У Чорному та Азовському морях фіксуються дедалі частіші аварії морських суден, зумовлені блокуванням Керченської протоки. Про таке повідомило Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та ВПО у Facebook.
У відомстві зазначають, що із 25 листопада сотні кораблів перебували в очікуванні дозволів на прохід через Керченську протоку, у напрямку як Чорного, так і Азовського морів. Кораблі залишалися на місцях, утворюючи скупчення, що стало причиною низки аварій.
"Йде тиха економічна блокада. Практично режим вони не змінили, тільки ускладнили. Відповідно, така кількість суден у маленькій протоці впливає на безпеку судноплавства", – наголосив глава Держприкордонслужби Петро Цигикал під час інтерв'ю на телеканалі "UATV".
Крім того, за даними міжнародних систем моніторингу суден, 30 листопада вантажне судно "Lady Maria", під час маневрування поблизу Керченської протоки, дістало пошкодження через заплутування гвинта в якірному ланцюзі іншого вантажного судна. Обидва кораблі йшли до портів в Азовському морі.
У міністерстві наводять ще один інцидент, що стався 1 грудня на виході з Азовського моря: поблизу Керченської протоки буксир втратив контроль над баржею, що була завантажена близько 4000 тон пшениці, через що вона відірвалася та сіла на мілину поблизу мису Кам'яне. Капітан буксира кілька годин намагався самостійно зняти баржу з мілини, однак спроби виявилися марними.
Однак при цьому, додав Петро Цигикал, Росія пропускає власні судна, які йдуть в її порти, у першу чергу, і в останню – кораблі, котрі прямують в українські порти.
Нагадаємо: Російська Федерація чинить перешкоди та блокує рух кораблів через окуповану нею Керченську протоку всупереч міжнародному праву та Договору між Україною та Російською Федерацією про співробітництво у використанні Азовського моря і Керченської протоки 2003 року. Відповідно до Конвенції ООН з морського права 1982 року, Керченська протока використовується для міжнародного судноплавства.