Електровоз
Електровоз Олександр Криворучко / Facebook

"Укрзалізниця" планує купити електровози за кордоном – в чому проблема

    УЗ у найближчі 5 років запланувала закупити локомотиви типу ДС4, але не в українського виробника

    В Україні ще у 2000-х роках почали розробку універсального локомотива ДС4, але проект так і не реалізували. Його швидкість могла вже тоді досягати 200–220 км/год, що вище швидкості Hyundai, які курсують нині (160 км/ч). Однак проект українського двосистемного електровоза так і не реалізували.

    Зараз же "Укрзалізниця" планує закупити подібні електровози за кордоном, а не в Україні, пише голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко на Facebook.

    Криворучко нагадав, що розробкою пасажирського електровоза подвійного живлення займався Дніпровський електровозобудівний завод (ДЕВЗ). Він повинен був працювати як на постійному, так і на змінному струмі.

    "В Україні частина залізничних колій електрифікована (на них працюють електровози), частина не електрифікована (на них працюють тепловози). Серед електрифікованих є ділянки з постійним, є зі змінним струмами, на кожному з яких працює свій тип локомотивів.

    Двосистемні електровози ДС4 здатні працювати як на постійному, так і на змінному струмі, тобто фактично для руху можливо використовувати один, а не два локомотива. За рахунок чого скорочується час руху в дорозі, тому що на станціях, де стикуються два різних види струму, відсутня необхідність робити заміну локомотива, що вимагає зупинки близько півгодини і більше (впевнений, багато хто стикався з подібними зупинками в поїздках)", – написав Криворучко про перевагу локомотива.

    Проект створення універсального електровоза ДС4 на ДЕВЗ мав два етапи. Але в результаті серійний випуск електровоза так і не був налагоджений. За його словами, зацікавленості з боку "Укрзалізниці" не спостерігалося, тому що компанія не мала наміру вкладати свої інвестиції в розробку нових електровозів.

    Криворучко звернув увагу на цей унікальний проект, оскільки УЗ у найближчі 5 років запланувала закупити локомотиви такого типу, але не в українського виробника. Питання про це в березні цього року порушив керівник УЗ Євген Кравцов.

    "Він розуміє ефективність використання машин даного типу і його аргументи збігаються з вищевказаними, і навіть оголошено, що в плани закупівлі на найближчі 5 років включені двосистемні пасажирські електровози. АЛЕ!!! Зараз в якості постачальників двосистемних локомотивів УЗ вже розглядається не український виробник (неважливо, ДЕВЗ, КВБЗ, в т.ч. за участю електровозоремонтних заводів), а французька Alstom, китайська CRRC, третьою в цьому списку може з'явитися навіть канадська компанія Bombardier" , – пише експерт.

    Криворучко наголошує, що розробка і закупівля універсального електровоза в Україні стимулювала б економіку країни.

    "Так, щоб повноцінно відновити і запустити той же ДЕВЗ будуть потрібні додаткові кошти і певний період часу. Але це наш виробник, це наші робочі місця. Говорячи простою мовою, купуючи у вітчизняного виробника – утворюється багатоступінчастий ланцюжок, що стимулює економіку: підприємство-виробник отримує замовлення, для їх виконання отримує комплектуючі матеріали і обладнання. Здебільшого це також можна зробити у вітчизняних виробників, що стимулює розвиток суміжних галузей (машинобудування, електротехніка, металопрокатне виробництво та ін.), створюються робочі місця. У цей же час держава отримує податки від підприємств-виробників, податок на доходи фіз. осіб – і найголовніше, якісний продукт", – вважає він.

    Криворучко додав, що УЗ простіше простого купити локомотиви у іноземців. Але потрібно пам'ятати, що купуючи у них – компанія стимулює чужу економіку.

    "Зараз локомотивний парк "Укрзалізниці" вкрай зношений, і рано чи пізно компанії доведеться його оновлювати – а це сотні різних локомотивів. Коли потрібно починати про це думати, коли потрібно шукати резерви всередині країни? Можливо, це потрібно було зробити ще вчора??? Думаю, було б правильно новій владі зберегти дане державне підприємство і вдихнути в його проекти життя. Це важливіше багатьох позначених починань, подивимося", – резюмував глава Асоціації власників вагонів.

    Попередній матеріал
    На вихідних синоптики обіцяють незначне похолодання – подробиці
    Наступний матеріал
    Убивство журналіста Комарова: Німеччина закликає українську владу розслідувати злочин
    Теги: