Фото rfi.fr

Французькі журналісти піймали російське ТБ на брехні про Яценюка і Тимошенко

Російський державний телеканал "Звєзда" розмістив фейк з посиланням на Radio France Internationale (RFI) - але там все спростували і обурились.

Телеканал Міноборони РФ "Звєзда" розмістив сьогодні, 22 жовтня, на своєму сайті повідомлення про те, що начебто "український прем'єр-міністр Арсеній Яценюк звинуватив лідера партії "Батьківщина" Юлію Тимошенко в сексуальних домаганнях", передає RFI. При цьому телеканал посилається на "інтерв'ю", яке нібито брала у Яценюка журналістка російської редакції Radio France Internationale Олена Серветтаз.

Російська редакція RFI зі свого боку розмістила попередження про те, що усе викладене у "новині" "Звєзди" є фейком. Журналістка RFI Олена Серветтаз не брала інтерв'ю у Арсенія Яценюка, і хоча б тому не могла поставити йому питання "про стосунки прем'єра з лідерами фракцій в Раді". Більше того, подібних питань ніколи не задавав Яценюку жоден співробітник жодної з 12 мовних редакцій RFI.

Певний час джерело повідомлення "Звєзди" про "сексуальні домагання" залишалося "військовою таємницею", іронізують на радіостанції. Після спростування і вимоги пояснень, якого зажадала RFI від "Звєзди", сайт телеканалу послався на невідомий портал "Жива Кубань", який начебто процитував RFI.

Однак виявилось, що сама "Жива Кубань" дала гіперпосилання на сайт іншого французького радіо (Radio France), яке, втім, теж нічого подібного не публікувало. Але й "Жива Кубань" не була першою, хто запустив цей фейк. Ще два дні тому повідомлення із "посиланням" на RFI розмістив якийсь блог вигаданих новин.

У RFI зазначають: російський державний телеканал "Звєзда" не вперше публікує відверті фейки. Навіть сьогодні із посиланням на ще один маловідомий ресурс "Звєзда" повідомила, що бойовики "Ісламської держави" "почали створювати бомби з презервативів, намагаючись збити ними російські літаки". А у квітні тут з'явилося повідомлення про те, що "американські військові зґвалтували двох дітей у Києві". Повідомлення не знайшло жодних підтверджень, але продовжує висіти на сайті каналу, як і сьогоднішня "новина" про "інтерв'ю" на RFI.

Нагадаємо, минулого тижня американські журналісти піймали російський пропагандистський канал Russia Today на конспірологічній та антисемітській заяві про те, що за Хілларі Клінтон начебто стоять "ілюмінати" та євреї. А от учора на російському ТБ виник скандал протилежного змісту: сирієць, якого запросили на пропагандистське шоу, у прямому ефірі виступив проти російської інтервенції.

Попередній матеріал
Після відведення танків українські армійці залишилися лише з гранатометами та кулеметами
Наступний матеріал
Не пускаючи міжнародні організації на окуповані території, Кремль "вичавлює свідків своїх злочинів" - Геращенко