Європейська Бізнес-Асоціація звернулася до Міністерства інфраструктури, "Укрзалізниці" та Державної регуляторної служби з проханням не затверджувати механізм підвищення тарифів на вантажні перевезення на рівень зростання цін у промисловості. Там побоюються, що відповідне рішення призведе до скорочення кількості перевезень залізничним транспортом.
Крім того, в разі різкого зростання тарифів УЗ, бізнес буде змушений переходити на ринок автомобільних перевезень, передає "Обозреватель".
Так, за даними Європейської асоціації, з листопада 2017 року по грудень 2018 року витрати підприємств на залізничні перевезення зросли на 12 млрд грн. Це відбувається за рахунок запланованої індексації тарифів у середньому на 13-14%. Крім того, більше доводиться платити і за вагони УЗ.
"За інформацією компаній-членів Комітету Асоціації, тільки торік вартість напіввагонів, що належать AT "Укрзалізниця", за рахунок лібералізації вагонної складової тарифів була підвищена приблизно у 4 рази, що орієнтовно збільшило доходи AT" Укрзалізниця "на 8 млрд. грн", – йдеться у зверненні.
Як відомо, напіввагонами володіє як УЗ, так і приватні компанії. Втім, через підвищення тарифів з боку державної залізничної компанії, тарифи підвищилися і в приватних власників.
У разі ухвалення нового механізму підвищення цін на вантажні перевезення, їхня вартість може зрости на 23%. Відповідно, бізнесу доведеться додатково виділяти на логістику 11,7 млрд грн на рік.
В Асоціації кажуть: перед ухваленням цього рішення потрібно проводити консультації з бізнесом. Там також додають: основна стаття витрат для УЗ нині - зарплати (близько 50%). Вони не прив'язані до зростання цін у промисловості.