Анатолій Матіос
5.ua

Анатолій Матіос: Під час Іловайської трагедії до України вторглись 13 тис. солдатів ЗС РФ і тисяча одиниць бронетехніки

Головний військовий прокурор України Анатолій Матіос в ефірі "5 каналу" розповів про кількість зрадників, які перейшли на бік окупантів, про масштаб російського вторгнення під час подій під Іловайськом, про майбутнє розслідування злочинів агресора у Гаазі та розширив коло причетних до розстрілу мобільної групи "Ендрю".

ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ, ЯКІ НЕ ЗАЛИШИЛИ ТЕРИТОРІЮ КРИМУ І ФАКТИЧНО ЗРАДИЛИ УКРАЇНСЬКІЙ ПРИСЯЗІ, СКЛАДАЄ БІЛЬШЕ 8 ТИСЯЧ ОСІБ

– Буквально за місяць, наприкінці лютого виповниться два роки, як Росія анексувала Крим. Скажіть, будь ласка, якщо брати відання військової прокуратури: скільки справ відкрито за фактами дезертирств і за фактами державної зради? Скільки військових притягнуто до відповідальності? Бо всі ми, напевно, пам’ятаємо ті картинки, коли окремі військові, особливо високі чини, присягали Росії і закликали своїх підлеглих це зробити.

– Загальна кількість військовослужбовців, які не залишили територію Криму і фактично зрадили українській присязі, складає більше 8 тисяч осіб. Усі вони оголошені в розшук, їм оголошені підозри. Висунуті всі запобіжні заходи, які дадуть можливість у випадку їх перетину кордону в Україну затримати і передати українському суду. Що стосується більш глобальних речей, то військовою прокуратурою, Генеральним прокурором України Віктором Шокіним створено минулої осені спеціальне управління з розслідування злочинів проти міжнародного правопорядку та злочинів проти людства, слідчі якого розслідують кримінальне провадження суцільного вивчення і дослідження процесуальним шляхом питання здійснення військової агресії, ведення гібридної війни, в тому числі починаючи від 27 лютого, коли почалися події в Криму, і аж закінчуючи моментами підписання Мінських угод. Чому це робиться? Для того, щоб зрозуміти причинно-наслідковий зв’язок і не досліджувати тільки локальні якісь поразки або локальні події, які призвели до масової загибелі українських вояків і українських добровольців. Честь і хвала українському народу і тим хлопцям, що віддали своє життя. Не дай Бог ще більше втрат, але повірте мені, що будь-які наслідки війни у вигляді втрат мають насамперед політично-правові рішення. І от дослідження відповідності українському чинному законодавству політично-правових рішень, дії чи бездіяльності тих чи інших посадових осіб і є предметом дослідження. Чому це робиться? Крім того, що військова прокуратура оголосила підозру начальнику Генерального штабу, керівникам родів військ Збройних сил Російської Федерації, більше 20 співробітникам ФСБ, які сприяли вчиненню державної зради, як з боку старших офіцерів, генералів СБУ, так і з боку інших військових. Ми повинні зрозуміти, чи не було ознак при бездіяльності чи дії українських високопосадовців під час анексії, захоплення Криму, яке і призвело до подальшої ескалації конфлікту на Донбасі, на Луганщині і так далі.

У ПРОЦЕСІ РОЗСЛІДУВАННЯ ІЛОВАЙСЬКОЇ ТРАГЕДІЇ МИ ВИЙШЛИ НА ТЕ, ЩО ТРИ ТАКТИЧНІ БАТАЛЬЙОННІ ГРУПИ У КІЛЬКОСТІ БІЛЬШЕ 13 ТИСЯЧ ЧОЛОВІК ЗАЙШЛИ НА ТЕРИТОРІЮ УКРАЇНИ

– Пане Анатолію, чотири моменти неоголошеної війни минулого року, які так чи інакше приводять до певних моментів збурення. Навіть у центрі Києва, коли з’являються побратими або родичі загиблих, ці моменти називаються: Іловайськ, Дебальцево, Луганський аеропорт і літак з нашими десантниками. От по цих чотирьох справах, якщо можна.

– Я ще раз хочу наголосити: неможливо вичленити ситуацію війни чи окремо взяту навіть трагічну сторінку військових дій та історії без загального контексту причинно-наслідкового зв’язку. Так от: Іловайськ фактично розслідуваний, зроблена відповідна комплексна із залученням дуже багатьох фахівців експертиза. Ми це довели до суспільства. Але у процесі цього ми точно вийшли на те, що три тактичні батальйонні групи у кількості більше 13 тисяч чоловік зайшли на територію України. І ми тепер досліджуємо, а це по всій Україні з підняттям архівів, з підняттям відповідних таємних документів, ми повинні зрозуміти – це дуже рутинний шлях. Я не віднікуюся, може хтось мене критикувати, але досліджуємо: чи мала реально Україна можливість на той момент, з усією дислокацією військових частин, які мали на той момент, вибачте, тільки одну назву, і не були зовсім чи були дуже мало боєздатні для того, щоб вплинути проти прямого вторгнення у вигляді гібридної війни на територію України. Так от: Іл-76 розслідували і відправили до суду. Зараз іде судове слухання, воно відкрите. Тільки суд може дати відповідь – чи відповідають підозри прокуратури дійсному стану речей, чи є вина безпосередньо, чи можна говорити про вину конкретного військового посадовця Генерального штабу. Так само ми досліджуємо причинно-наслідковий зв’язок – чи були можливості уникнути тої поразки, яка відбулася при Іловайську. Що стосується Донецького аеропорту. Там більш-менш локальні військові дії, які призвели до менших втрат, але вони були і є знаковими, оскільки там цвіт нації поліг. І в дуже багатьох випадках саме загинули і відстоювали Донецький аеропорт так звані добровольці, які не були інтегровані в ту чи іншу мілітарну структуру держави, тобто МВС чи Нацгвардія, чи Збройні сили, чи СБУ.

КОЛИ АРМАДА ЗАХОДИТЬ, А У НАС ЛЕГКА БОЙОВА ТЕХНІКА, ЛЕГКЕ СТРІЛЕЦЬКЕ ОЗБРОЄННЯ 40-РІЧНОЇ ДАВНОСТІ, ТО ЯК МОЖНА ВСТОЯТИ ПРОТИ БАТАЛЬЙОННО-ТАКТИЧНИХ ГРУП, ДЕ ЗАЙШЛО ДО ТИСЯЧІ ОДИНИЦЬ БРОНЕТЕХНІКИ

– Пане Анатолію, а от зокрема по Іловайську: чи будуть висунуті підозри комусь, можливо, з вищого керівництва Міноборони чи Генштабу?

– Ще раз хочу наголосити: суспільство дуже хоче крайнього і винного, щоб зрозуміти, наприклад, що винен тільки один. Не може бути винним тільки одна людина у загальній системі того, що відбулося. Російська Федерація ще у 2009 році затвердила нову військову доктрину. Її розробником був начальник Генерального штабу. Сто процентів це було погоджено з Радбезом Російської Федерації, з вищим керівництвом держави, з президентом Путіним – і там це все було прописано. Що таке гібридна війна? Це створення економічних, інформаційних, протестних та інших чинників у вигляді так званих "партизанських настроїв", які дають можливість говорити, що немає прямої військової агресії, а є невдоволення кінцевої частини якоїсь області населення. Так от, для того щоб сказати чи є в тому, що трапилось, тільки вина українських військових – це дуже на даний момент проблематичні питання, тому що…

– Але підозра комусь висунута?

– Вона не висунута і не може бути висунута, тому що в нас, по-перше, немає військових судів. Цивільний суд не буде розбиратися у військово-тактичних стратегіях, військових статутах і так далі. Хочу сказати, що ми на момент анексії частини Донецької, Луганської областей у Збройних силах підійшли зі статутами 1983 року, які ще затверджені були міністром оборони Радянського Союзу. То вибачте, військовий – це людина, якої життя регламентоване зранку цілодобово до ночі військовими статутами. Якщо там написано, що військові дії в горах Афганістану повинні виконуватися так, то в нас Афганістану немає, у нас уже ХХІ сторіччя. Третє, у нас має бути оборона, збройний потенціал, щоб дати відсіч. Коли армада заходить, а у нас легка бойова техніка, легке стрілецьке озброєння 40-річної давності, то як можна встояти проти батальйонно-тактичних груп, де зайшло до тисячі одиниць бронетехніки. Тому говорити, що не порушені статути, я не можу. Там багато положень нормативних актів, які би регламентували діяльність військових, порушено. Але не в цьому причинно-наслідковий зв’язок, ми достеменно слідчим шляхом встановили, що якби не було прямого вторгнення з боку Ростовської області в сторону Іловайська і тактичних груп, які так само одночасно тиснули на Луганську частину біля Луганського аеропорту, дуже великі сили були кинуті. Тобто хаотичні напруження в різних місцях, коли українська влада і українські військові повинні були локально визначати: де ми спасаємо ситуацію, а де ми вимушені... вибачте, тяжко буде говорити це, але вимушені пожертвувати якоюсь тактичною ситуацією. Найстрашніше, що ці тактичні та інші ситуації, вони дуже легко зараз говоряться. Найстрашніше, що в кожні дні гинули люди і були поранені.

ДОКАЗИ ЗЛОЧИНІВ ПЕРЕДАДУТЬ У ГААГУ ТІЛЬКИ ПІСЛЯ ТОГО, ЯК БУДЕ ПРОВЕДЕНА ВСЯ ПРОЦЕДУРА УКРАЇНСЬКОГО ЗАКОНОДАВСТВА

– Пане Анатолію, давайте від минулих днів до сьогодні. Минулого року Україна подала в Міжнародний кримінальний суд в Гаазі два факти – це щодо Майдану і щодо Донбасу, щодо злочинів проти людяності і проти місцевих мешканців. Скажіть, будь ласка, військова прокуратура зараз займається збором доказів, щоб надати факти військових злочинів у тому числі з боку російських військових у Міжнародний кримінальний суд?

– Беззаперечно. Я вже говорив буквально кілька хвилин раніше, що за рішенням Генерального прокурора Шокіна було створене відповідне управління з розслідування злочинів проти міжнародного правопорядку та людяності. І на даний момент військовою прокуратурою закінчено, направлено до суду – є вже 6 вироків відносно військовослужбовців Російської Федерації, які в тому числі арештовані і рахуються за українським судом. Це майор Старков, якого обміняли на "Рахмана". У даний момент усі бачать відкрите судове засідання по Єрофеєву, Александрову і ще таких 5 осіб уже засуджено. 26 кримінальних проваджень направлено до суду. Чому ми повинні це робити? Міжнародні правові інституції приймають будь-які позови кримінального та іншого характеру, підтверджені доказами, виключно коли ми пройшли всю процедуру національного внутрішнього законодавства. Тому ми максимально швидко намагалися, надали пріоритети розслідуванню цих справ. Максимально швидко зараз повністю у праці з судом, динамічно і дуже швидко часто призначаються судові слухання, щоби вийти на вироки чи рішення, які прийме український суд. І все суспільство це бачить. Тому що позиція адвоката – це завжди захищати, які би адвокати не були, не маю до них претензій. А позиція держави у особі військової прокуратури – це підтримати державне обвинувачення і довести на зібраних доказах вину тих, хто судиться в суді.

– А коли ці докази можуть бути передані в Гаагу?

– Тільки після того як буде проведена вся процедура українського законодавства. Тобто вирок першої інстанції – це районний суд. Потім через 30 днів є право обвинувачених на апеляцію. Апеляція розглядає в розумні строки – це до... буквально кілька місяців. Після того касація, тобто Вищий спеціалізований суд у кримінальних справах. І коли всі ці стадії будуть – іншого не дано, ми повинні виконувати закон – якщо це все буде, тоді є всі підстави, на підставі установлених залишених у силі і тих, що відбулися, вироків, ми повинні формувати і направляти до міжнародних інституцій.

ДЕЯКІ ДОКАЗИ, ЗІБРАНІ У СПРАВІ ПРО РОЗСТРІЛ ГРУПИ ГАЛУЩЕНКА, СВІДЧАТЬ ПРО ТЕ, ЩО МИ ПРАЦЮЄМО ПРОТИ ДУЖЕ ПОТУЖНИХ, ВИСОКООРГАНІЗОВАНИХ, ДОБРЕ ФАХОВИХ СТРУКТУР – СПЕЦСЛУЖБ В ТОМУ ЧИСЛІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ

– В неділю ми почули відповідь – це дуже резонансна справа, про неї у нас багато говорив губернатор Луганщини Георгій Тука. Це про вбивство "Ендрю" і розстріл групи Андрія Галущенка. Це ті групи – нагадаю нашим глядачам – які були зведені з різних правоохоронців для того, щоб на лінії розмежування між окупованою територією і нашою зупиняти трафік контрабанди, наркотиків, зброї і грошей. І ось що сказав Анатолій Матіос: "ДРГ не було". Тобто диверсантів не було, стріляли свої. "Були вже навіть замахи на слідчих і сліди ведуть на Печерські пагорби", – сказали ви. Але нам це замало. Печерські пагорби – вони дуже різні.

