http://retus.com.ua

Промисловці просять Гройсмана заморозити тарифи на залізничні вантажоперевезення до кінця року

    Промисловці запевнили у своїй готовності обговорювати можливість зваженого та поміркованого підвищення тарифів у 2018 році і в наступні роки

    Представники промислових асоціацій звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана із проханням доручити "Укрзалізниці" утриматися від підвищення вантажних залізничних тарифів до кінця 2017 року. Про це йдеться в листі голови Федерації металургів України Сергія Біленького, президента ВП "Укрметалургпром" Олександра Каленкова, виконавчого директора УкрФА Сергія Кудрявцева, голови "Укрцементу" Павла Качура та віце-президента "Скло України" Володимира Цветова до прем'єр-міністра, копія якого є у розпорядженні порталу "UAprom".

    У документі підкреслюється, що питання справедливої індексації вантажних залізничних тарифів є одним із найважливіших для ефективного функціонування УЗ. "У той же час ми переконані, що вирішувати його необхідно не в односторонньому порядку, користуючись положенням державного монополіста, а в тісному взаємовигідному співробітництві з тими, завдяки кому державний монополіст взагалі існує – провідними вантажовідправниками", – наголошується в листі.

    Промисловці запевнили у своїй готовності обговорювати можливість зваженого та поміркованого підвищення тарифів у 2018 році і у наступні роки. "Але для цього вкрай необхідні дві речі: бажання керівництва "Укрзалізниці" йти на дійсно конструктивний діалог і повна прозорість планів розвитку, інвестиційних програм і фактичного використання коштів монополіста", – мовиться в документі.

    "Наші неодноразові спроби досягти хоч якогось компромісу із залізничниками досі не дали ніякого позитивного результату через небажання керівництва "Укрзалізниці" йти на будь-які реальні поступки щодо розміру та термінів індексації тарифів, створення привабливих умов для приватних інвестицій у рухомий склад, лібералізації ринку залізничних перевезень за рахунок допуску приватних локомотивів, хоча б на найбільш проблемні ділянки, а також реальних кроків щодо збільшення пропускної здатності на більше проблемних ділянок залізничної інфраструктури", – пишуть промисловці.

    У зв'язку з цим представники профільних асоціацій звернулися до Гройсмана із проханням доручити "Укрзалізниці" утриматися від підвищення вантажних залізничних тарифів до кінця 2017 року, оскільки, на їхню думку, для цього немає ніяких економічних обґрунтувань. Також промисловці звернули увагу прем'єр-міністра на той факт, що згідно з чинним законодавством такі дії повинні бути передбачені у річному фінансовому плані "Укрзалізниці" до початку фінансового року.

    Крім того, промисловці просять прем'єра доручити УЗ у найкоротший термін підготувати та обговорити з провідними вантажовідправниками проект фінансового плану на 2018 рік, який відповідно до закону мав бути затверджений ще до 1 вересня поточного року.

    Керівники профільних асоціацій вважають за необхідне провести під головуванням прем'єр-міністра нараду за участю Міністерства інфраструктури, Міністерства фінансів, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Державної регуляторної служби, Антимонопольного комітету, залізниці та представників найбільших вантажовідправників з проблемних питань взаємодії з "Укрзалізницею", в тому числі – щодо індексації залізничних тарифів.

    На думку промисловців, УЗ повинна підготувати детальний звіт щодо використання коштів, які надійшли завдяки попереднім індексаціям тарифів, щодо фактичної рентабельності вантажних перевезень, інвестиційного плану по використанню 7 млрд грн, що акумульовані на рахунках державного монополіста.

    Також керівники профільних асоціацій просять главу уряду дати доручення МЕРТ і Мінінфраструктури посприяти якнайшвидшому створенню незалежного регулятора – Державної комісії з регулювання тарифів на транспорті.

    "Вважаємо, що розгляд будь-якої ініціативи "Укрзалізниці" щодо прямого чи опосередкованого збільшення вантажних залізничних тарифів має відбуватися виключно у прозорому форматі діалогу з бізнесом та громадськістю, оскільки будь-який діспаритетний підхід може призвести до вкрай негативних наслідків не тільки для окремих галузей промисловості і АПК, але й для економіки України в цілому", – резюмується у зверненні.

    Нагадаємо, тарифний комітет Мінінфраструктури на засіданні 31 серпня 2017 року погодив підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення всередині країни на 22,5% – від 1 жовтня 2017 року.

    Попередній матеріал
    Колишнього в.о. обов’язків директора "Укрхімтрансаміаку" взяли під цілодобовий домашній арешт
    Наступний матеріал
    Volkswagen до 2030-го хоче представити електроверсії всіх своїх моделей
    Теги: