Промисловці та енергетики просять уряд звернути увагу на ситуацію з вантажними перевезеннями УЗ

    Представники галузевих підприємств просять вплинути на простій піввагонів у західному напрямку

    Представники "Федерації металургів України", "Укрметаллургпрому", "Української асоціації виробників феросплавів", асоціації "Укрцемент", "Першої енергетичної асоціації України звернулися з листами до Прем'єр-міністра Володимира Гройсмана, віце-прем'єра Кістіона, міністра інфраструктури Омеляна. У них промисловці просять звернути увагу на негативну ситуацію, яка склалася у сфері залізничних вантажних перевезень. Про таке повідомляє ЦТС.

    У листі йдеться про те, що станом на 3 липня у напрямку західних прикордонних переходів УЗ простоювали понад 11,4 тисячі піввагонів за норми у 6 500 піввагонів. При цьому, 2 тис. із них не рухалися більше як три доби.

    Представники галузевих асоціацій вважають, що основною причиною масових простоїв є дефіцит локомотивної тяги. Так, за різними оцінками, на сьогодні УЗ бракує 100-150 локомотивів (електровозів та тепловозів).

    Така ситуація призводить до того, що українські підприємства-експортери не можуть виконати свої експортні контракти у повному обсязі, а держава втрачає валютну виручку. Наприклад, найбільші виробники залізної руди в Україні за травень-червень за укладеними договорами не довантажили 1 220 тис. т продукції. Це спричинило втрати близько 85 млн дол. валютної виручки.

    Через низьку пропускну здатність гілки Комиш-Зоря – Волноваха, меткомбінати Маріуполя в червні не змогли виробити 37 тис. т металопродукції, що призвело до зниження валютних надходжень в обсязі 15 млн. дол.

    У листі до прем'єра також зазначається: простої вагонів ставлять під загрозу стабільність роботи енергосистеми країни.Наприклад, Бурштинська ТЕС щодоби отримує замість 18 тис. т вугілля тільки 10 тис. т.

    У цементній галузі середній показник виконання заявок на хопер-цементовози "Укрзалізниці" становить 65%. І ще до настання піку сезону, підприємства цементної галузі вже відчувають гострий дефіцит спеціалізованих вагонів, тоді як рухомий склад простоює на вузлових станціях через дефіцит тяги.

    Водночас, кажуть промисловці, на ринку залізничних перевезень є багато пропозицій від приватних компаній-експедиторів, які пропонують послуги "просування вагонів" по магістралях УЗ, гарантуючи їх доставку в оголошені строки, визначені правилами перевезення вантажів. І поки такі компанії виконують свої зобов'язання, вагони інших – простоюють.

    Таким чином, для наведення ладу в цій ситуації, представники металургів, енергетиків і виробників цементу пропонують УЗ затвердити конкретний план заходів (з визначенням термінів виконання) щодо стабілізації ситуації з перевезеннями, зокрема, план збільшення локомотивної тяги; забезпечння публічного інформування на щотижневій основі бізнесу та галузевих асоціацій щодо реалізації плану. Вони просять тимчасово запровадити короткострокові обмеження на перевезення транзитних вантажів у напрямку західних прикордонних переходів, а також не переглядати розмір вантажних тарифів до поліпшення ситуації із забезпеченням потреб підприємств у перевезеннях вантажів залізничним транспортом.

    Попередній матеріал
    Український актор потрапив у жахливу ДТП
    Наступний матеріал
    Аварія на водоканалі в Єнакієвому: чотири людини загинули
    Теги: