Контейнер, порт Одеси
Контейнер, порт Одеси
5 канал

Від збільшення вантажообігу Україна виграє більше, ніж від завищених портових зборів – Кінах

    За словами президента Українського союзу промисловців і підприємців Анатолія Кінаха, завищені ставки портових зборів в Україні заважають розвитку транзитного потенціалу країни

    "Україна з її географічним положенням має дуже серйозний транзитний потенціал і досить розвинену транспортну інфраструктуру, в тому числі морпортів. З огляду на трагічні події на сході країни і втрату транспортних коридорів у північно-східному напрямку, великого значення набувають морпорти у південній частині країни", – цитує слова експерта UAprom.

    З його слів, у складі основного експорту України, на жаль, сьогодні переважають в основному сировинні товари (продукція АПК і ГМК). "Тому вкрай важливе ефективне функціонування транспортної інфраструктури і всіх її складових. На сьогодні морські порти України потребують модернізації на тлі їхнього високого морального і фізичного зносу. Крім того, вони поступаються європейським портам за таким параметром конкурентоспроможності, як витрати на одиницю перероблених і відправлених вантажів", –розповів Кінах.

    При цьому голова УСПП наголосив, що портові збори в Україні набагато вищі, ніж аналогічні в європейських країнах, наприклад – Голландії, Німеччини, Румунії, Болгарії.

    "Після аналізу ситуації об'єднання, що представляють різні сектори промисловості, звернулися до уряду з питанням про зниження поточного рівня портових зборів на 54%. При цьому було надано ТЕО, згідно з яким від збільшення вантажообігу, включаючи транзитну складову, надходжень до бюджету буде набагато більше, ніж від завищених портових зборів", – констатував експерт.

    Крім того, Кінах висловив думку, що сама система використання портових зборів повинна передусім передбачати переспрямування виручених коштів не на поточне споживання, а на реалізацію серйозних проектів з модернізації та підвищення пропускної спроможності морських гаваней.

    "Ми сподіваємося, що уряд це питання розгляне. Це питання не лобіювання окремих інтересів. Його необхідно розв'язувати для підвищення конкурентоспроможності як морських портів, так і транспортної інфраструктури України в цілому, включаючи її транзитний потенціал", – резюмував голова УСПП.

    Попередній матеріал
    Поправки "Лозового": Рада внесла зміни в новий КПК, що полегшить роботу слідчим
    Наступний матеріал
    Аліментників-боржників позбавили права вирішувати питання про виїзд дитини за кордон – Мін'юст
    Теги: