Вантажні вагони
Вантажні вагони Depositphotos

Замість роботи над ефективністю, УЗ придумує приховані механізми підвищення тарифів – директор "Укрметалургпром"

    Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" звернулося в Держрегуляторну службу з проханням перевірити законність одностороннього введення ДП "Укрзалізниця" нового порядку оплати оренди вагонів

    Експерти переконані: УЗ перевищує повноваження і незаконно проводить приховане підвищення тарифів. Про це в коментарі OBOZREVATEL повідомив президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

    "Зараз монополіст практикує різні приховані форми підвищення витрат вантажовідправників. Під приводом лібералізації вагонної складової УЗ на свій розсуд проводить різні ініціативи. Одна з останніх: в кінці травня вони заявили про перерахунок плати за використання вагонів. На підставі скорочення часу на завантаження-розвантаження, вони просто підвищують витрати вантажовідправників. Скоротили термін до мінімальних 48 годин, а за все, що понад цей термін нараховується плата. По факту – штрафні санкції, які близькі за визначенням до інфраструктурної складової ", – зазначив Каленков.

    При цьому, за словами Каленкова, інфраструктурну складову УЗ повинна погоджувати з серйозною процедурою з Антимонопольним комітетом, Міністерством економіки та розвитку, Міністерством інфраструктури, Міністерством юстиції. Але нічого з цього зроблено не було.

    "Ми розглядаємо новий порядок нарахування плати за використання вагонів просто, як приховане підвищення тарифів. Тому ми звернулися і в АМКУ, і в ГРС, щоб вони перевірили, регуляторний це акт або не регуляторний, чи має УЗ право це робити чи ні, і чи було належийе публічний розгляд цього питання. Адже рішення приймалося ще 26 квітня, а обговорення почалося тільки зараз. Нас просто поставили перед фактом", – підкреслив президент "Укрметалургпром".

    За словами Каленкова, на незаконному введенні нового порядку оплати оренди вагонів УЗ запрацює найменше 3 млрд грн, заплатити які повинні будуть саме вантажовідправники, а з ними так чи інакше – і всі українці.

    "Замість того, щоб працювати над своєю ефективністю, УЗ придумує ось такі приховані механізми підвищення тарифів. Ми дуже сподіваємося, що ДРС, інші компетентні органи звернуть на це увагу - і просимо зібрати спільну нараду, на якій всі ці факти будуть розглянуті. Зробити це необхідно до серпня, коли нові правила повинні вступити в силу ", – заявив Каленков.

    За його інформацією, неофіційно в ДРС вже побачили перевищення повноважень в діях УЗ. А значить, є шанс, що компетентні органи таки змусять УЗ дотримуватися чинного законодавства.

    В останні роки промисловці постійно стикаються з подорожчанням послуг монополіста. Так, в 2018 році витрати вантажовідправників виросли на 30-35% в порівнянні з попереднім роком. За перше півріччя 2019-го вони збільшилися ще на 14%.

    Попередній матеріал
    Сенсації не сталося: у декларації саміту "Україна-ЄС" не вказані "Азовські санкції" та питання "Північного потоку-2" – Порошенко
    Наступний матеріал
    Підготовка зустрічі Зеленського і Трампа – посол розповів цікаві деталі
    Теги: