Олександр Криворучко
Олександр Криворучко Олександр Криворучко / Facebook

"Укрзалізниця" не може впоратись із довозом урожаю зерна до портів – Криворучко

    За словами експерта, за умови збереження такої ситуації протягом серпня-вересня, Україна буде спостерігати транспортний застій та нести збитки

    "Укрзалізниця" вперше в 2019 році запроваджує масштабні обмеження з відвантаження зерна в напрямку портів. Обмеження на відправку зерна в зерновозах власного і орендованого парку торкнуться портів Одеси та Миколаєва. Це означає, що державний монополіст просто не може впоратися з доставкою зерна в порти. Про це у коментарі 112.ua розповів голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко.

    Подібні обмеження — перша ластівка наближення транспортного колапсу, вважає Криворучко.

    "Чим більше я спілкуюся з нашими залізничниками, тим більше розумію, що вірити даним, які дає "Укрзалізниця", не можна. Вони просто некоректні. Це стосується і даних про нібито достатність локомотивної тяги в справному стані. Локомотивів у нас не вистачає, машиністів не вистачає, транзит в порти зростає. А це означає, що ми не зможемо вчасно вивезти наше зерно. Логічно, що в цей сезон українські аграрії у нас повинні бути в пріоритеті на відправку своєї продукції, але, на жаль, ми не зможемо її вивезти. По меншій мірі, до тих пір, поки "Укрзалізниця" не перегляне свої пріоритети. Колапс буде через рекордний врожай – плюс 2,5 млн тонн у порівнянні з минулим роком – плюс через неконтрольоване зростання транзиту – якщо в першому півріччі це було 300 тисяч тонн транзитних вантажів, то в липні це вже більше 700 тисяч тонн – плюс через брак робочих локомотивів і машиністів, і іншого персоналу", – зазначив експерт.

    З його слів, при збереженні такої ситуації у серпні-вересні, країна буде спостерігати транспортний застій і нести збитки. Криворучко впевнений, що УЗ має в поточній ситуації підтримати вітчизняних вантажовідправників і віддати пріоритет українським вантажам.

    "Виходом з цієї ситуації може бути призначення професійної посадової особи, яка візьме на себе відповідальність і зробить необхідні кроки – виділення коштів на терміновий ремонт локомотивів, можливо, тимчасове обмеження іноземного транзиту до рівня минулого року. Іншими словами, керівництво повинно оптимізувати роботу компанії, щоб у піковий сезон вона справлялася з завданнями", – резюмував Криворучко.

    Попередній матеріал
    Президент призначив очільника Державного управління справами
    Наступний матеріал
    Порт Одеси прийме майже вдвічі більше круїзних лайнерів
    Теги: