ipress.ua

Американські вчені дізналися, скільки тривав сон прадавніх людей

У США дослідники встановили, що наші предки приділяли сну менше часу, ніж сучасні люди. І на їхній сон більше впливала температура, ніж денне світло.

Учені з США вивчали, як сплять племена у Африці та Південній Америці, чий спосіб життя дуже подібний до того, який був у первісних мисливців-збирачів, повідомляє "BBC Україна".

Дослідники спостерігали за 98 людьми протягом 1165 ночей і встановили, що члени традиційних спільнот сплять у середньому протягом шести з половиною годин щоночі. Для порівняння: більшість американців, за даними масштабного "дослідження сну", витрачають на сон близько семи годин. Звіт вчених щодо життя первісних суспільств, опублікований у журналі "Сучасна біологія", також вказує на те, що на тривалість сну більше впливає температура, ніж тривалість світового дня.

Так, професор Джером Сігель з Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі розповідає: "Запитання було у тому, які є дані щодо того, як змінився сон?.. І мені спало на думку, що ці групи, які швидко зникають, дають останню можливість реально дізнатися, як люди спали до створення наших різноманітних цивілізацій... Абсолютно зрозуміло, що вони не спали довше, ніж ми".

Як розповідають дослідники, через штучне світло, телевізори, які працюють цілу ніч, а тепер і постійне світіння наших смартфонів стиль сучасного життя часто звинувачують у тому, що воно руйнує наш сон. Щоб перевірити, чи це справді так, вчені досліджували народи хадза у Танзанії, сан у Намібії та чіманів у Болівії. Добровольцям із цих спільнот видали наручні годинники, які здатні спостерігати за процесом сну.

Зі слів професора Сігель, "у всіх трьох групах спостерігалася приблизна однакова тривалість сну та приблизно однаковий час засипання-прокидання". "Це дає змогу впевнено стверджувати, що [результати дослідження] показують загальну людську біологію і на них не впливають специфічні фактори, які відрізняються одне від одного", - додає вчений.

Як з'ясували вчені, окрім того, що середня тривалість сну становить шість годин 26 хвилин, вчені також встановили, що члени традиційних спільнот дуже рідко вдаються до того, щоб подрімати вдень. Неочікувано, дослідження показало, що сонячне світло не має такого значного впливу на сон, як це вважалося раніше - всі учасники спостереження засипали приблизно через три з половиною години після заходу сонця.

Натомість температура тут була важливим фактором. Джером Сігель наголошує: "Те, що ми побачили, нас вразило - сон триває у період, поки знижується температура, і коли вона досягає найнижчого значення, люди прокидаються". За інформацією видання, дослідники також відзначають, що попри те, що у традиційних спільнотах сплять менше, ніж рекомендовані американським Національним фоном сну сім-дев'ять годин протягом ночі, ці люди не скаржаться на втому. Випадки безсоння також вкрай рідкісні - у двох народах, за якими спостерігали, навіть немає такого слова.

Як повідомляв 5.ua, на початку 2013 року в Іспанії розробили капелюх, який покращує сон.

США і РФ узгодили технічні питання щодо правил польотів у Сирії