scanpyramids.org

Археологи знайшли невідому дотепер таємну кімнату в піраміді Хеопса – фото

Вчені ніяк не інтерпретують своє відкриття

Японські і французькі вчені після двох років робіт в знаменитій піраміді Хеопса заявили, що знайшли в ній "велику порожнечу". Вони використовували техніку, яка називається мюографія, яка може сприймати зміни щільності всередині великих структур, пише BBC.

Велика піраміда, або піраміда Хеопса була побудована під час правління фараона Хуфу між 2509 і 2483 роками до нашої ери. Це найбільша з єгипетських пірамід, які розташовані в Гізі на окраїні Каїра. За останні два століття всередині піраміди вчені виявили три кімнати, в одній з яких був імовірно похований сам фараон, в іншій – його дружина, а третя вважалася пасткою для грабіжників.

Дослідники з проекту Scan Pyramids "просвітили" піраміду за допомогою мюонів – елементарних частинок, які входять до складу космічних променів. У космосі мюони рухаються щільним потоком майже зі швидкістю світла, тому не тільки долітають до Землі, а й проходять крізь багатометрову товщу скельних порід.

Камінь на відміну від повітря відхиляє напрямок мюонних потоків, тому дослідникам вдалося створити детектори, які можуть за цими відхиленнями виявляти порожнини всередині великих об'єктів з каменю. Нова порожнина, мабуть, має 30 метрів завдовжки і кілька метрів заввишки.

"Це може бути своєрідним простором, який будівельники залишили, щоб захистити дуже вузький дах грандіозних галерей від ваги піраміди", – зазначає відомий американський археолог Марк Ленер.

Вчені підкреслюють, що вони ніяк не інтерпретують своє відкриття і заявляють про те, що їм вдалося знайти якусь таємну кімнату.

"Ми не знаємо, чи є вона горизонтальною або похилою, ми не знаємо, складається ця порожнеча з однієї структури або це – кілька послідовних структур. Але ми впевнені в тому, що це велика порожнеча, про яку раніше не було відомо", – пояснює один з авторів відкриття Мехді Таябі з інституту HIP в Парижі.

Археологи зауважують, що тепер виникає питання про те, як порожнеча повинна бути досліджена надалі.

Дивіться також фотогалерею за темою:

"Розгром пропаганди РФ": Рада Європи опублікувала доповідь про інформаційні загрози
Представник РФ в ОБСЄ зробив провокативну заяву про Крим і отримав миттєву відповідь від ЄС, Канади й США

Історична знахідка: на Дніпропетровщині археологи відкопали прадавні статуї