За автоматичної індексації тарифів в Україні будуть найменш конкурентні умови – голова ФМУ

    У Федерації металургів України підрахували – у випадку схвалення ініціативи, додаткове зростання витрат для промислових виробників складе близько 12,7 млрд грн

    Автоматична індексація тарифів "Укрзалізниці" негативно позначиться на українському експорто-орієнтованому бізнесі та зрештою сприятиме закриттю ряду підприємств, скороченню валютної виручки та уповільненню зростання ВВП. Такої думки притримується голова Федерації металургів України Сергій Біленький, передає 112.ua.

    На сайті Міністерства інфраструктури 1 лютого з'явився проект постанови Кабінету Міністрів, яка запроваджує механізм щорічної автоматичної індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення на рівні індексу цін виробників промислової продукції. Відтак "Укрзалізниця" зможе щоквартально переглядати ставки тарифів. Раніше кожну чергову зміну затверджував уряд.

    У Федерації металургів України підрахували, що у випадку схвалення ініціативи УЗ, додаткове зростання витрат для промислових виробників складе близько 12,7 млрд грн.

    "Додаткові витрати на вантажні відправлення знижують конкурентоспроможність українських виробників. Зокрема, ціни продукції, виробленої підприємствами ГМК, напряму залежать від світової кон'юнктури. Незважаючи на зростання витрат, зокрема на вантажні відправлення, виробники не можуть підвищити ціни, тому що їхню продукцію не купуватимуть. Відповідно, якщо сприятливої кон'юнктури не буде, а ціни на світовому ринку вже знизилися в порівнянні з 2018 роком, виробникам доведеться скорочувати інвестиційні програми, що у короткостроковій перспективі призведе до зниження обсягів виробництва та скорочення темпів модернізації. Це призведе до зниження обсягів виробництв і надходжень валютної виручки в країну, виробникам доведеться відмовитися від амбітних планів щодо підвищення зарплат у галузі, а це – ще більше посилить проблему трудової міграції, через яку галузь продовжує втрачати кваліфіковані кадри. В окремих галузях будуть зупинятися цілі підприємства, в інших буде скорочуватися рентабельність. Зрештою, ті темпи зростання економіки і ВВП, які запланував Кабмін, буде істотно уповільнено, тому що всі галузі працюватимуть на те, щоб вирішити проблеми, які виникнуть через рішення УЗ", – розповів Біленький.

    З його слів, у жодній із країн ближнього зарубіжжя протягом останнього року не було індексації вартості вантажоперевезень більш ніж на 10%. Якщо Кабмін ухвалить таке рішення, то в Україні будуть найменш конкурентні умови в порівнянні з іншими країнами, а УЗ отримає надприбутки, які вона, як вважає Біленький, навряд чи зможе освоїти,.

    А поки рішення не ухвалено, українські виробники закликають УЗ, Мінінфраструктури, МЕРТ, Кабмін та всі зацікавлені органи до діалогу.

    "Бізнес готовий обговорювати підвищення тарифів, чи може мати місце автоматична індексація і в якому розмірі. Для цього потрібно знову сідати за стіл переговорів. Можливо, за посередництва Державної регуляторної служби", – резюмував голова ФМУ.

    Попередній матеріал
    Стало відомо, скільки парафій УПЦ МП уже приєдналося до Єдиної Церкви
    Наступний матеріал
    "Прєвратілі в ПГТ": вартість квартир в окупованому Донецьку рекордно обвалилася
    Теги: