Українські промисловці та зерновики заявили про дискримінацію з боку Міністерства інфраструктури України. Як приклад представники галузевих організацій вказують на факт продовження 50% знижки на послуги українських портів для транзитерів, у той час як для українських бізнесів таких знижок немає, повідомляє "Обозреватель".
"Надання в державних портах України 50% знижки транзитерів є безумовною дискримінацією вітчизняних виробників промислової, сільськогосподарської продукції та інших", – йдеться в листі керівників федерацій і асоціацій металургів і зерновиків на адресу міністра фінансів, міністра інфраструктури, міністра економічного розвитку і торгівлі, а також глави Державної регуляторної служби та Антимонопольного комітету.
Підписанти вимагають вжити заходів щодо усунення дискримінації вітчизняних експортерів і імпортерів перед транзитерами.
"Необхідно знизити ставки портових зборів, які стягуються в морських портах із суден і плавучих споруд, які ходять під Державним Прапором України та іноземними прапорами, хоча б до рівня транзитерів", – йдеться в листі.
"Президент України, галузеві асоціації та поважні іноземні експерти вже неодноразово звертали увагу на цю складну проблему. Вартість суднозаходу одного судна класу Capesize в порт" Південний "становить $408 тис., з яких майже $300 тис. (або 70%) складають корабельний і канальний збори. Якщо порівнювати з аналогічними світовими портами, то виходить, що "Південний" істотно програє своїм конкурентам", – пишуть автори.
Така політика, на думку підписантів листа шкодить українському бізнесу, який і без того перебуває у складних умовах: "Вони (вітчизняні підприємства) стають неконкурентними в ці кризові часи: зменшують обсяги виробництва, податкові виплати до бюджетів різних рівнів, вимушено скорочують робочі місця".
Водночас зниження портових ставок для українського бізнесу, за словами авторів листа, не лише виключить його дискримінацію, а й буде корисним економіці країни, оскільки дозволить вітчизняним експортерам поліпшити своє становище на світових ринках і дасть можливість знизити ціни на внутрішньому ринку, особливо в частині критичного імпорту (наприклад, енергетичного вугілля), державним портам – збільшити обсяги і доходи від обробки вантажів і розширити їх базу, Міністерству інфраструктури – реалізувати транспортний потенціал країни, створити нові транспортні коридори, державі – отримати додаткову валютну виручку і надходження до держбюджету, підвищити конкурентоспроможність всіх морських портів України і залучити нових інвесторів.