Філармонія

Вікторія Лук'янець, кіномузика та річниця пам’яті Героїв Небесної Сотні: найцікавіші події лютого в Національній філармонії України

У філармонії відбудуться концерти абонементів "Мистецтво фортепіанної гри" та "Симфонічний вимір", а також дует флейти і гітари у складі Юрія Шутка та Андрія Остапенка

7 лютого

Приїзд до Києва Вікторії Лук'янець, яка зараз мешкає в Австрії, – завжди подія для меломанів. Водночас, для самої співачки – це передусім повернення до дому.

Вікторія Лук’янець – одна з найуспішніших українських співачок. У її активі — десятки виступів на престижних світових сценах, зокрема у Метрополітен-опера у Нью-Йорку, Ла Скала у Мілані, Королівському театрі Ковент-Гарден у Лондоні, Опері Бастилія у Парижі, Баварській державній опері у Мюнхені, Гамбурзькій державній опері, Німецькій державній опері у Берліні, Женевському великому театрі, Королівській опері Валлонії у Льєжі тощо.

Виступала з найвідомішими світовими тенорами — Пласідо Домінго, Хосе Каррерасом та Лучано Паваротті.
У репертуарі співачки поруч з оперними аріями почесне місце займають українські народні пісні, які вона виконує як із симфонічними, так і з народними оркестрами.

Українські народні пісні складають основу київського концерту Вікторії Лук'янець, які вона виконає у супроводі Ансамблю народних інструментів "Рідні наспіви" (диригент – Юрій Карнаух).

8 лютого

В рамках абонементу "Мистецтво фортепіанної гри" у супроводі філармонічного симфонічного оркестру під орудою Віталія Протасова виступить відомий піаніст, колишній киянин, а тепер – мешканець Іспанії – Вадим Гладков.

Вадим Гладков удосконалював свою майстерність у Вищій школі музики Королеви Софії в Мадриді під керівництвом професора Дмитра Башкірова. Брав участь у майстер-класах у таких видатних піаністів, як Віталій Маргуліс, Леон Фляйшер, Клод Франк, Aндраш Шифф, Серджіо Пертікаролі, Менахем Пресслер, Джордж Шандор, Карл Ульріхі Шнабель.

Серед численних конкурсних перемог піаніста – Гран-прі на IX міжнародному конкурсі піаністів Da Cidade do Porto, Перша премія на Білоруському конкурсі піаністів "Мінська весна", Перша премія та Золота медаль на I міжнародному конкурсі ім. Миколи Лисенка та інші. Вадим Гладков – володар Золотого Кубка на XIX міжнародному фестивалі дружби і мистецтва у Пхеньяні та премії "Найкращий концертмейстер" на X міжнародному конкурсі вокалістів Acisclo Fernandez Carriedo.

У Києві піаніст зіграє знаменитий Перший фортепіанний концерт Петра Чайковського.

Також у програмі концерту прозвучать Пасакалія Антона Веберна для симфонічного оркестру та Сюїта з балету "Жар-птиця" Ігоря Стравінського.

9 лютого

Наскільки різноманітне кіно, настільки ж різноманітна і кіномузика. Кіномузику вважають самостійним різновидом мистецтва. Буває, почуєш знайому мелодію, і перед очима постає відеоряд улюбленого фільму. А деякі пісні й композиції взагалі живуть самостійним, окремим від фільму життям. Пісні та мелодії з кінострічок – на кшталт музичного еквіваленту фільму, вони несуть в собі всю його чарівність і глибину. І ці музичні послання, погодьтеся, варті уваги.

Національний духовий оркестр України під орудою диригента Олексія Вікулова представить нову програму, сформовану із кіномузики. 

Олексій Вікулов: "Попри те, що ми граємо дуже багато кіномузики, ця програма буде представлена вперше. Унікальність програми в тому, що кіномузика буде звучати у форматі симфонічних сюїт. Тобто ми беремо за основу музику до відомих фільмів таких кінокомпозиторів, як Ганс Ціммер, Джон Вільямс, Джеймс Хорнер, але представляємо її в аранжуванні різних композиторів-аранжувальників, які зробили оригінальні твори для духового оркестру. Програма розрахована для широкої аудиторії, тому що всі мелодії на слуху, відомі слухачеві із фільмів "Пірати карибського моря", "Зоряний шлях", "Форест Гамп". Запрошую!"

Філармонія 9.02

10 лютого

Дует флейти і гітари у складі Юрія Шутка та Андрія Остапенка представлять програму із творів італійських та німецьких композиторів.

Барокові сонати Георга Фрідріха Генделя (1685 – 1759) та Йогана Себастіана Баха (1685 – 1750) в оригіналі написані для флейти та клавіру. Але ці твори існують також у перекладенні для флейти й гітари. Обидва твори вимагають від виконавців неабиякої віртуозності, технічної досконалості.
Натомість Соната Теодора Гауде (1782 – 1834) – це оригінальний твір для дуету флейти і гітари.
Італієць Луїджі Леньяні (1790 – 1877) був не лише композитором, але й одним із найкращих гітаристів свого часу. Його грою захоплювався Ніколо Паганіні. На вечорі Шутка й Остапенка ми почуємо його "Концертний дует".

Фантазія на теми опери Белліні "Пірат" для гітари і флейти Соль-мажор Фердінандо Каруллі (1770 – 1841) – один із найвідоміших творів цього композитора.

Завершить концерт Серенада для флейти і гітари Соль-мажор Мауро Джуліані (1781 – 1829), який мав титул "придворного камерного віртуоза" при дворі імператриці Марії-Луїзи Австрійської, дружини Наполеона Бонапарта.

15 лютого

У другому концерті абонементу "Симфонічний вимір", автором та ініціатором якого є диригент Микола Дядюра, прозвучать твори Йоганнеса Брамса та Фелікса Мендельсона. Соліст – Ігор Четуєв (фортепіано).

Ігор Четуєв – один з найталановитіших українських піаністів сучасності, лауреат Міжнародного конкурсу юних піаністів Володимира Крайнєва у Харкові та Міжнародного конкурсі піаністів імені Артура Рубінштейна в Ізраїлі. На сьогоднішній день Четуєв є професором Вищої школи музики і театру Ганновера.

Гастролював у понад 40 країнах світу. Неодноразово брав участь у престижних міжнародних музичних фестивалях – у Кальмарі (Франція), Гштадті (Швейцарія), Брауншвейзі (Німеччина) та ін. Як соліст виступав з Національним симфонічним оркестром України, Симфонічним оркестром Національної філармонії, національними оркестрами Франції і Бельгії, філармонічними оркестрами Санкт-Петербурга, Гааги і Люксембурга, Ізраїльським філармонічним та Ізраїльським камерним оркестром, Державним камерним оркестром «Віртуози Москви» та багатьма іншими.

16 лютого

Програма чергового концерту Київського камерного оркестру під орудою Наталії Пономарчук, як завжди, оригінальна і несподівана. Цього разу у програмі концерту прозвучить Фантазія для струнних німецького композитора ХХ століття Ханса Вернера Хенце, одночастинна Симфонія №4 (Lirica) сучасного українського композитора Євгена Станковича та "Метаморфози" для струнних Ріхарда Штрауса, про які один французький критик сказав так: "Можливо, Ріхард Штраус прожив 85 років тільки для того, щоб написати цей великий твір".

Наталія Пономарчук – одна з найяскравіших диригенток в українській симфонічній музиці. Визнання отримала після того, як стала лауреатом першої премії Національного конкурсу диригентів імені Стефана Турчака 1998 року в Києві. Вже на останньому курсі київської консерваторії (клас викладача Алліна Власенка) працювала диригентом оркестру Національної радіокомпанії України. Є дипломантом II Міжнародного конкурсу диригентів ім. Прокоф'єва в Санкт-Петербурзі.

Як запрошений диригент виступала у рамках гастрольних турне в престижних концертних залах Іспанії, Португалії, Італії, Польщі, Росії та ін.

Від 2018 року виконує обов’язки художнього керівника Київського камерного оркестру Національної філармонії України.

20 лютого

20 лютого – річниця пам’яті героїв Небесної сотні. Традиційно цю дату вшановують і в Національній філармонії України. Цього разу із концертом-присвятою виступлять Національний симфонічний оркестр України під орудою Володимира Сіренка та Національна академічна капела "Думка" (диригент – Євген Савчук). Солісти – Оксана Крамарєва (сопрано), Анжеліна Швачка (мецо-сопрано), Олександр Чувпило (тенор) та Сергій Магера (бас). У програмі – Реквієм Джузеппе Верді.

Реквієм Верді написано 1874 року і присвячено пам’яті композитора Джоакіно Россіні. "Хоч мене й не пов"язувала з ним тісна дружба, я оплакую разом зі всіма втрату цього великого артиста, — писав Верді. — У світі погасло велике ім’я! Це ім'я одне з найпопулярніших в нашу епоху, і це була слава Італії!". Реквієм написано на канонічний латинський текст, при цьому композитор дуже вільно поводиться зі структурою окремих частин, що суперечить канону.

Прем'єра твору відбулася 22 травня 1874 року в Мілані, у соборе Сан Марко під керування автора, а через три дні — також і в театрі Ла Скала. Обидва виконання пройшли з величезним успіхом.

Національна Філармонія України 20.02

25 лютого

Програма концерту створить у філармонії атмосферу Національного театру опери і балету. Тому що обидва твори – "Кармен-сюїта" Жоржа Бізе-Родіона Щедріна та балет "За двома зайцями" Юрія Шевченка – з успіхом йдуть на сцені столичної опери. Понад двадцять років пропрацював у цьому театрі і Володимир Кожухар, який посідав пост головного диригента театру, поставив низку прем'єр. А тепер прославлений маестро виступить у філармонічному концерті за диригентським пультом Національного симфонічного оркестру України.

Одноактний балет "Кармен-сюїта" на музику Бізе в оркестровці Щедріна створено 1967 року. Із матеріалом знаменитої опери "Кармен" Щедрін поводиться досить вільно – перекомпоновує його, скорочує і робить свою оригінальну оркестровку. В Україні балет уперше було поставлено 1973 року – спектакль йшов у київському та одеському оперному театрах.

Над музикою до балету "За двома зайцями", прем'єра якого у Київській опері відбулася два роки тому, сучасний український композитор Юрій Шевченко працював майже рік. Одним із найбільших викликів, за словами автора, стала для нього тема Голохвастова. "Я написав третину балету, а теми Голохвастова не було. – розповідає композитор. – В результаті я вирішив опертися на пісеньку "В небе канареечка летает…", написану композитором Вадимом Гомолякою для одного фільму режисера Віктора Іванова". Але, як запевняє автор, тут немає прямих цитат, радше, окремі інтонації, які пронизують всю партитуру.

Попередній матеріал
Священник УПЦ МП відмовився відспівати померлого ветерана АТО – ЗМІ
Наступний матеріал
Зігнутий на краях і повільно "вібрує": науковці показали, який вигляд має Чумацький Шлях