Екологічний популізм навряд чи додасть електоральних симпатій політичним силам. Водночас ця тематика у політиці використовується, як правило, в комерційних інтересах, вважають експерти, опитані 112.ua. Зазначається, що експлуатація теми екології для досягнення комерційних і політичних цілей взагалі стала світовим трендом, тож не оминула й Україну.
"У світовій політиці зараз домінує комерційне ставлення до екології: тема експлуатується в комерційних інтересах, ці питання порушують, коли потрібно закрити якийсь проект, нашкодити конкурентам. В українській політиці також використовуватимуть екологію, переважно в такому самому напрямі. А також на популістському протиставленні – у вас у місті брудно, я зроблю чистіше", – розмірковує директор Інституту стратегічних досліджень "Нова Україна" Андрій Єрмолаєв.
Як пише видання, окрім традиційних "хлібних" тем для опозиціонерів, перед виборами в інформаційний простір проникають і "не зовсім традиційні теми". До прикладу, ВО "Батьківщина" Юлії Тимошенко намагається привернути увагу молоді обіцянками викорінити корупцію – з допомогою технології блокчейн. А партія "Сила людей" як передвиборче гасло вибрала саме тему екології.
При цьому, на думку політологів, використання теми захисту довкілля навряд чи допоможе політикам досягти успіху.
"Регіони з високим рівнем індустріалізації та урбанізації взагалі відрізняються низьким рівнем екологічної культури. Тому на тему екології люди особливо не рефлексують", – каже Андрій Єрмолаєв. З його слів, у свідомості українців екологія – це проблема, а не новий спосіб життя.