Унаслідок сильних злив столиця подекуди перетворилася на італійську Венецію. Напередодні, 23 липня, затопило дороги поблизу станції метро "Лівобережна". Містяни змушені були йти босоніж по коліна у воді, рух транспорту призупинився. Синоптики прогнозують, що дощі утримуватимуться щонайменше до четверга, 26 липня. Фахівці зазначають: підтоплення на деяких ділянках столиці стаються через складний рельєф та неправильно прокладену каналізацію.
З босоніжками в руках та по коліна у воді Ярослава Золотько пригадує, як напередодні біля станції метро "Лівобережна" потрапила під зливу. Каже, що через негоду дорогу тут затоплює вже понад 10 років.
"В красивій сукні я переходила, і мені було дуже її шкода. Під'їхати маршруткою неможливо було, тому що всі маршрутки стояли і навіть водії повертали гроші пасажирам і казали, щоб виходили", – пригадує Ярослава.
Дороги поблизу станції метро "Лівобережна" нагадували Венецію. Через рясну зливу автівки та маршрутки буквально "плавали" у воді. Люди знімали взуття та йшли босоніж.
Громадський транспорт ледь рухався. Брудна дощова вода сягала дверцят та заливалася в салон.
Так зване озеро зникло за кілька годин, розповідають містяни. Та переконані: вже з новою повінню – чергового підтоплення не оминути.
У столиці близько 30-ти тисяч зливостоків, – наводять статистику фахівці. І називають кілька причин їхнього засмічення. По-перше, каналізації забруднюють недопалками, поліетиленовими пакетами та піском, яким узимку посипають дороги. Друга причина – складний рельєф столиці. А також – неправильне проектування каналізації.
"З верхніх частин стікає вода вниз, якщо злива йде 10-15 хвилин, цього достатньо, щоб затопити всі низини в Києві. Має бути ефективна зливова каналізація, причому вона працюватиме лише тоді, якщо правильно прокладена, тобто з самопливом. Тобто вода має через цю зливову каналізацію спускатися у Дніпро", – пояснив директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко.
Найпроблемнішими ділянками столиці, де застоюється вода після злив, є, зокрема, вулиця Фанерна, ділянка від Повітрофлотського проспекту до площі Перемоги та підземні переходи на Оболоні, зазначають у "Київавтодорі". І додають, що з постійним підтопленням на "Лівобережній" не справляється колектор, прокладений по Броварському проспекту.
Щоб усунути зазначену проблему, комунальна корпорація "Київавтодор" уклала договір на проведення реконструкції дощової каналізації по Броварському проспекту від вулиці Шептицького до мосту Метро через Русанівську протоку. Облаштування цієї каналізації розв'яже проблему, що систематично виникає біля станції метро "Лівобережна" під час інтенсивних дощів. Наразі тривають процедури для початку будівельних робіт.
Підтоплення на деяких ділянках столиці відбувається через застарілі інженерні мережі, додають у "Київавтодорі". Більшість з них – побудовані в середині ХХ століття та не розраховані на потреби міста-мільйонника. Тож доки питання вирішуватимуть – чергових підтоплень у столиці не оминути.
Наталка Юрчук, Орест Пона, "5 канал"
Дивіться також:
Дощове море у Чернігові: люди подіставали човни, аби пересуватися вулицями – фоторепортаж
















