Укрзалізниця
Укрзалізниця Володимир Гусак / Facebook

Новий порядок визначення вартості вагонів УЗ коштуватиме вантажовідправникам 3 млрд грн щороку – Каленков

    Підприємець вважає, що таким чином державний монополіст хоче знову приховано підняти тарифи

    Анонсований "Укрзалізницею" новий порядок визначення вартості вагонів підвищить витрати вантажовідправників на 3 млрд грн щороку. Бізнес розцінює ці наміри як зловживання монопольним становищем УЗ – і має намір оскаржувати пропоновані зміни в Антимонопольному комітеті та в судах. Таку думку після наради представників бізнесу та УЗ висловив президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков, передає OBOZREVATEL.

    "Анонсовані УЗ зміни призведуть до того, що ринок вантажовідправників заплатить більше – за нашими підрахунками, на 3 млрд. грн у розрахунку на рік. Єдине, що зробила УЗ – це розклала це підвищення на найближчі півтора року. Думаю, це привід для багатьох підприємств звернутися і до Антимонопольного комітету і до суду, щоб відстоювати свої права. Тому що УЗ, з одного боку, наполягає, що є ринковим суб'єктом і вимагає відповідного до себе ставлення, а з іншого, користуючись своїм монопольним становищем, проштовхує вигідні для себе рішення", – зауважив Каленков.

    Суть пропонованих УЗ змін полягає у включенні до плати за користування вагоном, крім погодинної оплати, ще й "штрафних санкцій" – за перевезення вантажу на 200 км за кожну добу понад 48 годин. З огляду на те, що залізницею в Україні перевозиться близько 60% всіх вантажів (по окремих вантажах – до 100%), наслідки нововведень у разі їх затвердження відчують усі.

    "Будь-які тарифні зміни позначаться на собівартості товару в Україні. Перше: це призведе до уповільнення економічного зростання. Друге: товари дорожчатимуть всередині країни і будуть втрачати конкурентоспроможність на зовнішніх ринках. Думаю, ми будемо консультуватися з підприємствами, які входять в ОП "Укрметалургпром" (а це 40% усіх вантажів, які перевозить УЗ) і, залишаючись у законодавчому полі, будемо апелювати і до нової влади", – заявив Каленков.

    І додав: "Думаю, люди, які сформують новий Кабмін, нове Міністерство інфраструктури, АМКУ, розуміють, що державний монополіст, найбільша компанія, зловживає своїм становищем. І що потрібно прислухатися до ринку, до реального бізнесу".

    На думку підприємця, чергові зміни, запропоновані УЗ – це не що інше, як нове приховане підвищення тарифів, які за останні півтора року збільшилися вже на 50%.

    "Приховане викачування ресурсів з вантажовідправників відбивається на всіх наших операціях. Ми вважаємо, що в УЗ є гігантські можливості підвищувати власну ефективність і заробляти додаткові кошти, в тому числі, і для інвестицій", – резюмував Каленков.

    Попередній матеріал
    Окупаційний суд Криму відпустив активіста Бекірова
    Наступний матеріал
    Зеленський призначив керівником СБУ Кіровоградщини колишнього контррозвідника
    Теги:
    Loading...