economic-definition.com

На залізниці склалася критична ситуація з перевезеннями вантажів – Каленков

    Проблеми із залізничною логістикою ставлять під сумнів можливості українських підприємств нарощувати обсяги виробництва

    На "Укрзалізниці" склалася критична ситуація з вантажними перевезеннями. Про це заявив президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков, виступаючи на нараді в Державній регуляторної службі України, передає "МінПром".

    "Гірничорудні підприємства при нормативі завантаженості складів у 150 тис. тонн накопичили на сьогоднішній день вже 700 тис. тонн продукції. Далі складувати нікуди. Ми в серпні не довантажили на експорт продукції більш ніж на $100 млн. І цей обсяг вже не перекриється вереснем. Це означає, що ми будемо змушені скорочувати обсяги виробництва", – сказав він.

    Президент "Укрметаллургпрома" зазначив, що за інформацією учасників наради на сьогодні на залізницях кинутими стоять 436 потяги, в яких налічується до 25 тис. вагонів, тобто третина вагонного парку країни.

    При цьому, від початку поточного року термін оборотності вагона на "Укрзалізниці" виріс на 0,9 доби, що викликано переважно дефіцитом локомотивів, який перевищує, за оцінками фахівців, 100 одиниць.

    Каленков звернув увагу на те, що проблеми із залізничною логістикою ставлять під сумнів можливості українських підприємств нарощувати обсяги виробництва: "Це негативно вплине на динаміку економічного зростання країни, про яке говорить керівництво держави, це вплине на валютні надходження в Україну і, відповідно, на курс гривні".

    Крім того,  він висловив упевненість, що проблема з перевезеннями на "Укрзалізниці" лежить не у фінансовій площині: "За даними УЗ, із 18,4 млрд грн запланованих на поточний рік інвестицій в рухомий склад освоєно лише близько 3,5 млрд грн. за перше півріччя, тобто 19% від всієї суми. Питання скоріше в процедурних проблемах УЗ. Наприклад, проведенні тендерів із закупівлі комплектувальних і запчастин. УЗ не може своєчасно закупити комплектувальні та запчастини, а у нас величезна кількість локомотивів в неробочому стані. Ми готові в цьому підтримати УЗ і допомогти добитися перегляду процедур, з метою убезпечити їх від впливу недобросовісних спекулянтів і посередників, які зривають проведення тендерів".

    Асоціації галузей вантажовідправників висунули ініціативу зібрати нараду на рівні віце-прем'єра, на якій можна було б обговорити заходи щодо поліпшення роботи "Укрзалізниці", зокрема щодо спрощення для компанії проведення тендерів із закупівлі устаткування та запчастин і можливості укладати з постачальниками довгострокові контракти.

    Зі свого боку, Європейська бізнес-асоціація звернулася до міністра інфраструктури України та керівництва УЗ із проханням ввести мораторій на підвищення вартості залізничних вантажних перевезень до створення державного регулятора в цій сфері, а також затвердження загальнодержавної моделі тарифоутворення на залізничні перевезення. У своєму зверненні вантажовідправники відзначили, що за останні півтора року бізнес відчув на собі негативні наслідки підвищення тарифів на залізничні перевезення.

    Попередній матеріал
    "Справу рюкзаків" стосовно Авакова та Чеботаря закрито законно – Холодницький
    Наступний матеріал
    Російські прикордонники почали встановлювати кордон посеред спільної з Україною вулиці
    Теги: