'Повітряний патруль'
"Повітряний патруль"
5 канал

"Повітряний патруль": на Харківщині коштом та силами волонтерів працює "авіашвидка"

Власним коштом лише за минулий рік волонтери врятували життя 31 пацієнта, більшість з яких – це діти

Санавіація за рахунок благодійників. Такий проект започаткували харківські льотчики майже два роки тому. Спочатку це був експеримент, а тепер повітряні "швидкі" – доволі затребувана послуга. Особливо, коли йдеться про порятунок життя. Головне завдання – максимально скоротити термін доставки пацієнта до лікаря. Про волонтерську санавіацію – Оксана Нечепоренко.

Волонтери "Повітряного патруля" чергують щодня. Пілоти чекають на екстрені виклики. Ініціаторами авіаційної "швидкої" стали професійні льотчики-волонтери, які у 2014-му році допомагали доправляти поранених солдатів зі сходу до госпіталю. А згодом розширили коло пацієнтів.

"Я пам'ятаю першого нашого пацієнта врятованого – це була дитина п'ятирічна з черепно-мозковою травмою, з одного із районів Харківської області. От тоді, коли ми виконали цей політ, і загальний польотний час, ми порахували – 15 хвилин в одному напрямку і 15 хвилин у зворотному. А швидка допомога в одному напрямку їде дві-три години", – каже голова ГО "Повітряний патруль" Юрій Покусай.

Усі вильоти виконують на приватних літаках. Їх у розпорядженні волонтерів три – один готовий до вильоту завжди і ще два – в резерві. Окрім пілота літаки можуть взяти на борт трьох пасажирів. Зазвичай легкий літак використовують задля прогулянок, та за необхідності він швидко перетворюється на повітряний реанімобіль.

Евакуюють хворих або доправляють медичних фахівців у важкодоступні райони – зазвичай рятувальники або військові. Санітарна авіація на волонтерських засадах поки що існує лише на Харківщині.

Налагодження чіткої взаємодії всіх служб у волонтерів забрало півроку. Довелося відновлювати занедбані злітно-посадкові смуги по районах області. Нині вони є вже в кожному. Їхнім станом опікуються волонтери, крім того, вони ж відповідають за готовність машини до польоту.

"Заправити літак зараз коштує близько 5 тис. грн. Це витрата бензину і масла в межах крайньої точки Харківської області. Ми тут не враховуємо амортизації, все інше – повністю за рахунок інвесторів, за рахунок професійних льотчиків", – уточнює волонтер Вікторія Мілютіна.

Власним коштом лише за минулий рік волонтери врятували життя 31 пацієнта. Більшість – це діти.

Оксана Нечепоренко, В'ячеслав Кузьменко, "5 канал"

Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/
Музей авіації імені Антонова
/

Попередній матеріал
На урочистості приїхали з "нулів": славетна 93-тя ОМБр відзначила річницю створення
Наступний матеріал
У Києві горіла дев'ятиповерхівка: мешканців евакуювали – відео

Нова електронна система онлайн-оплати: незабаром авіаквитки можуть подешевшати

Українські військові льотчики повернулися з Гренландії після чотирьохтижневої операції

Україна та Туреччина спільно побудують військово-транспортний Ан-188 – подробиці

В аеропорту Одеси екстрено приземлився літак, що прямував з України до Греції – подробиці

Серед ночі на Петропавлівській Борщагівці прогримів вибух біля озера – подробиці

Омелян розповів, через скільки років пасажиропотік на авіарейси в Україні має зрости втричі