Україна серед лідерів піратського трафіку – які категорії найчастіше шукають

Онлайн-піратство залишається стійкою проблемою для правовласників і стримуючим фактором для розвитку легальних цифрових платформ.

Попри те, що загальний обсяг відвідувань піратських ресурсів у 2024 році знизився до 216 мільярдів порівняно з 229 мільярдами у 2023-му, окремі категорії контенту демонструють зворотну динаміку. Про це повідомляє "Дивогляд" із посиланням на TorrentFreak, де вивчили дані компанії MUSO, яка спеціалізується на моніторингу цифрового піратства.

США – головний "пірат"

Найбільше трафіку на піратські сайти, як і раніше, генерують користувачі зі Сполучених Штатів – понад 26,7 мільярда візитів за рік. Це більш ніж 12% від загального світового обсягу. Далі в антирейтингу – Індія (17,6 млрд), росія, Індонезія та В’єтнам.

Однак якщо проаналізувати кількість візитів у розрахунку на одного користувача, то серед лідерів виявляються Канада й Україна, що свідчить про високу щільність піратської активності в окремих країнах із меншою загальною аудиторією.

Найбільше піратять серіали та мангу

Найпопулярнішим типом контенту для піратства залишаються телевізійні шоу – вони становлять 44,6% усього піратського трафіку. На другому місці – видавничі матеріали (30,7%), до яких належать книги, журнали й особливо манга. Фільми, музика й комп’ютерні програми поступаються за популярністю.

Зокрема, манга демонструє вражаюче зростання – понад 70% від усього піратства в категорії видавництв. Упродовж останніх п’яти років кількість відвідувань сайтів із піратською мангою подвоїлася. Найбільше таких переглядів зафіксовано у США, Індонезії, росії та Японії – країні, де цей жанр зародився.

Фільми та музика – у тіні

Натомість у сфері кіно та музики спостерігається зниження активності. За рік трафік до сайтів із піратськими фільмами впав на 18%, а до музичних – на 19%. У MUSO пояснюють це зниження кількістю релізів – 2024 року спостерігався менш насичений сезон блокбастерів. У музичній сфері позитивним фактором стали широке поширення ліцензійних сервісів – таких як Spotify та Apple Music – і наявність зручних, легальних застосунків.

Піратство як маркер ринку

Аналітики MUSO наголошують, що піратство – це не лише питання порушення авторських прав. Воно також є індикатором незадоволеного попиту. Часто люди вдаються до нелегальних джерел не через бажання уникнути оплати, а тому що легальні платформи надто повільно реагують на інтереси користувачів, надмірно фрагментовані або пропонують занадто високу ціну.

Як зазначає MUSO:

"Аудиторія хоче контенту, але легальні канали занадто повільні, занадто фрагментовані або занадто дорогі"

Тому дані про піратський трафік дедалі частіше використовують як інструмент аналізу для побудови ефективніших бізнес-моделей.

Перспективи: блокування чи адаптація?

Попри постійні спроби блокувати доступ до піратських ресурсів, повністю подолати проблему не вдається. Очікується, що ініціативи США з розширення юридичних механізмів боротьби з піратством у 2025 році нададуть нові інструменти для обмеження нелегального розповсюдження контенту. Водночас експерти наголошують: блокування сайтів – не панацея, адже технічно обізнані користувачі швидко знаходять альтернативні способи доступу до контенту.

Таким чином, боротьба з піратством не повинна обмежуватися санкціями. Ефективною стратегією може стати створення конкурентоспроможних, доступних і зручних легальних платформ – із урахуванням того, що сучасний глядач цінує не лише контент, а й швидкість, простоту та гнучкість його отримання.

Раніше "Дивогляд" розповідав про 5 серіалів червня, які варто подивитися.

Поки на нашій землі війна, навіть "Дивогляд" – це не про котиків і пандочок, а про перемоги нашого війська! Наш Telegram – Дивогляд 5.UA.

 

ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ

Читайте більше