Укргазвидобування
Укргазвидобування
Укргазвидобування

"Укргазвидобування" не підтримуватиме запровадження квот на імпорт палива

    "Нафтогазова асоціація України" закликала Міжвідомчу комісію при МЕРТ відхилити вимогу "Укртатнафти" та не допустити монополізації ринку

    ПАТ "Укргазвидобування", якому належить другий в Україні працюючий НПЗ, не підтримує ініціативу ПАТ "Укртатнафта" щодо введення квот та мит на імпорт бензину і дизельного палива. Про це йдеться у повідомленні Нафтогазової асоціації України (НАУ), членом якої є "Укргазвидобування", повідомляє enkorr.

    "Ми виступаємо за підтримку легальних українських виробників нафтопродуктів, але без створення повсюдних квот або дискримінаційних мит. Компанія не сприймає торгових бар'єрів для всіх джерел імпорту і спотворення чесної конкуренції", – цитує НАУ слова комерційного директора УГД Сергія Федоренка.

    Топ-менеджер "Укргазвидобування" уточнив, що компанія виступає за забезпечення енергетичної безпеки країни шляхом диверсифікації джерел постачання та підтримки внутрішніх виробників, як це закріплено в Енергетичній стратегії України та постановах Кабміну. Водночас, за словами Федоренка, не повинні порушуватися принципи ринкової економіки та вільної торгівлі, рівного доступу всіх гравців ринку до джерел постачання і збуту товару.

    НАУ зазначає, що в минулому році окремі члени Асоціації почали постійні закупівлі українських нафтопродуктів. Найбільшим попитом, за інформацією галузевої асоціації, користується паливо Шебелинського заводу, яке реалізується на відкритих торгах, як за разовими, так і "формульними" контрактами. Від березня 2018 року столична мережа АЗС KLO уклала контракт з просування палив виробництва "Укргазвидобування" під новим брендом Shebel.

    НАУ додає, що інші члени Асоціації також готові активізувати роботу з українськими виробниками палива за умови адекватної цінової політики і гарантій виконання своїх зобов'язань з боку НПЗ.

    "Для нарощування своєї частки на ринку" Укртатнафті "необхідно забезпечити комфортні та гнучкі умови для покупців нафтопродуктів, впровадити систему електронних торгів, запропонувати умови, що гарантують отримання палива в обсязі та цінах, обумовлених при укладанні договорів. Компанії потрібно поетапно заробляти довіру операторів ринку", – впевнений президент НАУ Дмитро Кулик.

    Нагадаємо, найбільший український НПЗ "Укртатнафта" вимагає ввести квоти на безмитний імпорт бензинів і ДТ від 1 травня. Для бензину і ДТ російського та білоруського виробництва "Укртатнафта" просить ввести квоти у три етапи, поступово знижуючи їх до 30% українського ринку (з травня – 50%, з липня – 40%, з жовтня – 30%). Для палива інших країн компанія просить одразу від 1 травня встановити квоту на рівні 30%.

    Ця ініціатива викликала критику в експертних і галузевих колах. Зокрема, в "Консалтинговій групі А-95" відзначають, що введення квот спровокує зростання цін для всіх категорій споживачів, зруйнує стійку модель забезпечення країни паливом і при цьому – не вирішить проблем нафтопереробної галузі.

    "Нафтогазова асоціація України" закликала Міжвідомчу комісію при МЕРТ відхилити вимогу "Укртатнафти" та не допустити монополізації ринку.

    Крім того юристи, зокрема партнер юридичної фірми Sayenko Kharenko Анжела Махінова, зазначають, що подана "Укртатнафтою" заява суперечить українському законодавству та правилам СОТ.

    Попередній матеріал
    Правоохоронці затримали заступника прокурора Вінницької області – фото
    Наступний матеріал
    Катастрофічний політ: в Африці розбився військовий літак - не менше 257 людей загинули
    Теги: