Скріншот відео

Електрокари на дорозі: як інфраструктуру Києва пристосовують для екоавтівок

На столичних шляхах електротранспорту стає дедалі більше: лише цьогоріч до України ввезли вдвічі більше електрокарів, аніж до сусідньої Польщі

Дедалі більше електрокарів з'являються на столичних автошляхах. Однак інфраструктури для них геть немає. Власники супермаркетів, заправок та автосалонів своїми силами облаштовують спеціальні зарядні станції. Ціни, порівняно з вартістю бензину, помірні – стовідсоткова зарядка коштуватиме сотню гривень. Як наші дороги пристосовуватимуть до потреб таких автомобілів – докладніше у сюжеті "5 каналу".

Автомобіль "Тесла" – вже другий електрокар у гаражі Миколи Опанасенка. Придбати саме її захотів після прочитання автобіографічної книги про розробника автівки – Ілона Маска. Каже, що автомобільна мрія – забаганка не з дешевих, бо коштувала понад два мільйони гривень. Але після неї повертатися до звичайного авта наміру не має.

"Він мій кумир, це людина, яка на землі – і користується всіма її благами, і хоче щоб наша цивілізація не захлинулася в диму і вихлопах", – пояснює власник електрокару.

Заряджати автівку чоловікові доводиться двічі на тиждень. Робить це і вдома, і на спеціальній заправці поблизу автосалону, де й купував автомобіль. Півгодини зарядки чоловікові коштує сотню гривень. Каже, що вдома лічильник намотує стільки ж, утім чекати там треба не 30 хвилин, а понад вісім годин.

Олександр Кравцов – власник автосалону електрокарів – пригадує, що уперше сів за кермо такого електрокара чотири роки тому. Тоді й захотів відкрити власний автосалон. Тепер на його території є не лише станція для підзарядки автівок, а й величезний шиномонтаж.

"$15 тисяч коштує "Нісан ліф", це звісно не 5, не 10 тисяч, але при підрахунку затрат на пальне, при підрахунку затрат на сервіс електромобіль за ціною 15 тисяч доларів звісно перемагають, і їх люди частіше беруть. За 30 хвилин ми заряджаємо авто, тому за добу ми можемо зарядити до 50 автомобілістів", – порахував Олександр.

Утім, є й дорожчі автівки. Нове надходження в салоні – Tesla Model S. Таких авто в Україні всього три. У ній все автоматизовано.

"Ця автівка вже розумна, вона може сама паркуватися, сама виїздити з гаража, але за кілька років вона навчиться, вона братиме зв'язок із сервера, де зберігається купа даних і машина зможе приймати рішення на основі дорожньої ситуації і везти сама, ви зможете сісти на заднє сидіння і довіритися електрокару", – пояснив Олександр.

Втім, українські розробники не стоять не місці, і вже створили обладнання, за допомогою якого зарядити своє авто кермувальники зможуть за рекордні 15 хвилин. Таких станцій нині у столиці всього 10. Утім, їх кількість планують збільшити. Встановлюватимуть пристрої здебільшого на великих парковках, поблизу великих супермаркетів та бізнес-центрів. Стовідсоткова зарядка електроавтомобілів коштуватиме півтори сотні гривень.

На столичних шляхах електротранспорту стає дедалі більше. Лише цьогоріч до України ввезли вдвічі більше електрокарів, аніж до сусідньої Польщі. Втім, інфраструктура для них вкрай нерозвинута, зізнаються у міській адміністрації.

"Зараз в місті Києві з'являється все більше автівок на електродвигуні і в цьому напрямку ми поки що лише починаємо працювати. Можна на пальцях перерахувати кількість заправок, які є в місті Києві, але це є нашим пріоритетом на наступний рік, де ми будемо презентувати більш комплексну програму для розвитку електротранспорту. Багато хто заряджає свою електромашину і вдома, але наше завдання щоб кожна стоянка автівок мала зарядку і створювала комфорт для власників електрокарів", – розповів міський голова Києва Віталій Кличко.

Якщо зарядити авто в Києві кермувальники можуть і на приватних заправках, то на трасах їх геть немає. Протягом року українські компанії вже заявили про наміри розширити мережу електрозаправок, поєднавши траси на шляху з Києва до великих міст швидкими зарядками. Ідеться про так звані міста-мільйонники – Львів, Одесу, Харків та Дніпро.

Дар'я Цисарук, Наталка Юрчук, Олександр Петровський та Дмитро Демішев, "5 канал"

Дивіться також:

/
/
/
/
/
/
/

Попередній матеріал
"БлогПост": як українці поставили ФІФА на місце та чи справді спорт поза політикою - відео
Наступний матеріал
Спільна заява генерального секретаря НАТО та Президента України - відео

Омелян припустив, коли запустять вантажний термінал у "Борисполі"

Ховаючись від обстрілів: військові та інженери відновили зруйнований бойовиками міст у Троїцькому – репортаж

Тимчук пояснив у чому небезпека "чеченського сценарію" від Путіна для України

Міфи та реальність про електроавтомобілі – інфографіка та корисні поради від експерта

Битва за економію: електромобіль VS бензин, газ чи дизель – яке авто справді заощадить вам кошти – відео

У київському метро поліцейський побив чоловіка: прокуратура проводить розслідування