– Ну тут трохи першоджерело "Цензор.нет" трансформувало, компілювало декілька інтерв’ю, в тому числі Туки. Я не говорив, що воно веде на Печерські пагорби, тому що це оцінкове суб’єктивне висловлювання.

– Тобто це не ваші слова?

– Це слова голови цивільно-військової адміністрації Туки. Я дійсно підтверджую, що за результатами розслідування слідство, відпрацювавши всі шість, у тому числі навіть абсурдних, версій, які на перший погляд такими видавалися, дійшло беззаперечного висновку, що перебування ДРГ з боку терористів чи з тої сторони в тій місцевості, в той час, внаслідок і в силу географічних, політичних, безпекових, охоронних і військових обставин не могло бути. Це доведено. Відповідно, у нас є коло передбачуваних підозрюваних, які слава Богу ще живі і будуть, надіюся, живі. І є розуміння логістики, де приймалися рішення про знищення не одного військовослужбовця СБУ, а всієї групи. Це щастя, що четверо чоловік залишилися живими, хоч і мають каліцтво – двоє чоловік загинуло, в тому числі штатний співробітник СБУ Галущенко. Я би не хотів на даний момент розкривати логістику, все, що я сказав, відповідає дійсності. Слідство не закінчене, і повірте мені, з мого багаторічного, майже 20-річного досвіду роботи в правоохоронних структурах, як прокуратура, так і СБУ – це вперше я стикаюся з такою детективною, саме детективною історією, коли ти розумієш, що ти не звичайному злочинцю опонуєш. Збираєш докази не проти звичайного злочинця, який навіть вчинив якесь умисне, замовне убивство чи злочин. Ми працюємо проти системи, в мене таке враження, і деякі докази, зібрані у справі, свідчать про те, що ми працюємо проти дуже потужних, високоорганізованих, добре фахових структур. Це я говорю про спецслужби в тому числі сусідніх держав, у тому квазіутворенні МГБ ОРЛО, ОРДО, як воно тепер правильно називається. І українська ментальність деяких військових дає нам підстави – з намаганням збагатитись, інакшого мотиву для окремих виконавців немає, – дає нам підстави говорити, що злочин був спланований. Він не був єдиним. Чітко розуміли наслідки але було дуже велике сподівання, що можна буде списати на ДРГ. Після того як ми вперлися, що це не ДРГ, почали вилазити зовсім інші досить неприємні речі. Я думаю, що ми зробимо все максимально можливе для того, щоби розплутати цей клубок. Це не дуже просто. Чим дальше йде час, тим менше можливість отримання доказів.

СУСПІЛЬСТВО ПОТРЕБУЄ ДИКТАТУРИ ЗАКОНУ. КОЛИ ЗАКОН РІВНИЙ ДЛЯ ВСІХ І НЕВІДВОРОТНІЙ, ЯК СМЕРТЬ

– Пане Анатолію, ви згадали спецслужби сусідньої держави, вочевидь російської. Після того як Янукович втік у Росію, напевно, тільки лінивий не говорив, наскільки у нас дуже багато феесбешників інтегровані в різні структури. В тому числі в Міноборони, МВС, СБУ. Скажіть, будь ласка, за ці два роки скільки таких от агентів ФСБ було виявлено в силових структурах України?

– Що стосується державної зради, це виключно підслідність Служби безпеки України, і в них є відповідні підрозділи, вони займаються виявленням, документуванням і притягненням до відповідальності саме тих, хто зрадив Україні. Що стосується військових – це наше, я вже говорив по тих, хто притягується по Криму. Що стосується всіх інших, кого притягували в системі Міноборони, Нацгвардії чи СБУ, я скажу так: кожен, хто вчиняє зараз злочин проти українського законодавства, є апологетом, сторонником і сприяє зовнішній агресії проти нашої держави. Саме так, тому що підрив авторитету держави, нівелювання норм закону тягне суцільне суспільне невдоволення. Суспільство хоче якогось порядку, готове до "суду Лінча". Я повинен сказати одне: суспільство ще не визріло і не назвало одну річ – суспільство потребує диктатури, саме диктатури закону. Коли закон рівний для всіх і невідворотній, як смерть.

– Пане Анатолій, ви сказали про підслідність. Ви говорили щойно про державну зраду – це підслідність Служби безпеки України. Про військові злочини – це військова прокуратура. Я найшов людину на межі. Була заява СБУ, офіційне повідомлення про те, що так званий "генерал" Володимир Рубан – аферист. Оскільки воно стосується військових справ і воєнні під Верховною Радою готові тому псевдогенералу були мармизу набити за різні речі, в тому числі так звану торгівлю полоненими або інформацією про них. Він ваш "клієнт"?

– Всі талановиті люди, які вчиняють злочини, вони відносяться до категорії шахраїв. Це виключно підслідність новореформованої Національної поліції. Ознаки шахрайства – це присвоєння якогось собі повноваження або взяття на себе до виконання обіцянок, які ніколи не будуть виконані.

– Це шахрайство щодо генерала, а щодо військовополонених – це ж і контакти з бойовиками…

– Скажу так, що все, що відноситься до переговорного процесу з тією стороною – ОРЛО, ОРДО – це виключно компетенція СБУ. І військова прокуратура не віднесена до учасників переговорного процесу. Наше завдання досліджувати, розслідувати, відправляти в суд, отримувати вирок і за наявності підстав передавати для відбуття покарання в Росії, тобто як ми це зробили…

– Тобто ні Медведчук, ні Рубан зараз не фігурують у жодній з слідчих…

– Я не можу констатувати за всю державу, але у військовій прокуратурі ми до цього ніякого відношення не маємо.

В УКРАЇНІ ОДНА ПРОБЛЕМА: ПІДМІНА ПОНЯТЬ І ТУШІННЯ ПОЖЕЖІ ТОДІ, КОЛИ ВЖЕ ХАТА ЗГОРІЛА

– А я знайшла ще одне ваше інтерв’ю, це видання "Мір". І там ви кажете, що якщо депутати до кінця січня не внесуть зміни в закон "Про Державне бюро розслідування", ви готові зареєструвати відповідне подання та... ну фактично всі дії, які роблять депутати, мають ознаки державної зради, правильно? Що, скажіть у чому… Я так розумію, що Державне бюро розслідувань поки що не функціонує, не може функціонувати через те, що депутати не вносять відповідні зміни. В чому проблема?

– Проблеми немає взагалі ніякої. В Україні одна проблема: підміна понять і тушіння пожежі тоді, коли вже хата згоріла. Так відбулося і з законом "Про Державне бюро розслідувань". Чинним КПК ще два роки тому було визначено, що до 1 березня 2016 року повинно почати діяти Державне бюро розслідувань. Пожежним порядком на виконання різних норм закону в кінці минулого року депутати прийняли не те що сирий, а надзвичайно сирий, юридично недосконалий документ. Суспільство і депутатський корпус тиснуло фактично на гаранта, який сказав, що з великими застереженнями, але він все одно підписує цей закон, це воля народних депутатів. І ми маємо ситуацію, коли з 1 березня наступить слідчо-оперативний вакуум по розслідуваннях кримінальних проваджень, які розслідують органи прокуратури. Що це означає? Перестануть розслідуватися справи Майдану, військові злочини, військові злочини проти міжнародного правопорядку, відносно правоохоронців і так далі. Чому? Законодавець придумав дуже класну норму: створити нове Державне бюро розслідувань і почати його роботу 1 березня. Але провести конкурс, за яким 51% слідчих повинен бути набраний з вулиці за конкурсом, взагалі сторонніх людей. До 30% слідчих прокуратури, інше – це колишні слідчі органів внутрішніх справ. Як ми розуміємо, конкурси у нас можуть проходити довго і процедурно, у нас навіть немає начальника. Навіть якщо призначать начальника, буде та сама ситуація, що з Національним антикорупційним бюро – знову була винувата прокуратура, яка не призначала спеціалізованого прокурора.

– Нашого ФБР 1 березня не буде?

– Пане Анатолію, скажіть, будь ласка, буде вакуум, а чим тоді з 1 березня буде займатися військова прокуратура, якщо всі справи перейдуть у Державне бюро розслідувань?

– Не тільки військова прокуратура, а і головне слідче управління Генеральної прокуратури, військова прокуратура, всі слідчі органів прокуратури будуть ходити на роботу і за те, що вони сидять у себе в кабінетах, будуть отримувати зарплату за чинним трудовим законодавством. Без права винесення, формування і направлення до відповідних судів будь-яких матеріалів, тому що вони будуть отримані неналежним процесуальним шляхом. Все. Буде колапс. Той, хто голосував і не дивився на категоричне заперечення правового управління Верховної Ради і інші здорові думки експертного середовища, йшов на пряме створення – я це так, суб’єктивно, як людина, як правоохоронець розцінюю –передумов розвалу обороноздатності і правоохоронної системи держави. Коли всі злочини, які треба документувати, посадові в тому числі колишньої влади, не будуть мати того, хто це буде робити. І все буде добре.

– Тобто, депутати винні в розвалі держави і дезорганізації

ЗАКОНИ У ВЕРХОВНІЙ РАДІ ПИШУТЬСЯ БЕЗ УРАХУВАННЯ ЄДИНОЇ СИСТЕМИ ЗАКОНОДАВСТВА, БЕЗ ПРОРАХОВУВАННЯ ВСІХ МОЖЛИВИХ НАСЛІДКІВ

– Через 14 хвилин вони починають сесію. Я думаю, вони почули. Дуже важливий момент: політично-міжнародний процес, дискусії, як будуть виконуватися Мінські угоди, передбачає в тому числі і так званий механізм – закон і амністію. От в мене питання: чому ми дотепер не чуємо, що заочно засуджені військові злочинці чи терористи, такі як Плотницький і всі ці керівники "ДНР", "ЛНР", чому нема…?

– Ви знаєте, ще раз звертаюся до фаховості підготовлених законів. Питання юридичних тонкощів при виконанні закону передбачає пряму диктатуру закону, коли ти повинен виконати те, що написано. Написані і є такі юридичні колізії і прогалини, які не дають можливості цього зробити, тому що чогось забули, написали, що "якщо є відповідь Інтерполу, що знаходиться за межами держави". Так Плотницький находиться на території нашої держави, а це не дає підстави оголосити його для суду…

– Тобто коли він виїде за територію України?

– ...та це довгі юридичні конструкції. Я просто кажу: закони у юридичній площині у Верховній Раді, до мого жалю і сорому депутатського корпусу, пишуться без урахування єдиної системи законодавства, без прораховування всіх можливих наслідків. І що таке диктатура закону? Це коли я зобов’язаний і кожен з нас виконати те, що написано. Ким? Депутатом, який проголосував, який делегований державою. Суспільство критикує…

– А що, КПК нам забороняє винести рішення національних судів по всіх тих плотницьких, захарченках?

– Так процедура має бути дотримана. А якщо процедура передбачає, що має бути довідка Інтерполу, який каже: "так вони у вас на території". Так до кого звертатися? Це біг по колу, це депутати, які писали, просто не враховували, просто писали від добросовісного переконання, що їх треба притягнути до відповідальності. Дайте інструмент – ми зробимо. Я не віднікуюся за всі органи слідства, що ми щось не можемо зробити, але якщо завтра буде прийнята амністія, її повинні будуть виконувати усі. Хто її має голосувати? Депутати Верховної Ради. Ким обрані? Народом. Тому хто крайній? Не суди українські, не українська прокуратура, не українські слідчі підрозділи, а винуватий той, хто, перше, забрав інструмент. Друге, створив вакуум. Третє, для чого він це зробив? Свідомо чи від дурості? Від дурості – значить додому, а якщо свідомо, то це ознаки умисних дій, спрямованих на розвал державних інституцій.

Ольга Калиновська, Роман Чайка, "5 канал".

Попередній матеріал
Голови МЗС країн Нормандської четвірки зустрінуться в середині лютого
Наступний матеріал
В Україні знову оголосили штормове попередження

Військова прокуратура нарахувала 8 тис. зрадників, які перейшли на бік РФ у Криму

Президент у прямому ефірі підписав закон про Державне бюро розслідувань

Рада запустила Державне бюро розслідувань

Понад 3 тис. осіб оголошено підозру в сепаратизмі - Матіос