники "євроблях" озвучили свої вимоги до влади

Заблоковано центр Києва: власники "євроблях" протестують

Біля будівлі Ради мітингують близько двохсот шахтарів: ситуація контрольована

На Житомирщині облавтодорівці блокували трасу "Київ-Чоп": чого вимагали – відео

"Увірвався терпець": подробиці сутички біля дверей парламенту – включення з Ради

Ситуація під Радою контрольована – МВС