Ще до початку фестивалю кінокритики прогнозували перемогу у Каннах італійським стрічкам. Мовляв, кіно на Апеннінах переживає ренесанс. Але метри вирішили інакше. Режисери Ітан та Джоель Коени, що цьогоріч очолили журі кінофестивалю у Каннах, головні нагороди віддали "темним конячкам" кінофоруму. Тріумфаторами події стали переважно французи.
Так, Золоту пальмову гілку отримав фільм француза Жака Одіяра "Діпан". Стрічка розповідає історію нелегального мігранта. Для Європи, що в останні роки неабияк потерпає від напливу біженців, тема вельми актуальна.
Гран-прі фестивалю дісталося стрічці, якій пророкували "Золоту гілку" - "Син Саула", угорського режисера Ласло Немеша. Дія драми розгортається в концтаборі "Освенцім". Фільм став першою повнометражною роботою режисера і одразу ж отримав визнання Каннського журі.
Режисерську пальму першості отримав тайванець Ю Сяосян за бойовик "Убивця" - жанр його картини більше тяжіє до філософської притчі без чітко окресленого сюжету.
Букмекери прогнозували перемогу в цій категорії більш предметному фільму "Лобстер" - антиутопії про те, як у майбутньому холостяки можуть перетворитися на тварин, лише через те, що не знайдуть вчасно супутниць життя. Незвична історія стала лідером у списку кінокритиків. Їй обіцяли і гран-прі, і нагороду за режисуру, втім отримала вона одну із другорядних відзнак - премію журі.
Найкращими акторами назвали французів Вінсента Лендона за фільм "Закони ринку" та Емануель Берко за "Мій Король". До слова, Берко довелося поділитися званням "найкращої" з Руні Марою, американською актрисою, що зіграла одну з головних ролей у фільмі "Керол". Кращий сценарій - "Хроніки" мексиканця Мішеля Франка - драми про хоспіси для невиліковно хворих. Почесну Золоту пальмову гілку додому забрав черговий француз, режисер Аньєс Варда, за сукупні заслуги у кінематографі.
Ольга Дасюк, "5 канал".