Нещодавно призначений очільник Державної митної служби Максим Нефьодов висловив стурбованість діяльністю представників Державної екологічної інспекції в морських портах України. Про це повідомляє delo.ua.
"Наприкінці квітня на останньому "дерегуляційному" засіданні Кабміну уряд ухвалив постанову №367, якою скасував контроль Держекоінспекції ізольованого баласту під час перебування суден у внутрішніх морських водах або територіальному морі. Це сумнозвісні перевірки баластних вод, коли інспектор "бачить" плями нафти на воді і затримує корабель у порту, поки "щось не станеться". А кожен день простою – десятки тисяч доларів витрат", – написав Нефьодов на своїй сторінці у Facebook.
Тому, за словами глави митної служби, ця дерегуляція була "ковтком свіжого повітря" для судновласників і надією на поліпшення іміджу України в очах світового морського співтовариства. За даними Нефьодова, ринок оцінює загальну суму втрат від неправомірної діяльності інспекторів у $200 млн на рік у вигляді нествореного ВВП і недоотриманих державою й бізнесом доходів.
"Іноземні судна просто відмовлялися заходити в українські порти через наявність високих корупційних ризиків, вважаючи за краще порти Варни або Констанци. Але, попри заборону, екологічні інспектори продовжують самовільно здійснювати перевірки суден у морських портах України. Представники Європейської бізнес асоціації, Американської торговельної палати в Україні та Асоціації морських агентств України повідомляють про випадки неправомірних спроб екологічних інспекторів отримати від судновласників "штраф за забруднення" акваторії морського порту. Національна поліціє, що ви про це думаєте?" – запитує Нефьодов.