5 канал

Підвищення тарифів на вантажні перевезення УЗ може стати ударом по промисловості – Галасюк

    Особливо від підвищення цін постраждає ГМК, на який припадає 45% вантажних перевезень залізницею

    Потенційне підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення утричі, яке нещодавно анонсувало керівництво "Укрзалізниці", стане ударом по українській промисловості та експортерам. Про це заявив глава парламентського Комітету з питань промисловості та підприємництва Віктор Галасюк, передає UAprom

    "Особливо постраждає гірничо-металургійний комплекс, на який припадає 45% вантажних перевезень УЗ, а також майже чверть експорту і промвиробництва. Також серйозно потерпатимуть аграрії. Потенційний виграш державного монополіста "Укрзалізниці" буде повністю знівельовано та перевершено негативними макроефектами – падінням експорту, погіршенням платіжного балансу, ослабленням гривні та зростанням інфляції", – переконаний Галасюк. 

    Він також зазначає: кожна людина відчує негативний ефект на собі – хтось за цінами в магазинах та знеціненням гривні, хтось – втративши робоче місце.

    "Промисловість сьогодні потрібно всебічно підтримувати, зокрема шляхом стримування енергетичних і залізничних тарифів", – каже глава комітету ВР. 

    Утім, коментуючи заяви топ-менеджменту УЗ про те, що для вирішення всіх стратегічних проблем компанії потрібен 1 трильйон гривень і 30 років, Галасюк зазначив: 

    "Минулого року вартість вантажних залізничних перевезень зросла більш як на 40%. "Укрзалізниця" зібрала додаткові мільярди з промисловості, аграріїв та інших промспоживачів. Зобов'язувались замовляти вітчизняні вагони з українського металу. Але, за наявною у мене інформацією, річний план капітальних інвестицій в цьому році поки виконаний менше ніж на 20% (за перше півріччя інвестовано 3,5 млрд грн із запланованих 18,4 млрд грн)". 

    Таким чином, резюмує Галасюк, тарифи підвищуються, величезні гроші з українських виробників "викачують", а проблему з перевезеннями, зокрема і з дефіцитом локомотивів та вагонів, вирішити УЗ неспроможна, навіть попри наявність коштів.

    "Очевидно, не гроші або тариф сьогодні є "вузьким місцем" УЗ. Потрібно шукати резерви, переходити на стратегічний, а не ситуативний менеджмент, налагоджувати державно-приватне партнерство", – переконаний глава промислового комітету.

    Попередній матеріал
    Стала відома причина смерті 8-річної дівчинки, яку шпиталізували з табору "Славутич"
    Наступний матеріал
    У позов проти Росії до ЄСПЛ Україна додасть рішення стосовно Сущенка
    Теги: