5 канал

Підвищення залізничних тарифів може підвищити собівартість будівництва – експерт

    Загалом, за останні вісім місяців поточного року витрати вантажоперевізників виросли на 60%

    Через підвищення залізничних тарифів "Укрзалізниці" та відповідно збільшення транспортних витрат, собівартість будівництва може зрости до 5%. Таку думку висловив експерт, генеральний директор Промислово-будівельної групи (ПБГ) "Ковальська" Сергій Пилипенко, передає Depo.ua.

    Зокрема, Пилипенко каже, що станом на вересень 2018 року транспортна частка в ціні щебеню становитиме 52% замість 29% у січні 2018 року; піску 83,4% замість 50%; шлаку 73,5% замість 50% та цементу 17,8% замість 8,5%.

    Як відомо, у жовтні торік УЗ збільшила тарифи шляхом їх індексації на 15%, що призвело до зростання витрат вантажоперевізників на 6,5 млрд гривень на рік. У лютому цього року "Укрзалізниця" змінила процедуру визначення плати за використання інвентарного парку УЗ, що призвело до різкого зростання цін та збільшення витрат вантажовідправників ще на 6,5 млрд гривень на рік. Загалом за останні вісім місяців цьогоріч витрати вантажоперевізників виросли на 60%.

    "Наша компанія щодня повинна отримувати більше 200 вагонів сировини, а це 6 тис. вагонів та 420 тис. тонн будівельних матеріалів на місяць, щоб вчасно доставляти клієнтам продукцію на об'єкти, зокрема і державного значення. Через подібні дії з боку менеджменту "Укрзалізниці" компанія змушена затримувати строки доставки будівельних матеріалів і як результат, це впливає на своєчасне завершення будівельних робіт, гальмує розвиток всієї держави", – наголошує виробник будівельних сумішей.

    "У липні цього року апогеєм стали нові ставки плати "Укрзалізниці" за користування власними вагонами УЗ, що, за підрахунками, призведе до збільшення витрат вантажовідправників ще на 1,3 млрд гривень на рік. Це при тому, що "Укрзалізниці" майже немає "універсального" рухомого складу для перевезення інертних матеріалів. Тому вантажовідправники, серед яких чимало виробників продукції, змушені використовувати для відповідних цілей інші типи вагонів (цементовози, зерновози, мінераловози), сплачуючи за це тарифи, збільшені від звичайних на 20%. Пояснити цю логіку розрахунків дуже складно, адже УЗ не несе додаткові витрати, які б обґрунтовували підвищення вартості зазначених перевезень саме на 20%", – зазначає Пилипенко.

    Він переконаний, що тарифи на залізничні вантажні перевезення мають встановлюватися на економічно обґрунтованому рівні під контролем Національної комісії з питань регулювання транспорту.

    Попередній матеріал
    Заступник голови Єврокомісії відвідає Україну для підписання проекту надання 1 млрд євро допомоги
    Наступний матеріал
    В Авдіївку привезли питну та технічну воду
    Теги: