http://retus.com.ua

Промисловці звернулися до прем'єра через підвищення тарифів на використання вагонів

    Представники асоціацій акцентували, що попри підвищення тарифів, дефіцит локомотивів УЗ за різними оцінками становить 130-150 одиниць

    Невиконання плану капітальних інвестицій і безпідставне підвищення залізничних тарифів та вартості використання вагонів "Укрзалізниці" коштувало української промисловості тільки за період із листопада 2017 року по липень 2018 року – майже 19 млрд грн. Про це йдеться в листі керівників профільних промислових асоціацій, що був направлений прем'єр-міністру Володимиру Гройсману, першому віце-прем'єру – міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, віце-прем'єру Володимиру Кістіону, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну та чільнику "Укрзалізниці" Євгену Кравцову, передає "Мінпром".

    Промисловці відзначають, що за останній рік бізнес вже відчув негативні наслідки підвищення вартості вантажних залізничних перевезень. Так, з 31 жовтня тарифи на вантажоперевезення були підвищені на 15%, що збільшило витрати вантажовідправників на 6,5 млрд грн на рік. А з 19-го лютого була змінена процедура визначення плати за використання власних вагонів "Укрзалізниці", що призвело до різкого зростання цін і збільшення витрат бізнесу ще на 6,5 млрд грн в рік. Тобто за останні 8 місяців загальні витрати вантажовідправників виросли на 30-35%.

    "Але, як виявилося, для державного монополіста цього було мало, і з 28-го липня 2018 року запроваджуються нові ставки плати за використання власних вагонів перевізника ПАТ "Укрзалізниця" і плати за використання вагонів перевізника за межами України, за рахунок чого вантажовідправників очікують непередбачувані додаткові витрати в розмірі ще майже 1,3 млрд грн на рік", – мовиться у листі.

    Представники асоціацій назвали оприлюднення Міністерством інфраструктури проекту наказу "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів" прикладом зневажливого ставлення до вітчизняних вантажовідправників.

    "Якщо зазначений наказ набуде чинності, то протягом 2018 року, з урахуванням збільшення вартості користування власними вагонами ПАТ "Укрзалізниця", і запропонованого проектом наказу дворазового збільшення вартості перевезень порожніх вагонів, загальний тариф на перевезення у вагонах державного монополіста для 1-го тарифного класу виросте на понад 25%, а вартість перевезення у власних вагонах 1-го тарифного класу – на 18-22%. Загалом запропонована уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до збільшення витрат вантажовласників у грошовому вимірі на 5 млрд грн щороку, що знову додатковим вантажем ляже на плечі провідних українських товаровиробників", – наголошується в документі.

    Водночас промисловці акцентували, що попри підвищення тарифів та плати за користування вагонами УЗ, дефіцит локомотивів за різними оцінками становить 130-150 одиниць, що набагато гірше за показники 2017 року. Терміни доставки вантажів збільшилися в середньому з 7,8 до 8,9 доби, а за деякими напрямками (особливо на Львівській залізниці) "запізнення" збільшуються навіть на 3-4 доби.

    На думку представників вітчизняної промисловості, інвестиційна діяльність "Укрзалізниці" залишає бажати кращого. Так, за 5 місяців 2018 року освоєно лише 39,6% запланованих на цей період інвестицій (план – 11,2 млрд грн, по факту – 4,4 млрд грн),

    "Ми вважаємо, що пропозиція ПАТ "Укрзалізниці" щодо уніфікації тарифів на перевезення різних видів вантажів є нічим іншим як черговим прихованим підвищенням вартості перевезень. Вищевказане підвищення повністю ляже на вітчизняних виробників – користувачів залізничними послугами. В першу чергу, на підприємства аграрної, гірничо-металургійної та вугільної галузі, що особливо критично в умовах дефіциту власних енергетичних ресурсів в Україні. Наприклад, вартість перевезення енергетичного вугілля зросте більш ніж на 600 млн грн без ПДВ. Відзначаємо, що в умовах ринку є неприпустимим одномоментне підвищення тарифів удвічі! Це відкрите зловживання монопольним становищем, чим і користується "Укрзалізниця", – йдеться в листі.

    Представники асоціацій звернулися до чільника Кабінету Міністрів із проханням підтримати позицію провідних вітчизняних галузей промисловості щодо введення мораторію на підвищення вартості залізничних перевезень до моменту створення державного регулятора (НКРТ), а також необхідності затвердження загальнодержавної моделі тарифоутворення на залізничні перевезення.

    Крім того, керівники промислових асоціацій просять Гройсмана дати відповідні доручення Мінінфраструктури та "Укрзалізниці" щодо відкликання та скасування проекту наказу "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів".

    Попередній матеріал
    Оглошошено максимальний рівень пожежної небезпеки по всій Україні
    Наступний матеріал
    Волкер: Росія послідовно блокує розширення місії ОБСЄ на Донбасі
    Теги: