5.ua

Експерт про Ан-132Д: Перший український літак без російських комплектуючих

За словами експерта з питань авіаційного руху, Ан-132Д повністю побудований за циклом імпортозаміщення

Експерт з питань авіаційного руху Богдан Долінце в ефірі "5 каналу" розповів про те, що Україна спільно з іноземними партнерами вперше збудувала літак без використання російських комплектуючих.

"Це дуже важливий крок в тому напрямку, що це перший літак український спільний з міжнародними партнерами, який збудований без використання російських комплектуючих, і фактично можна казати, що цей літак повністю здійснений за циклом імпортозаміщення", – зазначив експерт.

Богдан Долінце розповів, що велика кількість комплектуючих літака була замінена на сучасні західні зразки.

"Якщо дивитися по Ан-132, це фактично дуже-дуже глибокомодернізована версія літака Ан-32, що фактично можна назвати новим літаком, через те, що величезна кількість складових була змінена, замінена на сучасні, на західні зразки, в тому числі стоять закордонні двигуни. Враховуючи цей досвід, наступні літаки з інших серій буде вже набагато простіше виконуватися імпортозаміщення, тому що буде цей досвід, де можна брати комплектуючі, як організувати необхідні ланцюги поставки виробництва", – додав він.

Як зазначив експерт з питань авіаційного руху, Ан-132Д – це один із перших проектів України, пов'язаний з тим, що вітчизняний літак був фактично перероблений наново. З іншого боку, до його виробництва залучені компанії та комплектуючі з інших країн, і в тому числі планується побудова у Саудівській Аравії відповідного заводу, який буде в подальшому будувати ці літаки, забезпечувати ринки Азії. Цей завод буде спільним підприємством Саудівської Аравії та ДП "Антонов", відповідно літаки будуть виготовлятися за ліцензією.

"З боку запуску цього літака, першої моделі, це є дуже позитивний дзвінок взагалі для всієї авіабудівної галузі, тому що якщо там подивитися за останні 7-8 років скільки було літаків збудовано - це щось близько 16 літаків взагалі було піднято в повітря, що є дуже низьким показником. Сам літак Ан-132 все-таки більш орієнтований на вантажні перевезення та військову сферу, тому такий тип літаків більш цікавий на даному етапі саме азійським країнам, країнам Африки, через те, що це єдиний літак у принципі у світі, який може злітати з піщаних злітних смуг, він володіє цілим спектром технічних характеристик, які дозволяють використовувати його в різних галузях, він може бути досить успішно переобладнаний під різні потреби", – розповів Богдан Долінце.

Як повідомлялося, у п'ятницю, 31 березня, в небо вперше піднявся літак Ан-132Д. Літак піднявся із внутрішнього аеродрому заводу "Антонов". За даними кореспондента "5 каналу", все проходило за планом, спочатку пілоти літною смугою проїхали туди й назад, протестувавши все обладнання, потім з першого ж разу Ан-132Д злетів і це відбулось дуже швидко, хвилину-дві відбувався розгін літака, після чого він одразу піднявся в повітря.

Попередній матеріал
Засідання Нацради реформ: "Освіта, безпека та благополуччя дітей як пріоритет розвитку країни" - відео
Наступний матеріал
Кошти, видані Нацбанком на рефінансування банків, потрапили в офшори – Ситник

Швидкий зліт: Ан-132Д вперше піднявся в небо

Український Ан-178 перевірили на "вантажну витримку": як це було – фото

"Вантажні" випробування Ан-178: результати не забарились – фотозвіт