Філармонія
Філармонія 5.ua

Яка музика звучатиме у Національній філармонії України протягом березня

Столична філармонія запрошує любителів красивої класичної музики
  • 1 березня відзначають день народження Фридерика Шопена, якому цьогоріч було би 210. Традиційно концерт до чергової річниці всесвітньо відомого польського класика проходить і в Національній філармонії України.

Цього разу із концертом-присвятою виступить сольно польський піаніст Каміль Пахолець. Звучатимуть лише фортепіанні твори Фридерика Шопена, музику якого люблять і знають не лише кияни, а й весь світ.

Каміль Пахолець почав грати на фортепіано від 7 років під керівництвом Малгожати Ковальської. Закінчивши із відзнакою музичну школу ім. Розицьких у м. Кельце 2017 року, він став студентом професора Войцеха Світали у фортепіанній академії імені Кароля Шимановського у Катовіце. Від 2019 року він є студентом професора Еви Поблоцької в Музичній академії в Бидгощі. Перший концерт Каміль дав у віці одинадцяти років із оркестром Свентокшиської філармонії у Кельце.

Каміль Пахолець є лауреатом національних та міжнародних конкурсів фортепіано, серед яких: Гран-прі та призери 1-го місця на 17-му Польському національному конкурсі піаністів у м. Чагань (2012 р.), І місце на 18-му національному конкурсі піаністів у м. Конін (2014 р.), 1-е місце місце на 5-му конкурсі піаністів ім. Шопена у Кракові (2014), Халліна та Людвік Стефанські (2014), Гран-прі на 8-му конкурсі піаністів ім. Ірени Ролановської у Кракові (2015), 3 місце Міжнародний конкурс піаністів Сезара Франка у Краайнемі / Брюссель (2015 р.), Гран-прі та найкраще виконання премії за сольну роботу Фридерика Шопена на 14-му конкурсі піаністів у Галини Черні-Стефанській та Людвіка Стефаньського у Плоці (2016 р.). Він також є лауреатом першого місця Національних прослуховувань учнів середньої музичної школи у Варшаві, як соліст 2011 року, так і дует 2013 року. У 2018 році він отримав стипендію Міністерства культури та національної спадщини Польщі "Молода Польща 2018". Від 2016 року Каміль перебуває на програмі Національного інституту "Юні таланти Фридерика Шопена".

  • 4 березня у Національній філармонії України звучатиме музика італійця Антоніо Вівальді у концерті із назвою "Відомий і невідомий Вівальді".

Вівальді, поруч із Йоганном Себастьяном Бахом та Георгом Фрідріхом Генделем, один із найяскравіших та найбільш знаних представників епохи бароко, творець жанру сольного інструментального концерту. Його музика по всьому світу користується величезною популярністю, а цикл "Пори роки" став справжнім шлягером класичного мистецтва.

Цього вечора відкривайте для себе наново музику італійця Антоніо Вівальді завдяки аранжуванням Ігоря Саєнка та виконавській версії відомого квартету баяністів імені Миколи Різоля, а також – співачки Ольги Табуліної та клавесиністки Наталії Сікорської!

  • 5 березня Національна філармонія України та S.T. ART Foundation презентують авторський концерт "Проповідь рибам" української композиторки, лауреатки премії імені Тараса Шевченка Вікторії Польової.

У програмі концерту звучатимуть твори "Сірін-соната", "Quasi una fantasia", "Вітрувіанська людина", "Іск’я", "Музика для Темо", "Посмішка Серафіма", "Сімург-квінтет". Також відбудеться світова прем’єра твору "Проповідь рибам", присвяченого його першому виконавцю, Антонію Баришевському.

"Проповідь рибам" – назва красномовна. Адже відсилає до історії Антонія Падуанського, який під час мандрівки до Ріміні, міста єретиків, зустрічав лише мовчазне відторгнення його промов, правителі міста та його жителі не хотіли слухати монаха. І тоді він пішов до моря, до місця, де Марек'я впадає в Адриатичне море і звернувся до риб. Сказав, що люди не чують слово Господа, послухайте, мовляв, хоч ви. Тисячі голів риб піднялися над поверхнею води, уважно слідкуючи за кожним словом Антонія. Цей випадок дуже вплинув на єретиків та грішників, які, вражені промовою, повернулися в лоно церкви. Так свідчить легенда.

У цьому концерті також бере участь і ансамбль "Віртуози Києва".

Від 15 лютого по 19 червня у Національній філармонії України триває філармонійний абонемент "Симфонічний вимір", який традиційно складається із шести вечорів.

"Симфонічний вимір" існує майже 25 років, є авторським проєктом головного диригента філармонійного оркестру Миколи Дядюри. Цьогоріч цей проєкт присвячено 250-річчю від дня народження німецького композитора Людвіга ван Бетховена, а тому має назву "Бетховен-250!".

Відомо, що постать Бетховена є особливою в історії музики. Він був останнім із віденських класиків, але водночас й одним із перших ранніх романтиків. А ще – Бетховен пов’язаний і з Україною. Відомо, що меценатом композитора був князь Андрій Розумовський, син останнього українського гетьмана Кирила Розумовського. Композитор присвятив йому низку творів.

У березні відбудеться дві події проєкту "Бетховен – 250!".

  • 6 березня відомий бельгійський скрипаль Марк Бушков виконає Концерт для скрипки з оркестром Йоганнеса Брамса. Програму концерту доповнять увертюри "Коріолан", "Егмонт", "Леонора № 3" Людвіга ван Бетховена.
  • Відомо, що щороку в грудні саме в Бонні, в місті, де народився Бетховен, для молодих піаністів усього світу, відбувається Міжнародний конкурс «International Telekom Beethoven Competition Bonn». 20 березня лауреат І премії цього конкурсу 2019 року, китайський піаніст Цунмо Інь виконає Другий фортепіанний концерт. Програму цього концерту доповнить Друга симфонія.

Другу симфонію Людвіг ван Бетховен написав 1802 року та присвятив її князю Карлу Ліхновському, своєму меценату, учневі й другу Моцарта. Прем’єра з успіхом відбулася 1803-го у залі Віденської опери. Симфонія, що тяжіє до героїки, монументальності, продовжує традиції Гайдна, тільки тут уперше немає танцювальної частини: замість традиційного менуету – скерцо.

Філармонія
Філармонія5.ua

  • 13 березня у рамках абонементу "Музика для струнних" знаний скрипаль Андрій Бєлов разом із філармонійним симфонічним оркестром під орудою Михайла Мороза виконає Перший скрипковий концерт польського класика першої половини ХХ століття Кароля Шимановського.

Цей скрипковий концерт створено Шимановським 1924 року. Твір став один із найкрасивіших у творчості польського композитора. У ньому переважають романтичні традиції. Але, водночас, динамічні відтінки у музиці Шимановського нагадують звукопис французького сучасника Клода Дебюссі. Цікавими є й екзотичні сторінки партитури, що нагадають Північну Африку, де композитор мандрував 1914 року.

Програму концерту доповнять твори віденського класика Вольфганга Амадея Моцарта та – його молодшого сучасника, одного із перших романтиків – Карла Марії фон Вебера.

  • 14 березня у рамках абонементу "Мистецтво фортепіанної гри" разом із Київським камерним оркестром під орудою Наталії Пономарчук виступить знаний піаніст Павло Качнов.

Павло Качнов народився в сім'ї музикантів, заслуженого артиста України диригента-хормейстера Валерія Качнова і піаністки Світлани Качнової. Від 3 років під керівництвом матері почав займатися на фортепіано. Від 1992 року вчився у КССМШ ім. Лисенко в класі заслуженого працівника культури України Ірини Барінової. Під час навчання Павло неодноразово ставав лауреатом національних і міжнародних юнацьких конкурсів (зокрема, Міжнародних конкурсів імені А. Караманова та С. Прокоф'єва), стипендіатом Фонду "Нові імена" (Україна, Росія), а також володарем Президентської стипендії. Від 16 років продовжив навчання в НМАУ ім. Чайковського (клас професора Б. Г. Федорова, потім клас професора Б. А. Архімовіча), а також активно концертував у Польщі, Швейцарії, Австрії, Іспанії й не лише.

2009 року Павло Качнов переїжджає до Відня вдосконалювати власну майстерність в класі професора О.Майзенберга в Віденському університеті музики і виконавського мистецтва. Від 2010-го року стає солістом Віденського Королівського оркестру.

Павло Качнов виступає із оркестрами України, Австрії, Іспанії, а також - із оркестром Балеарських островів. Інтенсивно концертує в Європі із сольними та камерними програмами. Репертуар Павла Качнова охоплює широкий спектр музики від бароко до сучасності. Цього вечора у його виконанні звучатимуть сольні партії у фортепіанних концертах австрійця Йозефа Гайдна та угорця Ференца Ліста.

Зокрема, Фортепіанний концерт Йозефа Гайдна – один із найпопулярніших творів цього віденського класика. Саме цей концерт є унікальним зразком фортепіанної музики. Програму концерту доповнять твори класиків ХІХ та ХХ століть – Фелікса Мендельсона-Бартольді та Ігоря Стравінського.

  • 16 березня столична філармонія запрошує любителів акордеона на дев’ятий концерт із циклу "Kyiv Accordion Fest".

Одноденний фестиваль акордеона цьогоріч зустріне італійського гостя – акордеоніста Серджо Скаппіні, а також музикантів-віртуозів із Іспанії – тріо "Malandro club". У програмі звучатимуть твори світової класики та оригінальна музика для акордеона.

"Kyiv Accordеon Fest" – щорічний фестиваль, який відбувається у столичній філармонії від 2010 року. Ініціаторкою та співзасновницею проєкту є народна артистка України, професорка, завідувачка кафедри баяна і акордеона Національної музичної академії України імені Петра Чайковського Євгенія Черказова.

У концерті беруть участь Інструментальний квартет "Джерело" та Оркестр акордеоністів "Grand Accordeon". Художній керівник цих двох колективів – Євгенія Черказова. Квартет "Джерело" створено 1992-го, а Ансамбль "Grand Accordeon" – 1997 року.

  • 17 березня у Національній філармонії України за участю Національного заслуженого академічного оркестру України виступлять гості із Америки – піаніст Павло Гінтов та диригент Віктор Ямпольський.

Павло Гінтов із шести років навчався в Київській середній спеціалізованій музичній школі-інтернаті імені М.В.Лисенка в класі заслуженого працівника культури України, викладача-методиста Ірини Михайлівни Баринової. Від 2006 року Павло Гінтов живе у Сполучених Штатах Америки. Закінчивши із відзнакою Московську консерваторію він вступив до Манхеттенської школи музики в Нью-Йорку, де під керівництвом професора Ніни Светланової у 2015 році здобув ступінь доктора музичних наук. Одночасно він став переможцем престижних міжнародних конкурсів "Bradshaw and Buono International Piano Competition" і "The World Competition", а також отримав ґрант Наукового товариства імені Т.Шевченка в Нью-Йорку.

Він виступає із концертами в Європі, Азії, Африці і США, неодноразово грав у Колонному залі імені Миколи Лисенка Національної філармонії України, Карнеґі-Хол в Нью-Йорку, залі Берлінської філармонії, Національному театрі Верді в Мілані, Великому залі Московської консерваторії, Кіоі-Хол в Токіо тощо. Його виступи транслювалися радіостанціями WFMT у Чікаго, WCLV у Клівленді, WPR у Вісконсіні та іншими радіо і телевізійними станціями Японії, Америки, Росії та України.

Зокрема, цього вечора у Другому фортепіанному концерті Ференца Ліста сольну партію виконає піаніст Павло Гінтов: "Існує стереотип, що Ференц Ліст у своїх творах переважно намагався продемонструвати технічні можливості піаніста. Але Другий концерт, при всій його віртуозності, дуже ліричний та глибокий, в ньому немає жодної зайвої ноти. Я буду дуже радий виконати цей концерт із маестро Ямпольським, із яким я вже неодноразово співпрацював в Америці. Грати із оркестром під його орудою – завжди велике задоволення".

Програму концерту доповнять симфонічні твори австрійця Густава Малера та сучасного українського композитора Сергія Пілютікова.

  • 23 березня у Національній філармонії України разом із легендарним Київським камерним оркестром під орудою Богдана Пущака виступлять всесвітньо відомі музиканти із Нідерландів – скрипалі Ігор та Весна Группман.

Ігор Группман народився 1956 року в Києві. Почав грати на скрипці від семи років. Від 15 років за рахунок стипендії вчиться у Центральній музичній школі для видатних молодих музикантів у Москві. Закінчив Московську консерваторію із відзнакою, де вчився в Леоніда Когана, Давида Ойстраха та Мстислава Ростроповича. Потім – в Лос-Анджелесі – у видатного музиканта Яші Хейфеца.

Його перший виступ відбувся 1967 року саме в Київській філармонії. У 1980-ті Ігор Группман став концертмейстером симфонічного оркестру в Сан-Дієго, а в 1990-ті – оркестру на Темпл-сквер. 1993 року він та його дружина здобули премію "Греммі". Від 1997 року Ігор також є запрошеним концертмейстером Королівського філармонічного оркестру Великобританії. Від 2004 року Ігор Группман є концертмейстером Роттердамського філармонічного оркестру, диригентом Роттердамського камерного оркестру Concerto Rotterdam.

Цього вечора звучатимуть твори класиків – німця Йоганна Себастьяна Баха, віденського класика Вольфганга Амадея Моцарта, француза Жуля Массне, а також сучасного американського композитора Майкла Файна.

  • 25 березня у Національній філармонії України відбудеться поетичний кіноконцерт "Кіно, що зветься життям".

"Кіно, що зветься життям" – майже документальна музична вистава, яка стане спробою осмислення того, що саме спонукало українського письменника Миколу Вінграновського до творчості як літератора, режисера та актора.

Микола Вінграновський – митець, якого називають першим із-поміж рівних у плеяді шістдесятників, хоча сам він себе не зараховував до цього покоління. Письменник стверджував: "Українське поетичне кіно – це така сама вигадка, як вигадка й про нас, що ми – шістдесятники. Немає шістдесятників, сімдесятників – є таланти, зрілі, освічені люди, яких не можна загнати в перелік".

В основі цього проєкту – щоденникові записи, поезії, фрагменти прозових творів "Рік із Довженком" та "У Києві стало страшнувато" Миколи Вінграновського. Цього вечора також звучатиме музика композиторів-класиків Олєксандра Скрябіна, Миколи Лисенка, Станіслава Людкевича, сучасників поета – Валентина Сільвестрова, Івана Карабиця, Володимира Івасюка, українські народні пісні та не лише. Перегляньмо разом "Кіно, що зветься життям" на згадку про унікальну постать – Миколу Вінграновського.

Участь беруть: Олександр Рудько (художнє слово), Марія Віхляєва (фортепіано), Ірина Ушаньова (сопрано), Хор Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва (головний хормейстер – Анжела Масленнікова).

  • 27 березня у Національній філармонії України у рамках проєкту "Соколов+" за участю скрипаля Валерія Соколова у супроводі філармонійного симфонічного оркестру під орудою Віталія Протасова звучатиме музика угорських композиторів-класиків ХХ століття, музикознавців, педагогів та фольклористів Золтана Кодаї та Бели Бартока.

Зокрема, Перший скрипковий концерт – один із кращих творів молодого Бартока, написаний ним 1909 року, який, на жаль, став відомим лише в кінці 1950-х років. Із цим твором пов'язана романтична історія. Барток закохався в молоду скрипальку Штефі Гейєр і написав концерт для неї. Але дівчина не відповіла на його почуття взаємністю, а партитура цього концерту пролежала в неї до самої її смерті 1956-го року... Цього вечора цей твір звучатиме у виконанні Валерія Соколова.

Галанта – це давнє місто, що знаходиться між Віднем і Будапештом, поблизу старовинної угорської столиці, що нині є Братиславою (столиця Словаччини). У Гaланті Золтан Кодаї часто був дитиною. Природно, що в основі цього твору саме ті традиційні угорські мелодії, які композитор почув тоді. "Танці з Галанти" створено автором 1933 року до 80-ї річниці Будапештського філармонійного оркестру.

Філармонія
Філармонія5.ua

  • 29 березня у Національній філармонії України разом із Національним камерним ансамблем "Київські солісти" виступлять гості із Великої Британії та Білорусі – флейтист Олександр Хаскін та диригент Максим Рисанов.

Цього вечора можна насолоджуватися музикою із французьким шармом. Так, звучатимуть відомі твори віденського класика Вольфганга Амадея Моцарта, а також французьких класиків ХХ століття – Жака Ібера та Франсіса Пуленка.

Зокрема, один із найпопулярніших серед творів Моцарта – "Паризька" симфонія, написана спеціально для парижан, коли Моцарту було 22. Симфонія стала відомою через незвично розширений склад інструментів, який був доступний Моцарту під час перебування в столиці Франції.

  • 31 березня у Національній філармонії України за участю Національного заслуженого академічного оркестру України під орудою Алліна Власенка виступить відома українська піаністка Марія Пухлянко. В її виконанні звучатиме Другий фортепіанний концерт Дмитра Шостаковича.

Другий фортепіанний концерт Дмитра Шостаковича має цікаву історію створення. Твір написано 1957 року, а присвячено композитором синові Максиму. У цей час Максим навчався в Центральній музичній школі при Московській консерваторії. У день власного19-річчя Максим вперше виконав твір-подарунок батька. Цього вечора концерт звучатиме у виконанні Марії Пухлянко, а доповнять програму твори Петра Чайковського та Юрія Іщенка.

Попередній матеріал
Адвокат про неправосудну ухвалу щодо Порошенка: "Влада відволікає увагу від своїх провалів"
Наступний матеріал
Соратник Киви спровокував паніку, пов'язану з коронавірусом у Нових Санжарах – ЗМІ
Loading...