Американські "Б'юїки", радянські "Жигулі", "Ниви" та "Волги", мотоцикли і велосипеди. Ретро-колекціонери вкотре звезли до Києва унікальні авто. Цього року організатори замінили локацію фестивалю: замість музею авіатехніки виставилися в Національному експоцентрі України. Звідти повернулися й журналісти "5 каналу".
Спортивну автівку "Б'юік" 1921-го року на фестиваль ретрокарів привезли із запорізького музею техніки. Придбали авто в Сполучених Штатах у непоганому стані. Втім, ще близько року пішло на ремонт авто. Реставратори стверджують – ця машина унікальна й аналогів у світі їй немає.

"Машина ручної збірки, її виготовляла спортивна команда заводу "Б'юік" ще за життя Девіда Б'юіка. Було замінено дерево, крім спиць на колесах. Вони оригінальні, як і гума, каучукова", – каже реставратор клубу "Мотор Січ" Руслан.
Саме в авто такого ж класу 98 років тому у перегонах змагалася відома гонщиця Марія Антуанетта де Аванцо. Щоправда тоді, проїхавши лише 50 кілометрів шляху, жінка мусила припинити перегони через несправність машини.
Ще одна окраса фестивалю – раритетний білосніжний "Паккард" 1935-го року, вироблений у США. Реставратори зізнаються, придбали його в жахливому стані, тому ремонтувати довелося геть усе. Деякі деталі купували на аукціонах. Про історію автомобіля відомо небагато: ним кермували радянські можновладці. Таких авто в Україні годі й шукати.

На іншому боці – досягнення радянського автопрому. Представницькі "Волги" та "Чайки", різнокольорові "Жигулі" та "Москвичі".

"ЗІС-110" вважають першим радянським лімузином. На замовлення Сталіна авто почали виготовляти ще під час Другої світової війни. Втім першу партію автомобілів випустили лише 1945-го. За 16 років виготовили загалом 2 тис. таких лімузинів.

Кажуть, саме ця автівка належала тодішньому міністру внутрішніх справ Лаврентію Берії. Час від часу нею користувалися й люди з його найближчого оточення. Втім, на відміну від автівки Сталіна, ця не броньована. Реставрували ретрокар майже три роки. Скільки ж на це витратили коштів, колекціонери не зізнаються.
"Це права рука Сталіна, в нього було коло наближених до нього осіб, і вони на цій машині їздили по Москві. Машина бачила дуже багато поганих, навіть кривавих історій. Схожа автівка була і в Йосипа Віссаріоновича Сталіна, але вона була броньована, бо він дуже боявся за своє життя", – розповідає колекціонер Олесь Кальницький.
Цьогоріч на фестиваль ретрокарів з'їхалося понад 1,5 тис. учасників не лише з різних куточків України, а й світу. Організатори ж вирішили змінити локацію, і замість музею авіації обрали столичний ВДНГ. Пояснюють, саме на цьому майданчику раніше проводилися автомобільні фестивалі та ралі.
Цього року тут можна побачити вітчизняні автобуси, радянські та американські автомобілі, велосипеди й мотоцикли. На фестиваль учасники прибули з України, Латвії, Литви, Польщі, Німеччини, Британії. Щоби доправити техніку з інших країн до столиці, організатори витратили 1 млн грн. Триватиме фестиваль ще два дні.

Дар'я Цисарук та Олександр Петровський, "5 канал"
Mercedes, Cadillac і "Запорожець": в Одесі просто неба облаштували фестиваль ретро-автівок – фоторепортаж