"УЗ" перетвориться на конкурента приватних вантажоперевізників – оцінки експертів

    Вагони планують закупити в межах кредитної угоди з Європейським банком реконструкції та розвитку

    Державна "Укрзалізниця" оголосила про наміри створити вантажну компанію UZ Cargo Wagon для управління вагонами. При цьому, стаючи до лав конкурентів приватних операторів перевезень, УЗ має зосередитися на повному укомплектуванні парку локомотивів та впоратися з їхнім дефіцитом. Про таке заявив глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко, передає OBOZREVATEL.

    Він зазначає, що вагони для UZ Cargo Wagon планують закупити в межах кредитної угоди з Європейським банком реконструкції та розвитку. Вона передбачає, що ЄБРР надає УЗ кредит у $150 млн на придбання вагонів, а також активну боротьбу з корупцією. Головною метою розпочатого проекту УЗ називає отримання можливості встановлювати ринкові ціни на перевезення.

    "Що ж, бажання грати за ринковими правилами і відчути себе в "шкурі" приватного оператора – схвальне. Водночас, важливо розуміти: у придбання нових і модернізацію існуючих вагонів можуть інвестувати й реально інвестують приватні оператори. А для вирішення проблеми дефіциту локомотивів, яка в Україні набула катастрофічного масштабу (зношеність парку сягає 96%), залучати зовнішні інвестиції може тільки "Укразалізніця". Оскільки саме УЗ має монопольне право на використання тяги для перевезення вагонів залізницею. При цьому запланована держкомпанією закупівля 30 нових машин до кінця першого кварталу 2019 року не вирішує проблему", – переконаний Криворучко.

    Він також додає: через дефіцит локомотивів в Україні нічим вивозити вагони, і вони все частіше перетворюються на "склади на колесах". У підсумку за п'ять років термін доставки вагонів в Україні зріс удвічі.

    УЗ натомість має зосередитися на вирішенні дефіциту тяги, де можливості приватного інвестування штучно обмежені. За словами Криворучка, учасники ринку впевнені в тому, що УЗ має насамперед інвестувати у придбання нових локомотивів та розвиток інфраструктури.

    Наразі у планах держкомпанії придбати 6500 вагонів і використовувати їх як приватний парк, заробляючи істотно більше. Однак у майбутній конкуренції UZ Cargo Wagon та приватних операторів вагонів є великий ризик. Так, учасники ринку впевнено припускають, що нова логістична компанія УЗ може отримати неринкову перевагу - просто за рахунок того, що саме її вагони будуть пріоритетно забезпечені локомотивною тягою, яку може використовувати тільки "Укрзалізниця".

    Крім того, для своєї вантажної компанії УЗ може оптимізувати вантажно-розвантажувальні роботи і забезпечити збереження вагонного парку.

    "Що ж, час покаже. Ясно одне - умови, в яких працюватиме UZ Cargo Wagon, стануть для самої УЗ і ринку чітким індикатором: чи готовий монополіст до реальної роботи на ринкових умовах, або ж створюватиме "тепличні можливості" для своєї структури при тому, що забезпечити рівні умови для всіх операторів ринку, приватних або державних - це прямий обов'язок УЗ", – резюмує експерт.

    Попередній матеріал
    Щодоби в Україні через ДТП гине близько 10 осіб – Супрун
    Наступний матеріал
    Дженніфер Лопес одягнула на зйомки відвертий костюм від української дизайнерки
    Теги: