Металургія
Металургія censor.net.ua

Борги і стратегічні помилки можуть призвести до зупинки ДМК

    Величезні борги були накопичені підприємством у результаті застосування "сірих" схем з боку акціонерів ІСД

    Проблеми ДМК можуть призвести до його зупинки. Як зазначає видання Мінпром, боргове навантаження, що "висить" над ДМК дорівнює – 83 млрд грн, з якої 35,2 млрд грн припадає на кредиторську заборгованість, 43,7 млрд грн – на інші поточні зобов'язання і 4,3 млрд грн короткострокових кредитів.

    Величезні борги були накопичені підприємством у результаті застосування "сірих" схем з боку акціонерів ІСД, а також цілою низкою допущених ними стратегічних помилок в попередні роки.

    Зокрема, ІСД не змогла вибудувати ланцюжок вертикальної інтеграції в період "великої приватизації" в Україні і залишилася без власної сировини. Потім величезні кошти – близько 3 млрд дол. – були вкладені в модернізацію Алчевського меткомбінату, який у 2014 році виявився на непідконтрольних територіях. І нарешті витрати на зовнішню експансію – у 2003 році корпорація придбала угорський завод Dunaferr, у 2005 році – польський комбінат Huta Częstochowa, а у 2007 році ще і Гданську судноверф.

    При цьому європейський напрямок бізнесу ІСД навряд чи можна назвати успішним. Dunaferr останні роки регулярно відчуває проблеми. Ще у 2017 році міністр національного розвитку Угорщини Міклош Шестак озвучив ідею про викуп заводу, який на той час накопичив 700 млн євро боргів. Меткомбінат Huta Częstochowa зупинився в червні цього року – з 1235 співробітників підприємства працюють тільки 159, і, за даними польських ЗМІ, попри наявність замовлень, підприємство, що накопичило величезні борги перед постачальниками і банками, сьогодні відчуває гострий дефіцит оборотних коштів. Що ж стосується Гданської судноверфі, то акціонери ІСД так і не змогли налагодити її роботу, і у 2018 році вона була викуплена державним Агентством розвитку промисловості Польщі.

    Причому на європейському ринку власні проблеми ІСД наклалися на кризу, що переживає місцева сталеливарна промисловість. Причини кризи – високі екологічні витрати в країнах Євросоюзу, подорожчання сировини, а також падіння попиту на сталь. Як наслідок, низка європейських підприємств уже повідомили про скорочення обсягів виробництва. Зокрема, на європейських заводах ArcelorMittal виробництво буде знижено на 3,3 млн тонн, і 1400 робочих, які входить до складу корпорації найбільшого меткомбінату в ЄС Ilva, будуть відправлені на 13 тижнів у неоплачувану відпустку. А американська U.S. Steel зупиняє домну на своєму словацькому комбінаті в Кошице.

    Попередній матеріал
    У Китаї руйнівний смерч перевертав автівки та дерева: 6 осіб загинуло – відео
    Наступний матеріал
    "У Богдана з ексрегіоналами досі є контакт, а з кимось навіть дружні стосунки": Сініцин про реакцію ОП на акції протесту
    Теги: