5 канал

Повна версія інтерв'ю з Євгеном Нищуком: За проведення культурних подій я отримував більше, ніж на посаді міністра

Міністр культури Євген Нищук у програмі "Рандеву" на "5 каналі" розповів, що призначення на посаду з ним не обговорювали, оцінив роботу попередників та окреслив шляхи подолання "прірви" між міністерством і професійним середовищем

ТЕПЕР У МЕНЕ БІЛЬША ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. КОЛИ Я ПРИЙШОВ ПЕРШИЙ РАЗ, ВСІ РОЗУМІЛИ, ЩО МЕНІ ПОТРІБЕН ЧАС ПОДИВИТИСЯ, ВЗАГАЛІ ЗРОЗУМІТИ, ЩО ЦЕ ТАКЕ Є

– Перш за все, вітаю тебе.

– Мені приємно, що в такій гарній атмосфері.

– Що будеш пити?

– Чай.

– Зазвичай, коли не мав того міністерського тягара, який є зараз, що пив вечорами?

– Міг би, не можу сказати, що кожний вечір, але міг би трішечки віскі випити або якогось ромчику.

ЕФІРНУ ВЕРСІЮ ІНТЕРВ’Ю ДИВІТЬСЯ ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ ⟩⟩⟩

– Слухай, сьогодні перший день, наскільки я розумію?

– У принципі, так.

– У принципі, так, у Верховній Раді. Які відчуття?

– Відчуття такої ніби збільшеної, гіперболічної відповідальності. І вони інші, якщо так згадувати, у мене є вже так момент певних…

– ...дежавю таких…

– ...дежавю, аналізу,так. Але тоді було по-іншому, звичайно. Тепер я розумію, що у мене більша відповідальність. Тому що, коли я прийшов перший раз, всі розуміли, що мені потрібен час подивитися, взагалі зрозуміти, що це таке є, з чим його їсти. Я це відчуваю.

– Я тебе можу спитати, як це сталося? Тому що ходили чутки, що нібито, "Народний фронт" наполягає на тому, щоб Кириленку лишався на цій посаді. Це пов’язано – те, що сталося – зі зміною, так би мовити, квотною? БПП віддали квоту культури, і Нищук став головою Міністерства культури чи з якихось інших причин?

– Я так усіх внутрішніх деталей цих коаліційних перемовин, чесно кажучи, не знав.

– І не був присутній?

– І не був присутній, правда. Більше того, не секрет, що ще коли місяць чи два збиралися, вперше засвітилося прізвище. Я дякую, що згадали, насправді, але теж не обговорювали зі мною, якщо по правді казати. Я потім десь кажу: "Слухайте, хоч би сказали”. А він каже: "Так це, власне, очевидно для нас було з самого початку. І тому ми так… Ти в процесі, ми бачимо, що ти, окрім творчої там роботи, бачимо тебе то на якомусь форумі, то на якихось громадських історіях, пов’язаних з культурологічним процесом. То ми думаємо, що це якби має бути".

– До речі, цікавій момент: люди культурного світу зауважили, що Нищук після того, як перестав бути міністром культури, не пішов далі займатися виключно акторством, а ще й займається дійсно такою суспільною діяльністю – форуми, конференції, різні обговорення. Ти відчував, що знову будеш на посаді чи це дещо інше?

– Я став заручником оцієї уваги людей. Знаєте, там комусь за дев’ять місяців, з кимось завів вже якісь справи спільні… І коли мені потім почали кожний день телефонувати, перший місяць я всім казав: "Вибачте, може ви не знаєте, я вже не міністр". А вони кажуть: "Та ми знаємо, просто ми з вами це зробимо і не як із міністром”. І оце так дало мені цей імпульс теж, знову ж таки, відповідальності, що я не можу кидати людей.

Я ПЕРЕМОВИВСЯ З ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРОМ І З ПРЕЗИДЕНТОМ, ЯКІ СКАЗАЛИ, ЩО В ТЕБЕ Є ПОВНІСТЮ ВОЛЯ, ТИ МОЖЕШ ДІЯТИ В ДУМЦІ ПРО ПРОФЕСІЙНІСТЬ, А НЕ ПРО КВОТИ

– Ну от про відповідальність. Багато хто з тих міністрів, які зараз новоспечені в уряді, з’явилися... Остапа Семерака спитали: "пан, міністерство екології і ви – це абсолютно різні речі". Для тебе це можливість реалізувати те, задумане і не зроблене, що було до історії з Кириленком, ти маєш важелі такі впливу? Хто буде твоїми заступниками? Ці всі питання зараз нагорі.

– Так, очевидно, що це мене відразу стривожило, я не буду приховувати це. Але насправді такий час, що не до з’ясовування стосунків. Більше того, оця ситуація, квоти не квоти… Я би дуже радий був, щоб була навіть і ширша коаліція, правда. Тому що багато моїх колег насправді є в "Самопомочі", є в "Батьківщині". Якось так трапилося з самого початку після Майдану, що всі розкидалися. Можливо це прикро, але так трапилося. Це і в "Радикальній партії", і у всіх, і в тому числі і в "Народному фронті", більшість, правда. Ну половина, з якими я просто на Майдані був: Дейдей, Корчик Віталій і там... багато, я можу зараз всіх перераховувати. Це люди, яких я добре знаю, деяких вже в тому парламенті, і я з ними в хороших стосунках і продовжував зустрічатися і спілкуватися.

– Хто буде твоїм заступником і заступниками?

– Очевидно, що для мене ще був важливим сигнал у деяких моїх застереженнях, в тих, що ти запитала, що я перемовився з прем’єр-міністром, вже теперішнім, і з Президентом України, які сказали, що "в тебе є повністю воля, ти можеш діяти в думці про професійність, а не про квоти". І це для мене є дуже важливим. Я думаю, що ніхто із "Фронту" також не має до цього проти нічого. Тому що такий час, що не можна гратися в якусь там квотність.

– Я тобі відверто скажу, що і культура не така сфера, що вони можуть бути сильно зацікавлені в тому, щоб вказувати, хто на яких має бути посадах.

– Може й так. Можна по-різному думати, але... Тому я власне сьогодні, прийшовши, практично попередив про те... по мірі надходження, просто скажімо в даному випадку, Світлана Фоменко, яка свого часу пройшла горнило конкурсу, яка привела насправді європейську програму "Креативна Європа".

– Яку ви так і не завершили. Через те, що ти позбавився посади.

– Яку нам уже оголосили, про її вхід, ще в 2014 році в листопаді. Пройшло півтора року і потім аж відбулася ця ситуація. Тобто залишилося там, грубо кажучи, голосування. Я радий, що її прийняли. Я взагалі зараз не хочу вдаватися до будь-яких претензій чи критики попередників. У них теж було багато чого і доброго. Світлана в цьому дуже добре розуміється. Якщо ти пригадуєш, там журналісти тоді були всі в шоці, коли ми в "Хілтоні" робили зустріч донорів для культури з Європейської комісії.

– Так, було таке.

– Які робили кластери, панелі, спеціалізовані навчання для управлінців з регіонів. Коли ми вперше викликали начальників управлінь культури з регіонів, щоб ми мали якусь певну стратегію. От власне, як я можу зараз не взяти цю людину?

ХОЧУ ПОЗБАВИТИ СУТО ТЕХНІЧНОГО ФУНКЦІОНАЛУ МІНІСТЕРСТВО, ЯКИЙ ЗВОДИВСЯ ЧАСОМ ДО ТОГО ДО РОЗДАЧІ КОШТІВ БЮДЖЕТНИМ НАЦІОНАЛЬНИМ КОЛЕКТИВАМ

– Безумовно. Це перший заступник?

– Ні, немає ще такого поняття "перша"...

– Тобто в цілому, так?

– Тобто я кажу: Світлана Фоменко, яка гарантовано, яку я просив сьогодні написати заяву. Друга – це керівник апарату. Далі там буде формуватися ситуація, коли буде закон про державну службу, відповідно там це вже буде якість державного секретаря, але по-іншому... Це ще в процесі. Але це Тамара Мазур, яка готує власне ці закони, вона є юристом і в завданнях якої є  один із перших моїх кроків і моїх заяв. Можливо тобі навіть перший, про те, що я хочу позбавити суто технічного функціоналу Міністерство культури, який зводився часом до того – не весь, але, якщо правду казати, то так – до роздачі коштів бюджетним національним колективам і в такий спосіб бути цербером-наглядачем.

– Що це буде за нова форма?

– Окрім функції збереження культурної спадщини і захисту національних надбань однозначно, зробити другу функцію і створити новий департамент із розвитку сучасних культурних індустрій, шляхом реорганізації апарату.

– Скільки зараз людей працює в Міністерстві культури?

– Треба подивитися, яка остання історія, здається 210.

– 210, ну це невелика цифра.

– Невелика, тому що коли я тільки прийшов, у нас же було скорочення велике, близько 30 людей було скорочено. Я не знаю останніх... може навіть і зараз там плюс-мінус п’ять чи десять цих людей, треба дивитися. Але десь приблизно в рамках 200 чоловік. Відповідно, нам треба зробити цю реорганізацію, я розумію, що там не розгуляєшся. Тому департамент мистецтв і регіональний можливо треба буде в скорочення, от якраз, який займається співпрацею з національними колективами. Я не кажу, що це неважливо. У рамках майбутньої театральної реформи це також дуже важливо. Але все одно, я думаю, завзятих добрих фахівців може бути трошки менше, але які будуть справлятися з цією роботою.

СТВОРЮВАЛАСЯ СИТУАЦІЯ, КОЛИ МІНІСТЕРСТВО ПРАЦЮЄ В ОДНІЙ ПЛОЩИНІ, А ВСЕ ПРОФЕСІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В ІНШІЙ – І ПРІРВА МІЖ НИМИ. І НІХТО НІКОГО І НІЧОГО НЕ СЛУХАВ

– Ти, напевно, поки не був причетний певний час до цієї посади, а був на посаді Кириленко, читав про цей заклик, мені здається, що це крик був усієї культурної спільноти, щодо того, щоб взагалі ліквідувати Мінкульт як структуру. Що ти щодо цього думаєш?

– Я думаю, це так з’являлося, і вже не один рік, через те, що от через цей функціонал, про який я сказав, це продовження практично того, про що ми зараз говоримо. Я би може так і не казав, але все одно, воно створювало візуальну ситуацію, коли міністерство працює в одній площині, а все професійне середовище працює в іншій – і прірва між ними. І ніхто нікого і нічого не слухав. Тому, окрім двох прізвищ, які я вже назвав, в мене буде консультація, не секрет, з Олесею Островською, з якою я маю поспілкуватися, бо в неї є якась своя ситуація. Ми з нею поспілкуємося, тоді я можу говорити. Так, вона креативна людина. Я не знаю, в нас же є момент в цій програмі "Креативна Європа" – обрання і робота українського бюро, яке повинно готувати власні проекти. Це ж не кошти, які просто падати мають. Це підготовка проектів і подання їх у центральний офіс. Який має пройти експертну обробку в цьому Бюро, і відбір, і керівник обов’язково потрібен. Тоді відбір кращих проектів іде в центральний офіс, який дає можливість отримати гранти. Різні суми – 100 тисяч євро, півмільйона євро, не знаю, все залежить від проекту. Я до прикладу кажу. Тому це теж дуже важливий момент, там оголошений конкурс.

ЯК І БУДЬ-ЯКА ІНША ЄВРОПЕЙСЬКА КРАЇНА, УКРАЇНА ТАКОЖ ПОВИННА ЗАХИЩАТИ СВІЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПРОСТІР. ІНША СПРАВА, ЩО В ЯКИЙ СПОСІБ ЦЕ РОБИТЬСЯ

– Зрозуміло, що ти думаєш щодо питань квот на радіо, на ефір українського україномовного і не україномовного продукту? Твої думки щодо цього?

– Я вважаю, що як і будь-яка інша європейська країна, Україна також повинна захищати свій інформаційний простір – це безапеляційно насправді. Так робить Франція, вона захищає свій інформаційний простір, так робить Німеччина, так робить Італія. Ми так само повинні це робити. Інша справа, що в який спосіб це робиться – це вже… ну в кожного своє бачення.

– В який спосіб, ти вважаєш це доцільно робити?

– Я вважаю, що деякі речі потрібно робити "без шуму і пилі". Чому? Тому що вони є небезпечними, тому що на них можуть зловживати, і їх треба робити тихо, робити це з керівниками... По-перше, треба, мабуть, зібрати всіх керівників і власників, можливо, медіа. Щоб вони несли відповідальність, який виходить у них продукт, щоб потім заднім числом не кидатися в комісію Держкіно чи інші комісії, які повинні відслідковувати, який матеріал іде або як заповнюється контент, чи зберігається хоч якась розумна адекватна ситуація в тому, що має бути український контент. Робити це чому так? Тому що як тільки… От у нас є така ситуація, коли багато російськомовного населення підходять у каси в кіно і кажуть: "Слушай, давай возьмем с украинским дубляжем, он очень прикольный, там хорошая адаптация, там стильно делают, мне очень нравится, вот". Тому що їх ніхто не заставляє. Ця сфера у нас стала дуже конкурентоспроможною, мається на увазі, вона стала якіснішою. І от все, це заробило очки.

– Ну а на українському радіо, як ти вважаєш? В якому відсотковому значенні це має бути? Я теж згадую досвід Франції, там існує схоже…

– Ми можемо говорити про відсотки, але керівники будуть все одно хитрувати. І тут теж такий момент, який має бути домовлений в тому, щоб давати зелену дорогу…

– Це ти не залишиш на самоті?

– ...а не займатися забороною.

– Ти й далі будеш працювати над цим квотуванням?

– Звичайно, що я буду, але тут єдиний момент. Це важливий дуже аспект, але я вам хочу сказати, тут є ж певні моменти важелів. Як віце-прем’єр, який керує Держкомтелерадіо, який має впливи на Національну раду з питань телебачення, так? Очевидно це більш якби його компетенція. І тому що, це ж мої друзі сиділи там всі - і з одного боку, з другого боку. Я щиро поважаю Тараса Компаніченка, який вболіває за цю історію, Івана Леньо, там ще можна кого назвати. Я розумію їх, але, розумієте, пікантна ситуація. Це провокація певна для того, щоб стикнути з іншими лобами. Коли це треба робити трошечки в інший спосіб.

– Твої колеги, актори звернулися і розказали в нашому ефірі, що вони думають щодо заборони російських гастролерів. Надто тих, хто тут, в Україні заробляє немалі гроші. Я думаю, ти знаєш, скільки коштує квиток на російський і на український театр, на виставу. Що вони щодо цього думають і як вони говорять з цього приводу на камеру, давай зараз послухаємо. Твої думки щодо цього?

– Я думаю, що це цікава ідея насправді. Більше того, я з самого початку казав про те, що хорошим випробуванням буде, коли ті чи інші гастролі тих чи інших людей, які становили якусь таку... або які скептично або принизливо десь відгукувалися про нашу культуру, про нашу історію, про наших героїв, щоб це був бойкот людський. Але буває інша ситуація: все одно має бути якось закладено в певних цих актах, скажімо так.

– Законодавчо.

– Законодавчо. І очевидно, ці думки, які тільки що прозвучали, мені подобаються. Я скажу більше, є така ще історія, я ж зсередини знаю історію, зараз є така велика хитрість, коли всі кажуть, що російські групи уже не знімають в Україні. Але приїздять актори, на півроку беруть вид на проживання, бо по-іншому ніби не можна,в Росії ж давно це ввели. І наші всі артисти, які ще до конфлікту їхали туди – дуже багато моїх знайомих, особливо дівчат – вони гарно себе показували, мається на увазі, як талановиті особи. Але їм потім сказали: "Або приймаєш громадянство, живеш у Москві, в Петербурзі, або до побачення, і ти позбуваєшся роботи". І все. А там було складно вже тоді, ну хтось вийшов заміж, хтось залишився, різні є історії. Але вони це досить жорстко зробили. Знаєте, що мене найбільше зачепило, коли кажуть, що в цій ситуації, знову ж таки, дають "головняки", як кажуть, цим акторам. З ними розраховуються відразу, як кажуть "пропрацював – на, отримай".

– Бо в них агенти і контракти.

– Так, агенти і контракти, а наші, які навіть відзнялися, ще чекають, бо грошей треба чекати, нема грошей. Ну звичайно, що це мене зачіпає і як тепер державну особу, і як актора. Тобто повторюються якісь речі, і з цим треба боротися. Тому я, у принципі, в цьому аспекті, я за досить жорсткі міри.

– У нас є запитання від наших глядачів. Я тобі відверто скажу, через те, що ми тебе отак от запросили, не будемо приховувати, зранку ми зідзвонилися, ввечері ти вже в нас був. Питань шалена кількість. Люди тебе як вітають, так і говорять, що насправді нарешті я можу звернутися з пропозицією, яку, я сподіваюся, пан Нищук почує, впевнені, що він почує. Отже, Євгене, запитання від наших глядачів, найбільш вподобане на сьогодні запитання, воно набрало біля 50 вподобань. Це як на одному з українських телеканалів – це телеканал "Україна" – виходить серіал "Не зарікайся". Чи бачив ти цей серіал, зокрема 66 серію, де розповідається про "київську хунту" і про людей, які зрадили мешканців Донбасу.

– Ну насправді я взагалі, у принципі, не дивлюся серіали, а тим більше до 66 серії, але то таке. Дійсно, не дивлюся, як би не той формат. Як дай Бог у мене є час, то я дивлюся якесь артове кіно або якесь серйозне… Але насправді я вимушений до деякої міри цікавитися, що відбувається.

– Тут, як опція, мається на увазі.

– Насправді у мене зараз такий дедлайн по часу і всього іншого. Я буквально дізнався з останніх повідомлень ЗМІ, і зрештою від тебе, і зрештою від запитання. Я розумію, що там є реальний шок патріотично налаштованих людей. Це якраз, ми перед цим говорили про відповідальність власників, головних редакторів чи там не знаю кого, які повинні не підставляти зрештою канал. У нас продовжується війна, люди... Господи прости, треба мати совість. Для чого провокувати так суспільство? Вже потихеньку якісь речі налагоджуються. Це неприпустимо. І просто хотілось би, щоб не потім, заднім числом комісія Держкіно, яке, очевидно, відреагувало уже...

– Так, у понеділок буде щодо цього нарада.

– І робило оці заключення. Просто треба з самого початку дивитися і не пропускати. Тут уже просто яка штука: нібито наше виробництво, ну всі все розуміють, це ж наше, не російське виробництво.

– Так, виключно українці там знімаються.

– І тут виходять такі провокації, звісно, це неприпустимо.

МИ ОДИН ОДНОГО, СЕБЕ ЗАКЛИКАЛИ, ЩО НЕМА ЧАСУ РОБИТИ ЯКІСЬ ВІДМІННОСТІ. НАМ ЩЕ СПОЧАТКУ ТРЕБА ЗРОБИТИ КРАЩЕ

– А назвіть головну відмінність між цим складом Кабміну та попереднім?

– Я би не брався, більше того, от нас не те що закликали, ми один одного, себе закликали, що нема часу робити якісь відмінності. Більше того, не йти в критику навіть, не вдаватися в ту ситуацію – от ті зробили так, а ми зробимо краще. Нам ще спочатку треба зробити краще, якщо чесно.

– Це правда.

– Тому, думаю, єдине, що я чув, правда, немає, по-перше, ніякої радості і відчуття перемог, тому що ми стали. Ми зібралися вже на перше засідання, і це було таке відчуття дуже робочої і відповідальної атмосфери.

– А це правда, що 98% роботи над проектом "Креативна Європа" здійснили ви, а Кириленко просто присвоїв собі заслуги?

– Я знову ж таки, не хочу вдаватися до критики, але насправді ми говорили про це. Це правда, що "Креативна Європа" насправді була прийнята ще нами в листопаді 2014 року.

– Чи сумували ви за посадою міністра культури?

– Я не те що сумував, мені іноді було дуже прикро, що я оце хотів ще зробити, я оце ще хотів зробити, і там в мене така була ідея і з людьми, з якими я працював, а уже неможливо.

– Але бачиш, дива трапляються. Коли ви вперше стали міністром, вам часто доводилося гуглити юридичні терміни?

– Так.

– Що стало вирішальним фактором у вашому повторному призначенні?

– Я би сказав, певний тиск професійного мистецького середовища. Я думаю, що це одна з головних була історій, на яку могла обпертися тоді політична воля. Багато хто з моїх колег думає: а чого не я?

– Говорять, що саме Гройсман наполягав на те, щоб Нищук був при посаді міністра культури.

– Може й так.

– Назвіть головну річ у своєму житті, яку змінила ваша політична діяльність?

– Яку…

– Яку змінила політична діяльність, яка твоя головна річ, яка от змінена через те, що ти став міністром? Або взагалі в політиці.

– Я думаю, що перше те, що я став актором.

– Яких гарантій від вас вимагав БПП перед призначенням?

– Ніяких.

МАЄ БУТИ ЕКСПЕРТНА КОМІСІЯ, ЯКА ПОВИННА ДОПОМАГАТИ СБУ ТИХО, "БЕЗ ПИЛІ І ШУМУ" ПІДКАЗУВАТИ, ДЕ Є ЛЮДИ, ЯКІ ВЧИНИЛИ НАРУГУ НАД ЧЕСТЮ І ГІДНІСТЮ НАШОЇ КРАЇНИ

– Який останній російський фільм ти бачив?

– Не пам’ятаю.

– Не пам’ятаєш?

– Але очевидно, що мало не "Тарас Бульба" або щось таке.

– Ви заберете Земфіру з "білого списку" Міністерства культури?

– Я насправді проти складання списків. Однозначно, що має бути експертна комісія, яка повинна допомагати СБУ тихо, знову ж таки, "без пилі і шуму" підказувати, де є люди, які вчинили наругу над честю і гідністю нашої країни. І відповідно СБУ сама знає, що робити насправді.

– Зрозуміло. На чому недобросовісний міністр може заробити в Міністерстві культури?

– Недобросовісний? У Міністерстві культури?

– Так.

– Найбільше, але воно саме не під міністра, до речі, підпадає, – це курування, це департамент спадщини, погодження. Погодження на забудівлі.

– Як там заробляють? Яким чином?

– Коли даються погодження, напевно є якісь... ну так завжди було. Я з цим якось почав боротися. І якби цей момент... я б, напевне, взагалі хотів його вивести з міністерства, якщо чесно.

– Як ви плануєте подолати дефіцит сучасних молодих фахових кадрів – це з Facebook запитання, – якщо в Міністерстві культури такі мізерні зарплатні?

– Значить, всі знають про цей закон, який наближається, щодо державної служби. Він входить з 1 травня, але гроші не будуть з 1 травня, так вже нам сказали. Вони мають бути начебто десь наприкінці року. Але сьогодні я почув іншу інформацію, будучи там, на нараді, що ще пані Яресько казала, що спільно з Європейським Союзом мають бути якісь доплати саме від Європейського Союзу для державного апарату. Я сподіваюся, що це також якийсь шматочок попав і на сферу культури. Бо насправді дуже б хотілось дійсно залучити креативних класних молодих людей.

– А яка зарплата у міністра культури, скільки це?

– Чесно, зараз не знаю.

– А була в 2014-му?

– Дивіться, там вона якось туди-сюди гуляла. Спочатку, я прийшов, була 13 тисяч чи 14, потім звелося до 6 тисяч. Тепер ніби підняли, скільки, не знаю, правда, ще…

– Це важливо?

– Звичайно. Ну чого ж, я не з бізнесу прийшов. Чесно скажу, на тих гонорарах, які були там за проведення якихось культурних подій і організацію їх, я отримував більше. Я навіть собі трошки підзібрав.

– Тобто корпоратив провести дорожче – ну, умовно?

– Ні, я вже до корпоративів не вдаюся.

– Провести культурний захід набагато вигідніше, аніж цілий місяць працювати міністром?

– Так.

– Це тільки в Україні таке може бути. Останнє запитання: чи варто ввести, за вашою думкою, обов’язковий дубляж українською на телебаченні в "прайм"? Наприклад, телеканал "Інтер", ну це повністю весь "прайм" вечірній – російська мова.

– Так, я думаю, щоб дали цю можливість і саме конкурентно би довели наскільки... Ну це вже довели в широкому прокаті, так? Чому це не зробити на телебаченні? Воно починалося насправді на "Плюсах", на ICTV. Я власне біля витоків був їх. Я ще був студентом і це був мій один із головних перших заробітків. Бо моїм голосом озвучувалася …. на ICTV. Потім пішли фільми на “Плюсах” багато. "Гаррі Поттер", "Володар кілець", це всі фільми з Ді Капріо моїм голосом звучать, "Олександр" і багато інших. Навіть вже зараз не згадаю, ціла маса, я потім почав шукати. Там недавно мене запросив на "Імперію кіно", на фільм "Омен", але вже останній. Я кажу, це теж вже починається якась містика, тому що цього хлопчика маленького – і одного, і другого, той, який злий, – я озвучував ще старий фільм.

– Нічого собі.

– Моїм голосом іде. Кажу слухай, він так…

ІНВЕСТИЦІЯ В КУЛЬТУРУ – ЦЕ ІНВЕСТИЦІЯ В МИРНЕ МАЙБУТНЄ

– Є та річ, я розумію, що для кожного можновладця, міністра, голови прокуратури, поява на телебаченні – це певний меседж. Зараз, коли ти вступаєш знову на цю посаду, в цю річку, щоб хотілося б сказати українцям про те, можливо, про що я тебе не спитала?

– Сказати одне – ми ще не охопили там якихось моментів соціальних, вони дуже важливі. Міністерство і я маю бути адвокатом в ризикованих творчих професіях. Коли обговорювалася театральна реформа, багато хто наляканий, не знає, як далі бути. А мені казали: так це ж ризикована професія. А балет, який привели зараз... від МВФ, я просто здивувався, я сьогодні запитав у Мінсоцполітики, вони кажуть, що це вимога була МВФ – привести до загального державного пенсійного віку артистів балету і артистів цирку.

– Серйозно? Я не знала про це.

– А так не можна, ви ж знаєте, як спалюються, це ж інший вид і так не може бути. Я маю бути в цьому плані адвокатом, за великим рахунком. Ці керівники гуртків, бібліотек, музеїв, які по околицях, на Сході, на Півдні, які прививають дітям любов до України, бо я їздив туди. І діти себе ідентифікують українцями, вони навіть мають конфлікт із батьками, правда. Тому що батьків вже важко переконати. А діти вірять через те, що вони танцюють, грають у театральних гуртках, у різних видах, вокалі і так далі. А мізерні зарплати в рамках двох тисяч. Я хочу, щоб внесли цю програму, я радий, що військовим зараз піднімають зарплати, я радий, що звернули увагу на силу і міць війська. Але я казав, ми спілкувалися, що будинки культури, в які хочуть приїхати українські митці, хочуть показати український фільм, погрожують їм, якщо це відбудеться. Бо вони більше бояться, ніж танка, який поруч стоїть. Себто вони бояться впливу людей мистецтва, бо вони вміють переконувати: по-доброму, по любові, а не насаджувати щось. По любові. Їде Ада Роговцева, з колегами моїми, і вона перевиховує. Вона відкриває правду, вона не перевиховує, просто відкриває правду людям. От відкрити правду через мистецтво, презентувати Україну за кордоном…

– Зачіпає серце.

– ...показати сучасне мистецтво. Є маса історій... А найбільше – оця ситуація, про яку я говорю – інвестиція в культуру, це інвестиція в мирне майбутнє.

Яніна Соколова, "5 канал"

ЕФІРНУ ВЕРСІЮ ІНТЕРВ’Ю ДИВІТЬСЯ ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ ⟩⟩⟩

Попередній матеріал
У Китаї представили надреалістичну "робота-богиню"
Наступний матеріал
Оборонці Станиці Луганської тричі відкривали вогонь у відповідь на ворожі атаки

Нищук розповів - що буде з квотами на українське в ефірі: перше інтерв'ю міністра культури

"Реанімаційний пакет реформ": Програма нового уряду імпонує – питання у політичній волі

Гройсман анонсував, коли відбудеться перше засідання нового уряду

У МВФ вже заявили про готовність співпрацювати з урядом Гройсмана

Фініш "прем'єріади": Україна отримала новий уряд – всі подробиці

5 канал - трансляція наживо