Вантажні напіввагони

Експерт розповів про справжню "лавину крадіжок" на потягах ''Укрзалізниці''

    За словами Криворучка, в системі УЗ щороку крадуть вузли та деталі на 150-170 вагонів – це три повних вантажних потяги

    Крадіжка на залізниці зростає страшними темпами, і "Укрзалiзниця" цьому сприяє своєю пасивною боротьбою та загальним хаосом у перевезеннях. Таку думку висловив голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко у блозі на "Ліга.Бізнес".

    З його слів, у системі монополіста щороку крадуть вузли та деталі на 150-170 вагонів – а це приблизно як три повних вантажних потяги.

    "2018 року учасники ринку залізничних перевезень зіткнулися зі справжньою лавиною крадіжок на залізницях України. Крадуться як вантажі з вагонів (ліс, труби, катанка, кокс, вугілля, металопрокат тощо), так і запчастини самих вагонів, особливо – гальмові магістралі. Відбувається це, в основному, під час вимушених простоїв потягів "у полях". Мета злочинців – заробити на продажі знятих з потягів деталей і продукції", — пише автор.

    Як зазначає Криворучко, багато вагонів – і порожніх, і з вантажем – простоюють на залізничних шляхах загального користування через дефіцит локомотивної тяги, яка є гострою проблемою УЗ.

    "Як результат, на залізниці немає ритмічного вантажного руху, немає оперативного обороту вагонів, а через зрив або неритмічні поставки сировини та матеріалів залізницею на металургійних заводах до кінця року не встигали виконати виробничі плани", — наголошує чільник профільної асоціації.

    Автор наводить приклад: на Придніпровській залізниці – це одна з найбільших магістралей України – крадіжки зосереджені на таких станціях як "Запоріжжя – Ліве", перегін "Запоріжжя – Ліве – Вільнянськ", "Мелітополь", "Дніпрорудна", "Кам'янське", "Правда", "Нижньодніпровськ – Вузол", "Апостолове", "Батуринська", "Кривий Ріг" та інші.

    "За даними Українського логістичного альянсу, у 2017 році найбільша транспортно-експедиторська компанія України "Лемтранс" зафіксувала 3636 випадків розукомплектування вагонів, що перебувають в її оперуванні. За вісім місяців 2018 року – 1 тис. 683 вагонів. Інший гравець ринку – компанія Ferrexpo – за п'ять місяців 2018 року зафіксувала понад 200 випадків розукомплектування вагонів компанії на мережі УЗ", – наводиться статистику Криворучко.

    Він зауважує, що хоч керівництво "Укрзалізниці" і визнає проблему, але нічого зробити з крадіжками не може. Також компанія не планує компенсувати потерпілим вартість збитків і нагадує, що за збереження майна повинен нести відповідальність власник.

    "Практичні кроки боротьби з епідемією крадіжки начебто є. Наприклад, з листопада 2018 року на Придніпровській залізниці створено нові стрілецькі команди для посилення воєнізованої охорони в Криворізькому та Запорізькому регіонах. Однак про результати експерименту поки немає інформації", — пише автор.

    Як альтернатива – у 2017 році фінансовий директор УЗ пропонував бізнесу розглянути питання про страхування вантажів, а у 2018 році аграрії порушували питання про страхування зернових або передачу вантажів під охорону залізниці за додаткову платню.

    "Треба сказати, що транспортне законодавство передбачає добровільне страхування вантажів (стаття 22 Статуту залізниць України, Правила прийому вантажів до перевезення). Але із залізниці не має зніматися обов'язок забезпечити збереження вантажів на шляху прямування", — наголошує Криворучко.

    Він не виключає, що таким чином "Укрзалізниця" може "застрахувати свою безгосподарність": "Однак можливості бізнесу не безмежні, щоб весь час компенсувати за свій рахунок провали та проблеми залізничного монополіста".

    Попередній матеріал
    Генпрокуратура дала добро: вже цього тижня в Києві стартує будівництво Меморіалу Героїв Небесної Сотні
    Наступний матеріал
    Китайська компанія створила перший смартфон без жодного отвору
    Теги: