"Ціни за паркування в столиці завищені, а земля, де розміщенні платні стоянки, виділена незаконно". Так вважає група столичних адвокатів, які заявляють, що готові судитися з Київрадою. Пересічні кияни також часто не розуміють тарифи на паркування. Від липня цього року вони зросли більш як утричі. Тим часом представники столичної влади говорять про підвищення надходжень до бюджету. Чи є шанси зменшити вартість послуги, дізнавалася журналістка "5 каналу".
Ще донедавна тут можна було паркуватися безкоштовно. Та з липня правила змінилися – 35 гривень на годину. Тут намалювали лінії та встановили табличку. Хто нехтуватиме – штраф. На "сюрприз" від "Київтранспарксервісу" розміром у 700 гривень натрапила Наталя.
"Я тут паркувалася нещодавно. І отримала дуже-дуже великий чек. І більше я того не роблю. Тому я зараз паркуюся біля метро і доїжджаю сюди на метро", – каже водійка Наталя.
Водійка не звернула уваги, що місце, де вона звикла залишати машину, тепер платне. І це найдорожча зона. У центрі столиці година коштує 35 гривень. За нею прилеглі до середмістя території, там по 25 гривень. А в спальних – це третя зона – по 5 гривень година. Опитані нами водії кажуть: платити готові, але менше.
"Платити треба за парковки, але не такі суми. Бо якщо постояти, то порахуйте скільки це виходить. 10 годин – 350 грн", – зазначив водій Едуард.
Водій Роман розповідає: "Це ж інфраструктура. Хтось має прибирати і тому подібне, маємо платити. Але питання тарифів – це вже інша справа. Комусь дорого, комусь ні".
Тим часом, двоє столичних адвокатів навіть пішли зі скаргою до Окружного адмінсуду. Наполягають, що міська влада порушила постанову Кабміну і завищила на половину тарифи на паркування. А ще хаотично розмістила паркомісця.
"Київ зараз в транспортному колапсі. І неухильно рухається до погіршення цієї ситуації. У Києві немає генплану. Відповідно до якого має все це розвиватися. У Києві немає планування: де і що, і як можна обмежити, яку вулицю, яку протяжність, на який час", – наголошує адвокат Віталій Титич.
Адвокат Валерій Буняк запевняє: "Міська влада заперечує. Вона якось ігнорує у своїх запереченнях цю постанову Кабінетів міністрів про затвердження тарифів. Взагалі її не коментує і майже не згадує".
Отримати коментарі щодо позову до суду від міської влади нам не вдалося. На запит не відповіли. А ось під час презентації концепції нової паркувальної політики міста представники КМДА розповіли: межі зон для парковки та їхню цінову політику робили на основі спеціального дослідження.
"Транспортні планувальники дали відповідь на запитання: в яких точках міста авто найбільше і що їх треба розсіяти більш високим тарифом", – підсумував заступник головам КМДА Костянтин Усов.
За перший місяць осені водії за парковку перерахували до бюджету столиці понад 2 мільйони гривень. Це в 17 разів більше, ніж у вересні торік.
"Аби не допустити корупцію на паркуваннях, кілька років тому місто ухвалило рішення повністю відмовитися від готівки в цій галузі. Зараз ми користуємося лише безготівковою системою", – підсумував Усов.
А логіка високих тарифів така: завдяки ним водії або пересідатимуть на громадський транспорт, а це розвантажить автошляхи або платитимуть за стоянку і наповнюватимуть бюджет. А звідти, кажуть у КМДА, кошти йтимуть на розвиток громадського транспорту і вдосконалення схем дорожнього руху.
Анжеліка Музиченко, Анна Кудрявцева, Сергій Новіков, "5 канал"
Нагадаємо, у Києві біля метро "Печерська" побили інспектора з паркування. Нападнику загрожує до 5 років в'язниці.