Закарпатська вузькоколійна залізниця під загрозою закриття (РЕПОРТАЖ)

    На один вид екзотичної подорожі в Україні може поменшати. Закарпатська вузькоколійна залізниця нині під загрозою закриття. Її захисники зібралися у день вузькоколійки довести, вона може стати цікавинкою у туристичних маршрутах.
    На маленькі паровозики та вагони з`їхалися подивитися гості з Німеччини, Австрії, Угорщини, була там і Галина Ярцева.

    Диспетчер: "Іршава? Значить так, 750-й відправився графіком… Да, саме так…"

    От так щодня диспетчер вузлової станції Хмільник звітує про рух на Боржавській вузькоколійній залізниці. Раніше він це робив набагато частіше. Зараз раритетна вузькоколійка, яка з`єднує три райони Закарпаття, під загрозою закриття. Її маршрут за 100 років існування скоротився втричі. Все через нерентабельність.

    Галина Ярцева, 5 канал: "Цього року Закарпатська вузькоколійка святкуватиме сторічний ювілей. Перший маршрут, прокладений у 125 кілометрів, сполучив місто Берегове і село Довге. Якщо за часів Австро-Угорщини та Чехословацької республіки вузькоколійка виконувала стратегічну функцію: нею перевозили ліс та будівельні матеріали, то сьогодні друге життя у залізницю мають вдихнути туристи".

    Йосип Торпої, керівник Берегівського туристично-інформаційного центру: "В основному це європейці, які знають, скажем, на жаль, в Україні дуже мало знають, що взагалі існує вузькоколійка і мало хто цінує. Є любителі, є організації, асоціації (...) Тепер люди приїхали в основному з Угорщини, з Німеччини, з Австрії ну і як правило із Закарпаття, ми збираємо, бо є такі берегівчани, які взагалі ніколи не їхали, наприклад, тобто це і для внутрішнього туризму дуже перспективно".

    На станції Хмільник ще збереглися вузькі рейки, датовані початком 20-го століття, і залізний міст через річку Боржаву, і мережа семафорів, які ще досі справні.

    Емеріх Гейруш, старший майстер вузькоколійки: "Эта конструкция совсем не так, как на широком, потому что тут все как мини и оно должно, конечно, работать не так как на широком. Это все и по габаритам, и по численности, и по грузоподьемности - это все расчитано именно для этих колей, для узкоколейки".

    Нині вузькоколійка щодня перевозить до півтисячі мешканців Іршавського та Виноградівського районів. Подорож, хоч і тривала, проте економічна. Майже 50 кілометрів можна проїхати за неповні 2 гривні, а ще й насолодитися мальовничими пейзажами боржавських полонин.

    Йожеф Горват, турист (Угорщина): "Я сам залізничник і дуже мені подобається взагалі це свято, є таке коло друзів, які люблять такі речі, і дуже мені сподобалась вузькоколійка і я думаю, що ще не раз сюди повернусь".

    Закарпатську вузькоколійку, запевняють залізничники, ще рано списувати на металобрухт, хоча в середині 90-х 60 паровозів таки порізали. Шанувальники раритетного виду транспорту переконані: найстаріша залізниця області ще може прислужитися Україні.

    Галина Ярцева, Микола Скунць, Закарпаття, 5 канал
    Попередній матеріал
    Ціна на нафту впала до $118 за барель
    Наступний матеріал
    Ющенко: Україні потрібна нова система оповіщення
    Теги:
    Loading...