chandra.harvard.edu

NASA оприлюднило відео, на якому чорна дірка поглинає зірку

На відео зображено момент так званого "приливного руйнування", яке знаходиться в центрі галактики, розташованій на відстані 290 мільйонів світлових років від Землі.

NASA представили анімаційне відео, яке ілюструє процес поглинання зірки чорною дірою, йдеться у повідомленні на сайті рентгенівської обсерваторії "Чандра".

Показане "приливне руйнування", відео якого було опубліковане на сайті обсерваторії, є найбільшим із усіх зафіксованих на даний момент. На відео видно, як спочатку газ зірки підтягується ближче до чорної діри. Далі світло, що виходить від зірки, починає тьмяніти через те, що зменшується щільність матеріалу.

Потім видно, як чорна діра повністю поглинає зірку, а космічний вітер починає поширювати поглинений матеріал в навколишній простір. Сили вітру не вистачає на те, щоб подолати гравітаційне поле дірки, тому матеріал колишньої зірки розташовується навколо неї, створюючи не дуже яскраве сяяння. Система із цих двох масивних об'єктів отримала назву ASASSN-14li. Передбачається, що її маса становить кілька мільйонів сонячних мас.

Як повідомляв 5.ua, 24 вересня 2015 року астрономи виявили надмірну активність чорної діри в центрі Чумацького Шляху.

Хуг: Бойовики продовжують порушувати умови відводу озброєнь і обмежувати свободу пересування спостерігачів ОБСЄ