У Павлограді на Дніпропетровщині спеціалісти Київського науково-дослідного інституту судових експертиз під керівництвом Олександра Рувіна, разом з представниками Мін'юсту України в рамках експертного розслідування причин катастрофи МН17, прийняли участь в унікальному для України слідчому експерименті. Про це йдеться у повідомленні на сайті інституту.
Міжнародною спільною слідчою групою з розслідування катастрофи МН17 було вирішено провести натурний експеримент (арена-тест) для практичного дослідження технічних причин катастрофи літака.
Це вперше в Україні експертами був реалізований повноцінний натурний слідчий експеримент. Він відбувався під головуванням представників Мін'юсту та експертів КНДІСЕ у співпраці з представниками Нідерландів, Бельгії та Австралії. До проведення досліду були залучені відповідні компетентні організації: ДП "КБ Південне ім. Янгеля" (м. Дніпропетровськ), ДП "КБ "Антонов" (м. Київ), Університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба (м. Харків), НТУУ "КПІ" (м. Київ) та інші.
Так, у місті Павлограді заздалегідь було підготовлено все необхідне для моделювання подібного вибуху, який стався з літаком рейсу "МН17". Для того, щоб провести арена-тест, були виділені оригінальні бойові ракети з комплексу "Бук". Модель кабіни пілотів і елементи мішенної обстановки розміщувались на двох окремих досліджуваних майданчиках. На тій же локації, експерти встановили та налагодили роботу фото-, відео засобів та 3D-сканування об'єктів.
"Процес підриву бойової частини та самої ракети, пройшов у повній відповідності до запланованого графіку. У ході реалізації експерименту спеціалісти ставили перед собою вирішення ряду завдань: візуалізувати вплив вибуху бойової частини та ракети на корпус літака; підтвердити або спростувати визначене розрахунковими методами взаєморозташування літака та ракети в момент її підриву (точки зустрічі); визначити область розльоту уражаючих елементів бойової частини та ракети, кількості та щільності покриття ними модельованої кабіни пілотів; дослідити зміни траєкторії польоту уражаючих елементів після їх зустрічі з корпусом літака; визначити ступінь деформації уражаючих елементів тощо", – йдеться в повідомленні.
"Дані, отримані за результатами експерименту, будуть використані для уточнення місця пуску та траєкторії ракети, якою був збитий Боінг-777", – наголосили дослідники.
Відомо, що під час проведення експерименту експерти приділили більше уваги й іншим аспектам розслідування, які до цього розглядались як другорядні, а саме: дослідження характеру вибухової хвилі, виявлення слідів вибухових речовин та дослідження характеру ушкоджень, аналогічних до тих, які виявлені на літаку.
Висновки, зроблені в результаті проведеної спільної роботи експертів, стануть істотним внеском у результати розслідування Міжнародною слідчою групою причин загибелі людей на борту малайзійського літака.
Як повідомляв 5.ua, катастрофа пасажирського літака "Боїнг 777-200 9М-MRD" сталася над територією Донецької області 17 липня 2014 року. Одразу після інциденту, відповідно до укладених міжнародних угод між Україною, Австралією, Бельгією, Королівством Нідерланди та Малайзією, було створено Міжнародну спільну слідчу групу з питань розслідування причин катастрофи.